wie gelooft er in de paarden fluisteraar?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

wie gelooft er in de paarden fluisteraar?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 14:34

hallo allemaal
binnen kort krijgt mijn paard mischien een behandeling door een soort paardenfluisteraar
ik vond dat mijn paar er niet goed uit zag (duf niet meer die heldere uitstraling van eerst sloom glanst niet is niet vrolijk meer) we zijn dus gister naar die vrouw geweest en het bleek dat en deel van haar lever schildklier en nier het niet meer deed. waarschijnlijk word ze maandag behandelt

wat vinden jullie hier van ONZIN OF ........?? Verward

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 14:38

Totaal niet. Ik heb al vaker met zulke mensen gewerkt en ben altijd positief geweest over het resultaat. Dus succes ermee en hou ons op de hoogte.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 15:03

ja ze heeft mijn nichts paard oko al wel eens geholpen die wou niet drachtig worden en ze kon precies vertellen wat het was echt vaag

Geppie
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 15:12

totaal geen onzin
ik heb zelf ook een paard die staat nu geduren de 3 weken ook bij een paarden fluisteraar die mijn paard helpt
ze heeft zelf een opleiding gevolgt.op een diervriendelijke manier,Het heet de TTouch van het Tteam.
mijn paard staat er sinds afgelopen zaterdag
en er is nu al verbetering te constateren.
Dus het is geen onzin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 15:14

Absoluut geen onzin. Heb er paarden wonderbaarlijk door op zien knappen. Er zit echter veel kaf tussen het koren.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 15:20

Afbeeldingdoe zelf aan reiki en vind dus niks op dat soort gebied onzin.Afbeelding

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 18:18

oke dan zal ik het maar door laten gaan als ze de behandeling heeft gehad zal ik de uitslag vertellen groetjes noortje

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:36

Als je het ziet moet je het meteen geloven zegt iedereen maar zolang ik het niet gezein heb kan ik het niet weten

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:53

Afbeeldingniet alles valt met je oog te zien toch? Afbeelding

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 19:15

he hallo
wij hebben ook een keer zo iemand op stal gehad
ik heb haar toen naar mijn vorige paard laten kijken
het was echt heel raar, ze ging praten met haar (was een merrie)en ze vroeg aan mijn paard of ze ergens last van had enz
nou raar maar waar er klopte gewoon dingen
zo schijnt mijn paard haar verteld te hebben dat ie op duindigt heeft gelopen (het was een engels volbloed van kafu xx), toen ben ik het dus gaan onderzoeken en kwam erachter dat het paard ook echt op duindigt heeft gelopen, zo gek dat het was joh !!!!!
en zo waren er nog een paar dingen die klopte, ik geloofte er eerst niet in maar die vrouw kende ons niet dus hoe moet ze dan achter die dingen gekomen zijn?
veel succes
groetjes

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 19:41

ik geloof er wel in want als ik ook zo hoor dat het paarden echt helpt
want anders zouden zoveel mesnen een paardenfluiteraar vragen hun paard beter te maken alsware als jet niet helpt
ik vind het absoluut geen onzin

Sirena
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:17

Hoi is het toevallig Emiel Voest. dan kan ik je zeggen dat hij goede resultaten boekt. Onze manege is een Emiel Voest steunpunt en daar kan je ook korte cusussen volgen als de instructice weer volledig herstelt is van haar ziekte. Dus ik kan je zeggen dat het zeker werkt ik heb hem aan het werk gezien heeft al verschillende demonstraties gegeven en het werkt bij heel veel paarden succes

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:42

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen goede ervaringen heb met de meeste paardenfluiseraars.... Ik weet niet precies of je iemand wil laten komen voor een "medisch" advies of iets over gedrag... maar voor het gezondheids deel zou ik een gewone dierenarts laten komen en niet een of ander iemand die zegt dat hij/zij een cursus heeft gedaan en er verstand van heeft.... ik heb er zoveel voorbij zien komen en de meeste paarden werden er niet bepaald beter van.....

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:18

Ik geloof er wel in, maar het is wel iets waar je enorm mee moet uitkijken. Sommige zijn echte kwatzalvers en daar heb je niets aan.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 16:17

ja ik weet dat sommigen je echt voor de gek houden maar deze vrouw heb ik al een saan het werk gezien en het hielop echt. omdat ze de instructriese van mijn nicht is en met de behandelinen niet haar brood hoeft te verdienen en omdat ze het fijn vid om paarden beter te maken is het maar 18 euro en als het niet helpt geld terug . ik hou jullie op de hoogte

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:10

da's niet duur.

emiel is geen paardenfluisterraar. hij werkt via de nh methode. wat ze hier bedoelen is echt iemand die vragen steld aan je paard.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 18:15

ja dat doet zij ook
onder de behandeling bijvoorbeel waar het pijn doet enzo

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:47

18 Euro is idd niet duur en de niet goed geld terug regeling schept natuurlijk wel een beetje vertrouwen.
Ik heb zelf nog geen ervaring met "paardenfluisteraars" en sta er een beetje sceptisch tegenover, een beetje maar hoor want ik heb zelf de ervaring met een paarden LUISTERAAR, ik zelf dus. Helemaal geen cursus voor gehad, alleen maar erg veel naar mijn paarden geluisterd en opgelet op gedrag, actie/reactie enz. Verdiep je zelf eens heel goed in je paard en je kan een hoop te weten komen, zo heb ik een KWPNer die 6 jaar geleden nog te boek stond als "zeer gevaarlijk paard" op stal weigerde iedereen om zijn box in te gaan, te voeren, uit te mesten enz. hij was dus echt verschrikkelijk vals! na 3 jaar hard werken en vooral luisteren is hij 100% veranderd en nu na bijna 6 jaar is hij de knuffel geworden van vele meiden op stal.
Mijn Shetje het zelfde laken een pak, alleen ging het bij hem sneller, hij was ook niet vals maar extreem angstig.

Met medische problemen kan je het natuurlijk altijd proberen met een paardenfluisteraar, alleen mocht het na een paar behandelingen niet baten, blijf er dan niet mee doorgaan en haal er een goede veearts of homeopaat bij.
Succes!

Groetjes, Tanja.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 12:57

dat is grappig. de mijne stond ook zo te boek. je kon er dan wel bij in de stal maar erop. nou ja je kon erop en dan ging je er vrij snel weer af. ze was mishandeld, maar nu niemand die mijn geloofd als ik zeg dat ze zo was.

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 15:23

dat is leuk ik wil met deze man in zee gaan

Als paarden konden praten, dan zou zijn naam in bijna alle stallen dagelijks over de tong gaan. Want Ton Ogink (32) is ‘paardenfluisteraar’. Iemand die paarden van gedragsstoornissen afhelpt en ziektes vaststelt. Zijn kennis van paarden is onvoorstelbaar groot. Sterker, hij is er wereldkampioen in. Deze topper woont echter gewoon in een Vriezenveens rijtjeshuis en moet niks hebben van het grote geld. ‘Als die dure jongens me aan zien komen in een oude Kadett en met een spijkerbroek aan, dan zie ik ze denken.’


VRIEZENVEEN - Het is merkwaardig dat de meeste mensen nog nooit van Ton Ogink hebben gehoord. Hij groeide op in Wierden en is vanaf zijn vroegste jeugd bij paarden betrokken. Wie hem een keer met paarden aan het werk heeft gezien, blijft dat een levenlang bij. Hij slaat niet, gebruikt geen zweep, schreeuwt niet, schuwt geweld in alle vormen. En toch, een wild paard krijgt hij binnen 20 minuten onder het zadel. Het loopt met hem mee, maakt elke pas die hij wil. Hij ziet een paard op grote afstand in de wei staan en zegt met verbijsterende precisie wat er met het paard aan de hand is. Loopt hij twee keer met een paard door de bak en hij weet, deze heeft nierproblemen, die krijgt verkeerd voer, deze is verkeerd behandeld, die heeft zus, deze heeft zo.

Het klinkt onwaarschijnlijk, maar het is waar. De man die door zelfstudie en goed kijken zijn kennis kreeg, deed in 2000 op verzoek van de Duitse organisatie mee aan de wereldkampioenschappen paardentemmen, zoals het heet. Veertig paarden moest hij beoordelen in drie uur tijd. In een afgesloten ruimte. Een jury van artsen en een hele batterij deskundigen volgden hem. Hij had bij 39 gelijk en bij eentje gedeeltelijk.

Vorig jaar verdedigde hij zijn titel in de Brabanthallen. Hij werd weer met afstand eerste. Terwijl de hele wereld er vertegenwoordigd was. Duitsland werd tweede en Amerika derde. In Duitsland is hij een gevierd man.

Het respect van de Oosterburen is groot. Toch kennen ze hem in Nederland amper. Misschien ook wel omdat Ton Ogink geen man is van het grote gebaar. Elke poe-ha is hem vreemd. Een eenvoudige jongen, gezegend met een buitensporig groot talent. Iemand die vroeger te horen kreeg, dat hij niks kon en maar in een fabriek moest gaan werken. Het staat in zijn geheugen gegrift. En nu zet hij ze allemaal te kijk. Het is ook misschien wel daarom dat hij een afkeer heeft van het grote geld. ‘Een paard van negen ton is voor mij net zo belangrijk als een eenvoudige pony.’ Aanbiedingen van grote stallen om hem voor kapitale bedragen in te kopen, slaat hij in de wind. Hij komt voorrijden in een Opel Corsa - de Kadett is verkocht - en dat kost dan vijf tientjes. Of het nu in Wierden is of in Limburg. Een paar minuten na aankomst weet Ogink al wat er met het paard aan de hand is. ‘Ik heb door de jaren honderden paarden onder handen gehad. Nog nooit is bij een van de paarden het probleem teruggekomen. Of nee, bij twee paarden heb ik moeten zeggen, hier kan ik niets mee. Die paarden waren gek, daar was niks aan te doen.’
hi er hoort hier nog wat bij maar ik krijg er er niet bij groet engela