[AR] Myler-liverpoolstang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Myler-liverpoolstang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:42

Wie heeft hem, hoe bevalt hij, en wat kost 'ie?

Ik heb nu een nogal zware liverpoolstang aan het hoofdstel hangen, en wil iig iets lichters. Paard et moi rijden al 14 jaar de paden op, de lanen in, hij is redelijk licht in zijn mond, dus wil nu gewoon eens een licht bitje hebben. Hij heeft het ook verdiend na 22 jaar ( Haha! Haha! )

Maar ben zeer benieuwd wat zi'n bit überhaupt kost.

ZEJA

Re: Myler-liverpoolstang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:45

Ze zijn ongeveer 180 euro.

En je hebt ook andere soorten bitten die heel ligt zijn en een stuk goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:02

gloeps.......

oke, das een beetje overdreven voor een keer per week...

Maar vertel, wat zijn de alternatieven?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:10

Wat voor een bit heeft hij er nu in hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:11

gewoon een liverpool, met zilver mondstuk, 3 gaats, 13.5 cm. Loeizwaar.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:17

Die heb je ook in lichter materiaal tegenwoordig.
En loopt hij er niet goed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:23

ja, hij loopt er prima op, maar ik wil gewoon een lichter bit. Ik had hem laatst in mijn handen, en het viel me op dat ie loeizwaar was. Nadat ik een myler had gevoeld...

Ik zoek dus eigenlijk precies hetzelfde, alleen lichter. Tis alleen moeilijk te beoordelen over i-net, dus zal wat zaken af moeten gaan, maar als je tips hebt, dan weet ik een beetje naar welk merk ik moet zoeken.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:28

Gewone liverpoolstangen zijn gewoon in de winkel te verkrijgen.En wil je alleen een myler omdat ze lichter zijn of ook om de werking ervan.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:08

Van Dorpel in Vlagtwedde heeft nep-mylers.
Ze heten dan Winner en kosten 49 euro.
Hij verstuurd ook wel volgens mij Knipoog

Afbeelding

Zie www.marathonwagen.com

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:18

ik heb latst een liverpool gekocht van harry's horse.25 euro geloof ik.Is heel licht.
Ik heb er een met 2 sleutelgaten(gebruik de derde toch nooit) en ook 13,5 cm.Ik heb dan een tongboog erin maar je hebt ook zonder.
Afbeelding
ik heb deze.maar dan met 2 sleutelgaten
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:50

ardo_iggy schreef:
Gewone liverpoolstangen zijn gewoon in de winkel te verkrijgen.En wil je alleen een myler omdat ze lichter zijn of ook om de werking ervan.

in eerste instantie omdat het bit licht aanvoelt, maar de werking ervan is, imo, vriendelijker dan mijn huidige liverpool. Zoals ik schreef, het paard is vrij licht in de mond, ondanks wat ik er in die 14 jaar allemaal ingehangen heb Bloos , zodoende vind ik het wel tijd voor een vriendelijker bit.

manie schreef:
Van Dorpel in Vlagtwedde heeft nep-mylers.
Ze heten dan Winner en kosten 49 euro.
Hij verstuurd ook wel volgens mij ;

Zie www.marathonwagen.com

tenks! heb er een besteld, en gevraagd of hij verstuurd kan worden, vlagtwedde ligt wat uit de route Haha! Haha!

@baudyh, ben niet zo'n harryshorse-fan... maar heb nu die bovenstaande besteld.

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:57

Mag ik vragen waarom je met een liverpool rijd? (als het al in dit topic staat, sorry daarvoor, heb het halve topic niet gelezen Bloos )
Een liverpool is nou niet meteen een zacht bit Tong uitsteken En omdat je zei dat je paard erg licht in zijn mond is, misschien kun je overstappen op een ander soort bit ofzo Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:32

eigenlijk omdat ik jaren met een liverpool rij, en, omdat ik er toch bij blijf dat het handig is, als een paard voor de wagen een bepaalde 'rem' in zijn mond heeft. Ik rij puur recreatief, dus veel tussen het verkeer, en wil wel zeker weten mijn paard kunnen stoppen als er wat loos is. ( ondanks 4 remmen)
Dus als ie dan toch zoiets in zijn mond moet, dan maar iets wat zo vriendelijk mogelijk is, en dat begint imo al met het gewicht van het bit.

Eddy76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:20

Ik gebruik een holle Utrechtse stang van RVS, zo licht als een trensje. Maar ik heb hem niet in NL gekocht.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:49

Het is niet zo verstandig om zo maar een myler te bestellen.

Je moet kijken hoe de mond gevormd is.
Een dikke tong een laag gehemelte of juist hoog.
En daarom moet je een myler hebben die daar bij past en er niet zo maar een in hangen.
Persoonlijk zou ik voor een ander bit kiezen als een myler.
Waarom je hebt hulp nodig om de juiste te in hangen, ik vind ze toch heel scherp in werken als je hard in de handen bent.
Ze raden de myler ook af om in de marathon te gebruiken en er alleen dressuur matig mee te rijden.
En volgens mij rij jij alleen recreatief.
Dus kijk eens naar een licht bit met tong vrijheid of iets in die buurt

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:35

shetlandlove schreef:
Mag ik vragen waarom je met een liverpool rijd? (als het al in dit topic staat, sorry daarvoor, heb het halve topic niet gelezen Bloos )
Een liverpool is nou niet meteen een zacht bit Tong uitsteken En omdat je zei dat je paard erg licht in zijn mond is, misschien kun je overstappen op een ander soort bit ofzo Knipoog

Om maar even weer in herhaling te vallen...
Een bit is zo scherp als de hand van de menner/ruiter.
Bij elk bit is het zo dat je dat je er verstandig mee op moet gaan en moet voelen.
Ik denk zelfs dat dit het geval i s bij bitloos.

TS: fijn dat je nu een bit gevonden hebt.
Ben erg benieuwd of je nu ook verschil zult gaan voelen

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:30

Ibalia schreef:
Om maar even weer in herhaling te vallen...
Een bit is zo scherp als de hand van de menner/ruiter.
Bij elk bit is het zo dat je dat je er verstandig mee op moet gaan en moet voelen.
Ik denk zelfs dat dit het geval i s bij bitloos.

TS: fijn dat je nu een bit gevonden hebt.
Ben erg benieuwd of je nu ook verschil zult gaan voelen

Ja dat weet ik, maar ik heb ook ooit eens met een liverpool gereden. Mijn paard vloog er heel vaak vandoor en toen heb ik op advies van iemand anders met een liverpool gereden. Nou 1 keer en nooit weer! Ik had mijn teugels gewoon los en Miracle stuiterde alleen maar, ik kon niet eens de teugels opnemen of hij vloog zowat de lucht al in.

Maar ik zie nu pas dat de TS aangespannen rijd Bloos Wat ben ik erg Clown

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:45

Lees dan eerst goed voor je antwoord.

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:52

ardo_iggy schreef:
Lees dan eerst goed voor je antwoord.

Daar zal ik maar niet op reageren...

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:54

Je zit in het ar topic dus is het logich dat het over aangespannen gaat.

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:58

Daar was ik intussen dus ook al achtergekomen, maar dat wist ik dus nog niet toen ik hier reageerde Bloos Daarom zei ik ook "wat ben ik erg"

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:21

Dit was jou antwoord.
Citaat:
Mag ik vragen waarom je met een liverpool rijd? (als het al in dit topic staat, sorry daarvoor, heb het halve topic niet gelezen )Een liverpool is nou niet meteen een zacht bit En omdat je zei dat je paard erg licht in zijn mond is, misschien kun je overstappen op een ander soort bit ofzo

En dit werd er terug geantwoord.
Citaat:
eigenlijk omdat ik jaren met een liverpool rij, en, omdat ik er toch bij blijf dat het handig is, als een paard voor de wagen een bepaalde 'rem' in zijn mond heeft. Ik rij puur recreatief, dus veel tussen het verkeer, en wil wel zeker weten mijn paard kunnen stoppen als er wat loos is. ( ondanks 4 remmen)
Dus als ie dan toch zoiets in zijn mond moet, dan maar iets wat zo vriendelijk mogelijk is, en dat begint imo al met het gewicht van het bit

Dus je hebt het hele topic niet gelezen maar gewoon gereageerd zonder iets te lezen..

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:36

Maar ik herstel toch wat ik heb gezegd? ik geef toe dat het niet netjes is om zomaar wat te antwoorden, maar toen ik dat antwoordde was ik er heilig van overtuigd dat het niet om aangespannen ging...toen dat wel het geval bleek te zijn heb ik verder niets meer daarover gezegd, ik heb alleen op jou bericht gereageerd met mijn verhaaltje, daaronder heb ik gezegd dat ik toen pas doorhad dat het om aangespannen rijden ging.

Ik wil het hier verder niet meer over hebben, vind het een beetje sneu voor de TS. Als je er toch mee zit pb je maar ofzo.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:42

Ik wil niet vervelend zijn, maar bij informatief druk je dan echt op
AR aangespannen rijden..

Het word heel onoverzichtelijk als iedereen berichten plaatst die daar niets mee te maken hebben.
Dit wekt daarom ook enige irritatie.

Dus in het vervolg even kijken welk kopje je bij informatief aanklikt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:07

hier de TS, ik ben er al overheen hoor, shetlandlove Haha! Haha!

het is idd niet handig om te posten als je iets niet gelezen hebt, maar imo heb je je al vele malen verontschuldigd, en vergissen is menselijk.

Om even terug te komen op het mylerbit, ik heb idd begrepen dat je dat niet zomaar in de mond kan hangen, dus zie er ook vanaf. Van die website heb ik nog geen reactie, waar ik dus een bit zou hebben besteld, dus ik denk dat ik maar gewoon opzoek ga naar een licht bitje.
De reden dat ik een liverpoolstang wil, heb ik al vermeld, maar wil er ook nog even bij zetten dat het paard hier altijd op loopt, dus wil het bit zelf niet veranderen.