Wie ment er hier??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:19

ik men met een new forest c pony van 11 jaar. ze is heel lief en makkelijk voor de wagen. ik heb nog geen foto's vab de aanspanning, maar die komen gauw!!!!! *LOL* *LOL*

gr linda Lachen

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:24

Ik men ook. Met '* een shetje van bijna 90 cm
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 05-02-22 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:54

Ik heb een aantal jaar geleden mijn koetsiersbewijs gehaald. Toen mende ik regelmatig met de Welsh Cob die ik verzogde.
Nadat die verkocht is heb ik eigenlijk nooit meer echt zelf gemend.
Wel ga ik elk weekend als groom mee met de eigenaar van Quieta, die rijdt aangespannen met 2 Lusitano's, de moeder van Quiet en haar tante.
Hij rijdt met tweespan en en sinds kort lopen ze ook in tandem.
Het is de bedoeling dat als Quiet beleerd is voor de wagen dat hij klavertje drie met ze gaat rijden. Quiet en haar moeder naast elkaar en tante ervoor. Ik ben heel benieuwd! Maar dat zal nog wel eventjes duren.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:29

Vroeger had ik een fjord en daarmee heb ik ook altijd gemend, elke week braaf naar de menclub enzo...Was hartstikke gaaf om te doen!
En nu komt als het goed is Mika volgende week thuis, die is net 4 weken weg om te worden betuigd dus dan kan ik weer mennen!

Ik vrees wel dat ik alles overnieuw moet leren want met Veronica mende ik zo'n 13 jaar geleden, heb toen ook het achenbachmennen enzo allemaal wel geleerd, maar ik weet er niets meer van....
Dus ik ben ook weer helemaal aan de "studie" Haha! .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:38

Hai Jantina!
Klopt idd dat je bij mij het woordje mennen tegenkomt. Mijn vader ment met Jurga, ik zelf niet. Ik hoop het wel een keer te leren! Haha! Maar ik neem haar af en toe weleens over van mijn vader, dat wel.... kriebelt wel hoor, maar geen geld.... Boos!

Early
Berichten: 26
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:29

Ik heb een pony van 1:20m ik kan daar niet op rijden. Het enigste wat ik er mee kan is mennen.
In de winter met een sulky en in de zomer met een boeren platte wagen. Ik ben 26 jaar oud dus ik vindt het niet alleen voor oude mensen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:35

Ik men zelf niet zo vaak, af en toe met de pony van de buurman (hackney, dik 30 jaar)
Mijn vader heeft wel veel gement, alleen heeft hij nu veel te weinig tijd door zijn werk.

Afbeelding

Dit is mijn vader met 1 van mijn pony's. Hier loopt ze voor de 2e keer voor de wagen.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:12

met de shetlander van me vriendin..
of gelderstuigpaard (kwpn) van me vriendin
shetlander opstal voor de kar beleerd
en een andere shet van me vriendin ook voor de kar beleerd *LOL*
echt wel gaaf mennen rij zelf dressuur maar af en toe mennen

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 23:35

Eerst mende ik zelf niet, maar het paard waar ik op reed werd wel door de eigenaar ingespannen. Nu men ik dus ook sinds ongeveer een jaar (de eigenaar heeft het me geleerd en hij gaat altijd mee. Als ik mijn koetsiersbewijs heb mag ik ook alleen gaan, eerder niet) Ik vind het echt hardstikke leuk! Waarschijnlijk ga ik binnenkort ook naar de cursus om mijn koetsiersbewijs te gaan halen.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 00:36

Nelson staat voor de kar.Ik ben 1 keer meegeweest(toen ie een keer nog niet zijn ijzers kwijt was...)en ik mocht het ook doen.Meteen iets moeilijks doen,tussen 2 paatjes door en toen kwam ie omhoog.Dus de eigenaar er met de zweep bij en ik sturen Haha!
Verder staan er nog 2 welschjes die ook voor de kar staan,en mijn nicht rijd samen met de zoon van de eigenaar van nelson.Binnenkort gaan we weer een poging wagen en zetten we er weer ijzers onder en dan hopen we dat hij ze er niet zo snel weer af heeft.En dan gaan we weer.Ik ga ook zelf het menbewijs halen Party!! Alles over ziektes en dat soort dingen weet ik nog van me ruiterbewijs en ik weet ook al hoe het tuig erop en eraf moet.Nu nog ff de naampjes van die riempjes leren en wat oefenen met nelson(als we ooit nog gaan Schijnheilig )en anders ga ik gewoon een keer oefenen met de welshjes,mag vast wel.
Maar ik begin weer frote verhalen te vertellen.
Je vraag"Ja ik men,net begonnen en doe het nog niet zo heel veel maar de eerste keer is geweest en ik ga het zeker weer doen.Ik ben ook van plan later(als ik geld heb)een paardje te kopen en ook te gaan mennen Party!!

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 00:53

ik heb twee keer gement met sady wel met het baasje ernaast Lachen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:36

ik men ook met mn haffie Haha! ik heb een karretje van iemand 'gekregen', een tonneau, echt een leuk dingetje!! een soort tweewielige kuip Lachen haha zwart met rood...

heb ook 2-span en 4-span gereden, supercool!!!!
met 4 Belgische Trekpaarden ervoor echt gaaf!

ik ging ook altijd mee met de Palm, moesten ze reclamerijden met 4 trekpaarden voor een bierwagen...

grtzzzzzzz

sparklin

Berichten: 66
Geregistreerd: 27-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 14:21

wij moeten hier op school mennen(Deurne) van Ad Aarts ik vind het Achembach systeem wel lastig maar het is wel leuk en we moeten ook sulky rijden dat is echt cool maar gisteren sloeg m`n paard op hol dat was wat minder

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 14:22

Ik heb 7 jaar lang dravers gereden. Echt harstikke leuk!!!

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 15:58

Ik men nog niet, zit er wel over te denken om te beginnen. Siebus is betuigd dus in principe moet hij het kennen....

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 21:58

Ik men wel met mijn paard lex Heb 2 jaar gelden mijn menbewijs gehaald, maar ik rij hem ook gewoon onder het zadel... ik heb ook een shetlander die wil ik ook wel graag in het tuig hebben, maar heb nu geen geld voor spullen....
groetjes essie

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 21:59

Ik men ook met Billy. Heb zelf een recratie-marathonwagen op autobanden en dat bevalt perfect. Op de weg loopt hij iets zwaarder, maar in mul zand of zwaar terrein weer lichter, omdat de banden breder zijn. Ik heb wel eens gedacht om er echte menwielen onder te zetten, maar dat vind ik te duur en is ook niet echt nodig.
Ik heb wel foto's dat ik aan het mennen ben, maar helaas geen scanner Frusty

Mark
Berichten: 47
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Langeweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:19

Ik men ook.

Groeten van Mark.

gillian

Berichten: 4422
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 00:15

ik men regelmatig(of het echt onder mennen valt....).
bij ons op de manege organiseren ze wel eens huifkartochten en dan ben ik weleens de pineut om een groep gillende koters door het bos te rijden met de huifkar Haha!
wel grappig hoor!
toedeledoki
gillian

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 11:49

Ik men sinds kort ook.
2 weken geleden hebben we Polly voor het eerst voor de kar gezet en het ging prima.
Ik wil haar nu rust gaan geven tot ze het veulen heeft gehad en daarna de draad weer een beetje oppakken, maar ik vind het wel gaaf.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 15:16

Ik men alleen als me moeder of me vader er bij is,
mijn moeder en vader mennen ook, maar gaan ook noooit alleen/.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 15:34

Ik ben 15 en men okal meer dan 3 jaar. Ik denk zelfs al 4 Scheve mond\ Ik vind mennen veeeeeeel leuker dan rijden. Maar niet leuker dan vrijdressuur Schijnheilig Ik vind ook dat als je bijv een haflinger hebt je die beter eerst kunt betuigen omdat je dan zijn rug en spieren traint zodat hij/zij dan later voor de kar kan. maar ik ga een beetje off-topic.

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 15:56

Ik wil over een tijd ook gaan mennen maar Mysty is nog te jong... nog aderhalf jaar wachten...

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 19:38

Nu men ik dus wel, met alletwee onze Shetties!! En het is zoo leuheuk!!! Haha!

Brendie456
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:55

Ik ook *LOL*
met mijn verzorgshetlander