Als Tjeerd en Tisjoe (shets) 3 zijn willen we rustig beginnen met beleren voor een karretje (eerst longeren enz..).
Maar het liefst doen we dit bitloos.
In hoeverre is dit mogelijk?
Alvast bedankt..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rudi schreef:Ik vind dat het gewoon kan, alleen niet echt slim om dit topic te openen! Er is namelijk pas een topic geweest over een arabiertje bitloos voor de kar en daar kreeg ze verschrikkelijk veel commentaar van!
rudi schreef:En het is zowiezo altijd oppassen geblazen dat je niet zo hard trekt dat hij zijn neus beschadigd of breekt(!)
liesbet schreef:In mensport staat een artikel over bitloos mennen met shires, het is de moeite om te lezen...
Liesbet
kenneth schreef:haha weer zo een amateur !!!
bitloos mennen levensgevaarlijk!!
Arretje schreef:rudi schreef:En het is zowiezo altijd oppassen geblazen dat je niet zo hard trekt dat hij zijn neus beschadigd of breekt(!)
Zo ontzettend vriendelijk is bitloos....... Een stang is zo scherp als de hand van de menner, maar gebroken neuzen krijg je er nooit van! Mijn advies dus: niet bitloos mennen!
jantina schreef:Echt grappig vond ik het nou ook weer niet
Als je het topic in de mensport leest, zou je ook kunnen zien dat het niet zo vriendelijk is als het lijkt. Er staat ergens iets in de trant van, er moet een zacht leertje onder de neusriem, om striemen te voorkomen. Óf je paard heeft een heel zacht huidje óf je hebt de neusriem heul hard aangetrokken. En dat laatste zal wel het geval zijn. Dan vraag ik me af of het nog zo vriendelijk is.....
Arretje schreef:[[quote="rudi"]
En het is zowiezo altijd oppassen geblazen dat je niet zo hard trekt dat hij zijn neus beschadigd of breekt(!)