Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SylviaG

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-10-05
Woonplaats: omgeving Rotterdam

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:32

Wij hebben een HCA wagen staan. Echt een super wagen! Voor alle takken van de sport geschikt.
Kijk eens op www.hcaklarenbeek.nl
Wij hebben de marathon wagen en het voordeel bij HCA is dat je later ook nog veel dingen aan kunt passen. Hij bouwt de rijtuigen zelf en is inderdaad heel flexibel.

Mijn vader is gestopt met mennen omdat ons paard verkocht is. Volgens mij wilde hij de wagen verkopen omdat het ernaar uit ziet dat er geen nieuw menpaard meer komt ivm tijdgebrek.

Ik zal het vandaag eens vragen want als ik het zo lees dan lijkt dit wel een wagen die jij zoekt.

cavellino
Berichten: 80
Geregistreerd: 04-05-06

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:22

Napie als ik na de kar kijk is hij veel te klein. Dit vind ik verkeerd van een wagenbouwer. (of ze moet zelf zo gewild hebben)Hij moet zorgen dat hij je de goede maat verkoopt. Ze zit veel te laag en ik vind het persoonlijk nog gevaarlijk ook.

neem maar van mij aan dat elke wagenbouwer bepaalde delen laat bouwen in buitenland. Anders kan het toch helemaal niet meer uit.

off topic: het is baggerweer, jammer voor tilburg! Balen!

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:11

Dat is een pony wagen die op de foto van Napie staat.
In ieder geval geen cob maat
Maar laag zitten vind ik zelf wel plezier.
Het geeft een veel stabieler gevoel.
En gevaarlijk is het toch wel, ook als je hoger zit kan je heel gemakkelijk een knal krijgen als je paard uithaalt.

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:36

Dat Clever de slechtste wagens zijn die er zijn vind ik inderdaad ook wel erg kort door de bocht. Het gaat natuurlijk om je eigen ervaring er mee, maar dat wil niet zeggen dat dat dan geldt voor alle wagens/dealers.
De Clever die wij hebben is een jaar oud, maar nog geen problemen gehad met de lak (zoals hier voor al werd gezegd: deze is juist superstrak). Ook wij hebben er tape op gehad, maar die ging er zonder lak gewoon weer af. Ook die wielen hebben nog geen problemen opgeleverd. Toch hebben we al heel wat "ongelukjes" met onze wagen meegemaakt, waardoor ie grote beschadigingen/schade had kunnen oplopen, maar ook dit is niet gebeurd. Wij zijn er dus zeer tevreden mee. Dat springen op de achterkant heb ik net ook eens geprobeerd, maar hij blijft netjes aan de grond hoor.

Wij zijn ook bij Hagedoorn geweest, om naar een Leon-wagen te kijken. Mooie wagens, maar inderdaad erg duur. Ook het gewicht vond ik te veel. Verder heb ik over hun manier van verkopen weinig te zeggen, we zijn er maar even geweest, en het was er toen druk.
Iemand bij ons op de vereniging rijdt met een Leon, van nog geen jaar oud, en daar ligt op veel punten de lak al af. En, meteen roest er onder. Nu is dat niet iemand die onvoorzichtig rond sjeest met zijn wagen, of em altijd buiten heeft staan. Dit vond hij een groot minpunt aan de wagen, dat ie er na nog geen jaar al uitzag alsof ie al 10 jaar door marathonhindernissen was getrokken.

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 16:18

Divine schreef:
En, meteen roest er onder. Nu is dat niet iemand die onvoorzichtig rond sjeest met zijn wagen, of em altijd buiten heeft staan. Dit vond hij een groot minpunt aan de wagen, dat ie er na nog geen jaar al uitzag alsof ie al 10 jaar door marathonhindernissen was getrokken.



Die ervaring heb ik meegemaakt met een Van den Dorpel wagen die dus amper gebruikt wordt, ding staat altijd beschut en onder dak. Maar hij ziet er oud en verweerd vol met beschadigen uit.
Ook op plekken waar je het dus helemaal niet verwacht.
Ze heeft het ding nieuw gekocht.

Over Hagedoorn, ik vind het heel maf dat hij iedere dag tig advertenties moet plaatsen op MP.
En ondanks dat hij dicht in de buurt zit, houdt iets in mij, mij tegen om daar te gaan kijken.
We nemen gewoon rustig de tijd, zien we iets dat interessant voor ons kan zijn, gaan we kijken. En we overleggen het zeker met een deskundige.

Overigens is de wagen waar mijn paardje nu voor staat, bij mijn instructrice dan, 175 kg. Ik geloof dat het een V.d. Wal trainingswagen is. Zij heeft hem nu 20 jaar.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:23

cavellino schreef:
neem maar van mij aan dat elke wagenbouwer bepaalde delen laat bouwen in buitenland. Anders kan het toch helemaal niet meer uit.


Ik weet wel zeker dat HCA alles zelf produceerd. Ik heb mijn wagen opgebouwt (zien worden) vanaf het allereerste begin. (deels zelf opgebouwt) Niks pools of duits aan. Puur hollands produkt.

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:39

napie schreef:
cavellino schreef:
neem maar van mij aan dat elke wagenbouwer bepaalde delen laat bouwen in buitenland. Anders kan het toch helemaal niet meer uit.


Ik weet wel zeker dat HCA alles zelf produceerd. Ik heb mijn wagen opgebouwt (zien worden) vanaf het allereerste begin. (deels zelf opgebouwt) Niks pools of duits aan. Puur hollands produkt.



ik denk dat je dat alle beste kan hebben.
ik ben blij dat ik alles weg heb op deze na.
Afbeelding
deze komt uit egypte, helmaal van hout en leer, de lamoen word aan gepast, en lach niet, ik zelf kan er niet op maar wel mijn kinderen al is die van 6 toch alweer te groot.
zo klein is deze.
een echt voor shet onder de 1 meter.
(is evt tekoop)

Buxy

Berichten: 2310
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:48

tienus63 schreef:
Waarschijnlijk wordt het t.z.t. zoiets als de marathon/recreatiewagen van Van Boven.
Zie:
http://www.gerritjanvanbovenwagenbouw.nl/4.jpg


ik heb bijna de zelfde soort wagen.. iets anders qua opbouw van achter.. maar het zelfde idee..
(foto's in onderschrift)

we hebben hem nu 5maanden of zo en ben er tot nu toe zeeeer tevreden over.. Ja

mriekie

Berichten: 1760
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Salland

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:55

toen ik een wagen moest hebben voor mijn 2span zijn we bij hado en bij F.H. Kool geweest. Beide hadden in grote lijnen het zelfde verhaal. Alleen sprak het praatje van Hado ons minder aan. Overigens zijn er bij ons op de vereniging ook genoeg die Hado beter vinden dan F.H. Kool.
Ik denk dat het zeker met een kwestie van personen en gevoel heeft te maken.

Heb met mijn nieuwe pony een aantal keer de mogelijkheid gehad om te rijden met nieuwe clever wagens. Pony stond bij een clever dealer ( voor de liefhebbers: dit is in Dronten) Ik ben niet ontevreden over de wagens maar het is niet mijn voorkeur.

overigens weet ik van beide (F.H Kool en Clever) dat de service goed is Ja

Voor mijn nieuwe pony zijn we ook opzoek naar een wagen en ook bij de Lemerij geweest. Vond dat die man een goed verhaal had... waar ik wel vertrouwen in heb Ja maar we kijken nog even rustig rond.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:01

Nou onze eerste wagen kwam bij een dealer vandaan die als importeur, de meneer van de Lemelerij had.

Ding zakte steeds voorover, en als hij gemaakt moest was hioj 2 weken weg..

Wij gezegd dat de importeur aansprakelijk was.(natuurlijk) maar die trok zijn handen ervanaf.

Dat tekent voor mij hoe iemand is.

Als ik naar onze huidige leverancier ga, probeert hij ons gelijk te helpen, en anders een leenwagen te geven.

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 22:07

@ Echwel

Wie is je huidige dealer over wie jij zo te spreken bent?

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 21:40

Niet te geloven, spreek iemand die vlak bij ons woont, en altijd ment, blijkt dat hij beide wagens wel wil verkopen.
Ik heb zondag zijn zoon nog gesproken en toen heb ik hem nog gevraagd wat voor wagen zijn vader heeft.

Een marathon(wedstrijd) en een recreatie- wagen.

In ieder geval gaan wij binnenkort even kijken.
Jullie horen het wel wat het geworden is.

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Marathon/recreatiewagen enkelspan paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 10:48

Wie kent het merk Hübusch marathonwagens en heeft er meer info over?
Wie weet de waarde van zo'n wagen? Zowel nieuw als gebruikt.

Als ik google op de naam Hübusch vind ik niets, ik ben vergeten in welke plaats de wagenbouwer zit of zat. Waarschijnlijk Duitsland, Barchem???

We zijn bij een 8 tot 10 jaar oude wagen wezen kijken, op massieve banden, 4 wielig geremd, verstelbaarbokkussen.
Wagen loopt licht en spoort super strak.

Vraagprijs voor deze wagen is € 3000,-

Lakwerk is behoorlijk beschadigd door het gebruik, maar geen roest plekken.