Hoe gaat het met jullie pessoatuigjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:58

Heb um ook, inderdaad ook een hele tijd thuis laten liggen omdat ik geen zin had om dat ding fatsoenlijk op maat te maken. Uiteindelijk toch gedaan en heb er zeker wat aan! Gebruik het momenteel weinig, maar normaal gesproken 1x per week ongeveer.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 18:01

Jee wat zijn jullie allemaal creatief hier zeg... wordt er bijna jaloers van Knipoog
Maar vind het wel een heel goed idee! Misschien dat ik toch een poging ga doen om hem te maken... Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 08:45

Navy en ik houden ons braaf aan de 1 x per week. Ze loopt er heerlijk ontspannen op, lekker vrolijk, en netjes gerbuik van d´r kont en rug. Ook onder het zadel gaat ze steeds lekkerder lopen, dus het werpt zijn vruchten af Lachen
Helaas was mijn bontje-vastnaai-creatie minder stevig dan Navy spierpartij, die zit nu namelijk weer los om het touw heen.. Maar, even een stevige naaimachine gebruiken, en hij is weer zo goed als nieuw..

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 20:53

Merel Blom schreef:
Ik heb dat ding dus gewoon gekocht, en thuis liggen... Gebruik het alleen nooit, geen tijd/ zin en nut voor

dan kun je hem toch weer verkopen?.........zoals je hierboven ook al kunt lezen zijn er meer dan voldoende geinteresseerden voor! wat wil je ervoor hebben?.......... Bloos

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:16

Als ik ooit zin heb om alles bij elkaar te zoeken en genoeg geld voor 'n mooie longeersingel ga ik er misschien ook aan beginnen Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 21:47

Ik gebruik hem ook zo'n 1 maal per week.
Ben meestal te lui om alles vast te maken Schijnheilig
En Pinky vind het niet leuk als ik het te vaak doe...
Hij verveelt zich nogal snel, steeds hetzelfde rondje Clown

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:14

te lui om alles vast te maken? Waar maken jullie je druk om? Je gooit een singel erop waar dat ding al aanzit, en dan schuif je dat ding over zijn kont heen, en vervolgens zet je em een hoofdstel op en maak je de pessoa vast. Wat een werk toch weer....

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:41

Het zou echt super handig zijn als ik er ook 1 ga maken, want ik moet laica meer gan longeren zodat ze beter doorde rug heen komt ( rijden gaat namelijk bagger doordat ze heel erg vast houd).
Dus denk dat ik maandag maar even bij de karwei ga kijken voor touw ( toch wel handig dat ik daar nu ook werk, korting Haha!).
Maar ik ga eerst de foto nog maar eens heel erg goed bekijken want volgens mij kom ik er nooit uit Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 12:56

Steef schreef:
te lui om alles vast te maken? Waar maken jullie je druk om? Je gooit een singel erop waar dat ding al aanzit, en dan schuif je dat ding over zijn kont heen, en vervolgens zet je em een hoofdstel op en maak je de pessoa vast. Wat een werk toch weer....


Sorry, zo ga ik niet met mijn paard om Steef.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:03

Verward En wat doe ik verkeerd???
Heb je me soms aan het werk gezien?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:23

Steef, die teugel die ze zelf gemaakt hebben bestaat niet uit klips maar uit losse touwtjes. Die kan je dus niet zo vastzetten maar moet je knopen (op maat dus)
De gewone pessoas kan je idd zo vastklippen en klaaaar.. nog sneller dan het Haanstra-touwtje Haha! De opmerking van Pinky hierboven snap ik ook niet helemaal Verward

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:24

ik heb er nog geen gekocht. tijd om 'm zelf te maken heb ik niet. en zo te horen is het een heel gehannes met al dat geknup...
ik heb de pessoa van mijn instructrice geleent van de week. en ze liep er super op. het enige wat ze wel moeilijk vond was om terug te komen van de galop in de draf. ze bleef maar doorgaan. denk dat ze zich beetje opgejaagd voelde door dat bontje achter d'r kontje! Lachen maar ik ben dus verkocht he. ik ga er zelf dus ook ééntje kopen. want ze liep er echt goed op. wat een uitvinding *LOL*

groetjes joycje

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 21:28

Laura schreef:
Steef, die teugel die ze zelf gemaakt hebben bestaat niet uit klips maar uit losse touwtjes. Die kan je dus niet zo vastzetten maar moet je knopen (op maat dus)
De gewone pessoas kan je idd zo vastklippen en klaaaar.. nog sneller dan het Haanstra-touwtje Haha! De opmerking van Pinky hierboven snap ik ook niet helemaal Verward


Uiteraard bestaat mijn tuigje wel uit klips, dus niet minder dan een gekochte Haha!

Ik wordt een beetje ziek van die kort door de bocht antwoorden. Dit is niet de eerste, vandaar mijn uitflapping (?).

Als ik pinky wil longeren met pessoa dan ben ik 3 keer zo lang bezig dan dat ik gewoon ga longeren.
Dekje extra, tuigje extra, longeerlijn extra, invlechten (anders zit zijn tuigje door zijn manen Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:31

Dus dat ding zit muurvast en je kunt em niet snel even losklippen als er wat gebeurt? Levensgevaarlijk!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 21:34

Steef schreef:
Dus dat ding zit muurvast en je kunt em niet snel even losklippen als er wat gebeurt? Levensgevaarlijk!


Waar haal je dat nou weer vandaan????

Verward Verward Verward

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:42

Reageer jij eerst maar eens op mij, ik ga volgens jouw verkeerd met mijn paard om!

Als je geen klipjes hebt kun je em lang niet zo snel losklippen als dat je em met knoopjes vasthebt.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 21:47

Nee hoor, jij gaat niet verkeerd met je paard om (heb ik dat ergens gezegd??) Ik zeg dat ik anders met de mijne (en mijn spullen) omga.
Mijn spullen zitten niet allemaal aan elkaar geklikt, die ruim ik iedere keer helemaal netjes op (tik??). Bovendien zoals ik in mijn vorige (2 berichten hiervoor) al zei, moet ik veel doen voordat ik mijn pessoatuigje 'kan' gebruiken. Althans, dat zijn mijn principes.
Dus als IK vind dat het veel werk is voor MIJ mag ik dat dan vinden??
Dank je

Ennuhm, als Laura zegt dat 'die gemaakte dingen' knoopjes hebben betekend dat niet dat ik dat heb! Lips are sealed
Gelukkig weet ik zelf dat IK wel musketons heb Lachen

[edit typo]
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 29-09-02 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 21:49

Steef schreef:
Als je geen klipjes hebt kun je em lang niet zo snel losklippen als dat je em met knoopjes vasthebt.


Zoals ik al zei Schijnheilig
Gelukkig heb ik wel klipjes en ben ik dus niet levensgevaarlijk

*echt wel heppie*


Gaaaap

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:58

Gaaaap Pinky_girl is snel op haar teentjes getrapt en kan geen kritiek hebben.. Gaaaap

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:46

Citaat:
* Pak het (10 meter lange) touw en bind 1 uiteinde onderaan de longeersingel aan een ringetje. (Nr 1)
* Neem dat touwtje mee naar het bit en haal het van de binnenkant erdoorheen. (Nr 2)
* Neem het touwtje mee en haal het door een ring (aan de longeersingel) onderveer in het midden van de buik. (Nr 3)
* Haal het touwtje achter de kont door en doe aan de andere kant precies hetzelfde. (Nr 6)
* Knoop het onderaan de longeersingel vast bij het andere touwtje. Let wel dat het niet te strek zit, dat er genoeg touw over is om hem losser te laten lopen. Ook niet teveel overhouden want dat blijft er allemaal onder bungelen. ( Nr 7)
* Knip het touwtje daar af. (Nr 7)

Nou excuse me, maar hiervandaan (en van de foto, die doet het nu niet meer) lijkt het niet alsof er katrolletjes aan zitten aan de zelfgemaakte tuigjes. Je schreef daarbij dat je om het 'luxer' te maken een katrolletje aan het bit kon doen met haak, maar imo is dat geen 'luxe' maar veiligheid, als er iets is klik je m los. Vandaar mijn opmerking.
Lips are sealed

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 10:56

Klopt.
Ik heb overigens wel katrolletjes.
Alleen als je die niet hebt is hij net zo snel los omdat de touwtjes door het bit zitten. Het zit daar uiteraard niet geknoopt.
Je klikt gewoon de musketons onder los (of boven of net waar je ze vastgemaakt had) en klaar. Dan uiteraard die aan de zijkant en aan de achterkant van de singel los en dan heb je heel het tuigje in je hand Lachen
Niets gevaarlijker dan een echt tuigje dus Lachen

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:40

Ik heb er gister 1 gemaakt, jaja Haha!
Vanmiddag even een nieuwe longeersingel gekocht, aan de oude zaten geen ringen meer o:
Dus morgen ga ik het uitproberen, zal wel wat worden want ze vind het dood eng als er iets achter haar kont langs gaat Knipoog

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:27

yes yes yes
ik heb een pessoa en longeersingel gekocht!!!!!! dus ik hoef hem gelukkig niet in mekaar te flansen volgens de beschrijven. haha waarschijnlijk was ik daar toch niet uitgekomen.

groetjes joycje