8 kastelenrit en kleding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

8 kastelenrit en kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 20:22

Hoi menners,

11 augustus is er in Vorden de 8 kastelenrit. Een mooie rit door bossen en langs kastelen, waar alleen koetsen met oud beslag aan mee kunnen doen. Het is dan ook de bedoeling dat je helemaal in tenue komt. Dus je raad vast waar dit bericht over gaat.

Nu is het zo dat we hier elk jaar aan mee doen met onze Victoria koets.
Dit is een zwarte open koets (er zit wel een kap op voor de regen) uit 1900. Hij heeft bordeaux rode bekleding.
Normaal gesproken zit ik dan op de bok naast Frans als groom. Er zitten dan achterin vaak kennissen of vrienden.
Dit jaar mag/moet ik dus lekker achterin zitten, maar ik heb geen idee wat voor kleding er nu eigenlijk precies bij zo'n koets hoort.
Hebben jullie ideeen voor wat betreft kleding en hoofddeksel?

Wat vrienden van me hebben er vorig jaar met een zwarte rok en witte blouse met strohoed in gezeten, maar eerlijk gezegd vond ik dit niet erg mooi.
Dus als jullie een idee hebben, alle tips zijn welkom!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:16

Waarom huur je geen ouderwetse galajurk. Je weet wel zo eentje met een wijde hoepel. Normaal gesproken niet echt mijn stijl, maar om mee in een koets uit 1900 te zitten lijkt het me wel wat. En dan moet je kijken dat je een zo'n paraluutje kunt lenen van iemand. Is dit een goed idee of vind je het helemaal niks??

groetjes en veel plezier

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 21:26

Dat lijkt me wel een leuk idee, maar nu moet ik dan alleen nog een verhuurbedrijf zien te vinden die zo'n jurk verhuurt.
Ik heb er eens naar geinformeerd bij het verhuurbedrijf bij ons in de buurt, maar daar hadden ze alleen jurken die zo'n 100 Euro kostten voor 1 dag. Dat is me toch iets te veel.
Nu hoop ik dus dat er in de buurt nog ergens een ander bedrijf is dat het goedkoper doet.