again horsemanship

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LadyMadonna

again horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 10:16

Ben druk aan het lezen op www.horsemanship.org en het is voor mij inmiddels meer dan duidelijk dat ik een totaal verkeerd beeld had van de join up (te simpel beeld).
Horsemanship.org vind ik een goede, duidelijke site, met veel duidelijke info van hoe wie wat waar.
Maar is het wel wijs om zo via een site bezig te gaan? Zonder dat je verder dus begleiding hebt?

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 10:33

Ik denk dat het niet verkeerd is. Ik heb een boek en een video, en daaruit ga ik dalijk met mijn paardje horsemanshippen. Ik wil ook weleens naar een paar clinics gaan kijken, en wellicht neem ik hem dan wel mee, maar in eerste instantie gewoon de theorie om proberen te zetten in praktijk. Stuit ik dan op problemen, of gaan er dingen niet naar mijn wens, dan kan ik altijd nog naar mijn omgeving grijpen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:17

Ik vind het persoonlijk nog niet meevallen om met n.h.s. bezig te zijn. Je kunt wel een hoop doen aan de hand van verschillende boeken en dat is ook hartstikke leuk, maar wat als je een probleem tegenkomt Verward . Ik heb ook 1 x in de week dressuurles en als ik een probleem heb, helpt m'n instructrice me om het op te lossen. Niet alle wijsheid komt uit boeken Schijnheilig . Misschien is het handig om alvast eens rond te kijken naar n.h. trainers bij je in de buurt, dan kun je rustig ondervinden wat het best bij jou en je paard aansluit en eens een clinic of training doen. Als er echt iets misgaat ben je feitelijk al te laat en moet je misschien weer van voren af aan beginnen ( mijn paard volgt me los heel goed, maar ik had hem beter wat meer eigen initiatief kunnen leren). Het is alleen maar goed voor je om je een beetje te orienteren op de n.h.s.markt. Nederlandse site: http://www.natural-horsemanship.startkabel.nl Veel succes en hou me op de hoogte Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:39

Voor NH heb je geen instructeur nodig, met gezond (paarden-)verstand en een stel goede boeken kom je een aardig eind. Maar het is wel heel handig, om eens samen met (meer ervaren) mensen eraan te werken, en ervaringen te delen.

Lees gewoon veel over verschillende stijlen, en laat je niet vastleggen in de stijl van 1 goeroe. Pik gewoon lekker van iedereen wat jou van pas komt, en wat bij jou en je paardje past. Dan blijft het ook voor iedereen leuk.
Probeer ook eens niet te snel 'breder' te willen (dus nieuwe, andere onderdelen erbij), maar meer de 'diepte' in te gaan (dus verfijn eens waar je mee bezig bent).
Niks is zo mooi als je paard door middel van slechts een vingerwijzing van tempo en richting te laten veranderen, en het uiteindelijk zelfs OP je paard te kunnen doen, zonder zadel, zonder hoofdstel, alleen jij en je paardenmaatje.... Lovers

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie