Hulp bij het beleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Hulp bij het beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 21:56

Nou ja, beleren. Het herbeleren van Dennis.
Nadat hij aan de kletter gegaan isheb ik hem er niet voor durven zetten. Toen we eenmaal weer lekker begonnen waren ging hij achterover omdat hij steigerde.

Ik ben weer helemaal bij de basis begonnen. Eerst er achter lopen, tuig om, band d'r achter, een keer een kleine pallet er achter(voor het lawaai).
Maakt hij allemaal niets meer van.

Maar het zit vooral tussen mijn oren. Vandaar zoek ik iemand anders die hem er voor kan zetten en me misschien dresuur matig op weg kan helpen. Ik wil toch ooit serieus gaan mennen omdat er een tijd komt dat ik er niet meer op kan rijden.

Wie weet er iemand hier in de buurt die mij wil/kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 10:49

Heb je niet iemand in de buuurt die een braaf 2-span heeft zodat je hem eens naast een van die pony´s kan inspannen.
Het geeft Dennis wat steun en vertrouwen als hij naast een makke/niet bange pony kan lopen.
Ik zou ze dan eerst met een borstriem aan elkaar maken en er gewoon achter gaan lopen(net als je nu met enkelspan doet) om te zien of hij die pony wel accepteerd, want aan een gevecht voor de kar heb je ook niets.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 18:06

Ilindra schreef:
Heb je niet iemand in de buuurt die een braaf 2-span heeft zodat je hem eens naast een van die pony´s kan inspannen.
Het geeft Dennis wat steun en vertrouwen als hij naast een makke/niet bange pony kan lopen.
Ik zou ze dan eerst met een borstriem aan elkaar maken en er gewoon achter gaan lopen(net als je nu met enkelspan doet) om te zien of hij die pony wel accepteerd, want aan een gevecht voor de kar heb je ook niets.


Ik ben bang dat dit wel moeilijk zal worden. T blijft toch een hengst, die kan je niet overal zomaar naast knallen(ookal probeer ik het wel zo vaak mogelijk met van alles). Ik ken helaas ook niemand met een 2span shetjes.

En Tab, ik zal wel een X gaan kijken op de club en een briefje op hangen. Ik ga binnekort toch weer heen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:06

Ik zou je wel willen helpen, heb Pol ook zelf gedaan en het gaat prima al zeg ik het zelf.
stuur anders maar een pb