Aan mijn wagentje heb ik aan het enkelspanzweng twee panieksluitingen van een vrij fors formaat, echt van die zware dingen. Nou wil ik misschien straks tweespan met mijn A pony's gaan rijden en vraag me nu af of ik ook met een maatje kleiner toe zou kunnen, zouden die ook sterk genoeg zijn? Ik heb er in elk geval zes nodig, vier voor aan de zwengen en twee aan de langboom, zouden jullie ze ook in de botenwinkel halen of toch maar liever bij de tuigenwinkel?
Wij rijden al meer dan tien jaar met dezelfde kleine snelsluitingen enkelspan en tandem, nog geen slijtage te zien. Wel letten op de kwaliteit. Bij een watersportwinkel zijn ze goedkoper en heb je vaak meer keus.
Watersportwinkel is inderdaad een stuk aantrekkelijker. Kwaliteit is wel belangrijk. De laatste die wij hadden aangeschaft schoten iedere keer vanzelf los, geen idee hoe het kwam.
bedoelen jullie nu die sluitingen voor je strengen? heeft iemand een foto ergens voor mij.. heb al een aantal xren die dingen gezien maar ben er nog niet achter hoe ze nou zitten Dus geen plaatje van de sluiting zelf.. die is in elk paardensport boek wel ergens te vinden, maar meer hoe t vast zit
Yup wij ook, de strengdragers zitten gewoon aan de boom vast en die klippen we dan aan het oogje van de broek, verry handy Zal komend weekend even foto's maken voor de liefhebbers.
Ardo_iggy hier op bokt heeft mooie, die schieten nooit vanzelf open en kunnen ook onder druk geopend worden. Misschien kan je haar eens vragen waar ze die vandaan heeft.
Nee, want deze kan je nergens aan vastmaken. Het oog moet je open en dicht kunnen doen, zodat je hem aan je zweng kan bevestigen. Je moet dus een snapsluiting met gaffel hebben.
Ik heb bij mijn enkelspan maar twee panieksluitingen, alleen aan de strengen. Daar kun je volgens mij trouwens ook van die uit elkaar val sluitingen aan doen die zitten bij mij aan het tuig waar het lamoen in hangt. Ik heb tuig van ideal dus daar kun je bij kijken.
het makkelijks te verdelen in 2 groepen - sluitingen die aan je strengen vast zitten (bij vaste strengen) - sluitingen die aan je wagen vast zitten (bij losse strengen)
de sluitingen die aan je strengen vast zitten daarzit een gesp aan zodat je je strengen langer of korter kunt stellen.
de sluitingen die je aan je wagen kunt maken, die zien er ongeveer zo uit als op die site die genoemd is.
heb ook al eerder om een foto gevraagd, want heb ze van die link van loeckie ook wel eens gezien, maar kan me nog geen voorstelling maken hoe ze vast moeten.. heb er zelfs weleens me in mijn handen gestaan om te kopen, maar moet dan wel eerst weten hoe ze vats moeten