volgens mij heeft ze het door hoe het moet!

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dolores

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:05

Je kunt met de twee-en een half de pony al voor de kar zetten, mits je dit niet dagelijks doet, maar een paar keer in de week.
Op deze manier kweek je een sterke rug bij de pony door het trekken, en dat is een hele goede basis voor als je er op gaat zitten (niet erop gaan zitten vaardat ze drie is...)
Als ze je ook vertrouwt voor de kar en alle stemhulpen kent, is dit een groot voordeel als je haar later gaat inrijden, ze weet dan namelijk wat HO en Stap betekent, en als je dat dan in combinatie doet met de beenhulpen e.d., snapt ze alles veel eerder. Veel minder kans dat je bij het inrijden rodeo-taferelen krijgt als ze al gewend is voor de kar.

Een paard heeft nergens om gevraagd.....

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 23:57

Wat je zelf maar wilt. De ene zweert bij 2,5, de ander vind ze dan nog kind en wacht tot z'n 4e.
Pinky is beleerd toen hij 2,5 jaar was. Sommige zijn erop tegen, andere (oa de prof die Pink beleerd heeft) geven me groot gelijk. Het blijft altijd iets waar niet iedereen het mee eens is (gelukkig maar?).
Wel moet ik er even bij zetten dat Pinky gemiddeld 1 keer per week voor de kar loopt. Soms 2, maar soms ook een maand niet.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie