voor kar beleren, eerst voor sulky??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

voor kar beleren, eerst voor sulky??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 20:26

Mijn vader is dus een friesche 3 jarige aan het beleren voor de kar...
Nu is ze een stuk of 3x voor de sleep geweest, daarvoor wel eerst een paar keer zo tuig op gehad en toen in het mais land met tuig op gelopen, ging allemaal heel goed, ze reageerd goed op de hulpen enzo, heeft geloof ik nog niet kennis gemaakt met de zweep, mijn vader is wat dat betreft vrij 'anti-zweep', het is dat je er eentje moet bij mennen Haha!

Maargoed nu gaat die merrie bij iemand (weet zo niet meer wie) voor het eerst voor de kar, een sulky dus, is dit beter als een gewone kar, hij is lichter en blijft staan als ze achteruit gaat, maargoed...

Is dat beter dan?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 20:47

het is wel beter. Als het paard schrikt en achteruit springt of loopt, blijft een sulky recht achter het paard.
Als een paard met een 4-wielige wagen achteruit loopt, dan gaat die wagen niet recht achteruit. hij zal scheef gaan en als het paard doorloopt, uiteindelijk gaan scharen en omvallen.
probeer zelf maar eens een fiets met een aanhangertje recht achteruit te krijgen.

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

beleren voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 08:56

Bij het beleren maakt degene die onze friese merrie heeft beleerd ook gebruik van de twee-wieler. Inderdaad om reden dat deze niet schaart als het paard achteruit mocht gaan. Daarom raad ik jouw vader ook aan om toch zeker een zweep te gebruiken om het paard te alle tijden voorwaarts te kunnen houden!
Succes!

fryslân boppe

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 17:05

ja, maar hij rijd er ook wel mee, maar gebruikt hem niet, tenzij het ECHT moet, maargoed, morgen gaat ze ervoor, ben benieuwd, volgens mijn vader was ze er aantoe, ze gaan naar Udo de Haan, kennen jullie die?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

...of iemand Udo de Haan kent ..............???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 18:58

ZEKER ken ik Udo !!
Van hem heb ik het mennen geleerd - en nog !!
Mijn man, een vriend van hem en nog veeeeeeeel meeeeeeeer mensen lessen inmiddels bij hem. Hij huurt een nieuwe manege in Gersloot.
Ik vind dat hij het erg goed doet!! En beregezellie !!!! Haha!
Hij beleert ook paarden. *LOL* en is heel eerlijk over het paard en zijn gebruiksmogelijkheden.

Doe hem de groeten.

fryslân boppe

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:12

Maar als je met beleren een 2wieler gebruikt omdat je anders bang bent dat je anders omvalt, moet je altijd een 2 wieler gebruiken. Hij kan altijd schrikken of achteruitlopen. En ik doe het met een 4wieler en er is nog nix gebeurt hoor. Dus wat dat etreft maakt het eigenlijk niet zoveel uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers