Gisteren hebben we dus een nieuwe wagen gekocht. En nu kun je dus kiezen uit gewone luchtbanden en die rubbere wielen (voordeel geen lekke banden meer ) maar waarvoor is nou echt het verschil? Wanneer rijd je dus met rubber en wanneer op luchtbanden? En is met rubbere banden zwaarder dan met luchtbanden?
Ik denk (weet niet precies hoe die van jouw eruit zien) dat de rubber banden zwaarder lopen. Die banden zijn vaak vrij smalletjes. Luchtbanden zijn natuurlijk ook in alle maten en vormen, maar als je bredere luchtbanden neemt (wij hebben moterbanden) lopen die lichter door zwaar terrein. Die rubberbanden snijden meer het zand in en lopen daardoor zwaarder.
Luchtbanden lopen idd een stuk lichter in het zand. Het was altijd zo dat je op de wedstrijden van de bond 5 strafpunten kreeg als je luchtbanden had, bij de KNF was dit niet zo. Bij de vereniging mocht je niet eens starten met luchtbanden. Hoe het nu gaat met de KNHS weet ik niet omdat de regelementen nog steeds niet klaar zijn Iedereen houd nog gewoon de "oude" regels aan.
Nouuuu, dat is ook wat!! Strafpunten omdat je met luchtbanden rijd. Eigelijk best gek. Dat is toch juist slim? Moeten die mensen zonder luchtbanden ook maar andere wielen doen, is het voor hun ook makkelijker
Wij hebben beide soorten bij onze wagen gekregen, maar rijden het meest met de luchtbanden. Veeeeel fijner. In het bos veel minder zwaar en je hobbelt zo vreselijk met die rubberen dingen! Op de verharde weg maakt met niet veel uit. Op ene wedstridj staat een dressuurproef met rubberen banden juist weer erg sjiek. Maar met de vaardigheid vindt ik het juist weer niet mooi.
So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane