ervaring emiel voest cursussen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

ervaring emiel voest cursussen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 15:13

Hi allemaal (ben ik weer met een vraag!)

Ik wil met Tiko een freestyle cursus gaan doen op manege maesberg (ofzo, is iig een emiel voest steunpunt) . Ik weet nog niet zeker of ik het ga doen maar ik gemaild voor meer info, ben gewoon benieuwd naar jullie ervaingen. Nou staan er een paar cursusen op het programma oa: freestyle basiscursus, en iets van freestyle rijcursu....welke van de 2 zou ik dan het beste kunnen kiezen.

Ow ja, dan nog even een vraagje.

Wat is het preciese verschil tussen (en waar ligt de scheiding) Natural Horsemanship en Freestyle?? Of overlapt dit elkaar. Bij freestyle denk ik nl aan rijden zonder optuiging enzo, maar toch, je kan toch ook op een NH manier dressuur rijden (met tuig dus)???

Ik snap het precieze verschil dus niet, misschien een beetje dom en wazig stukje, but that's me Haha!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:49

iemand bij ons op stal heeft een hele slechte ervaring met emile voest, ik zou zeggen hou je geld lekker in je zak, en vraag of iemand je voorniks wil afkraken!!!!

DAn kom je evenver als bij emiel, want als ie het zelf niet meer weet begint ie ook maar te trekken aan het paard of te zeggen dat het paard toch niet geschikt is voor je!!!

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 16:08

essiedepessie schreef:
iemand bij ons op stal heeft een hele slechte ervaring met emile voest, ik zou zeggen hou je geld lekker in je zak, en vraag of iemand je voorniks wil afkraken!!!!

DAn kom je evenver als bij emiel, want als ie het zelf niet meer weet begint ie ook maar te trekken aan het paard of te zeggen dat het paard toch niet geschikt is voor je!!!


He essiedepessie
zou je misschien iets specifieker kunnen zijn. Trouwens die cursussen op die steunpunten worden helemaal niet door Emiel zelf gegeven, maar door mensen door hem opgeleid, dus Emiel heeft daar op zich persoonlijk niets mee te maken en zal dus ook dat soort dingen niet gaan zeggen. Verder hoor je ook heel veel positieve reacties op deze cursussen. En heb hem in shows (tuurlijk, dat is natuurlijk wel met zijn paarden) ook vaak gezien en vind het toch super hoor wat hij doet. Een van die paarden had hij toen pas net. Een hengst en die had dus de hele dag naast een hengstige merrie gestaan, dus helemaal gek en krijgt ie het toch voor elkaar om hem rustig te krijgen en dan zonder zadel en h.stel met volledige controle te rijden.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 16:11

nou veel meer weet ik er ook niet van, maar ik weet wel dat zij helemaal overstuur thuis kwam, want emiel had even gezegd dat het met dat paardje toch nooi twat zou worden!

En dat vind ik geen goede manier van omgaan met mensen.......

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 16:14

essiedepessie schreef:
En dat vind ik geen goede manier van omgaan met mensen.......


Nee, daar ben ik het helemaal met je eens. Maar zoals ik zei worden die cursussen op de steunpunten niet door hem zelf gegeven. Misschien dat je eerst een keer kan gaan kijken ofzo. Kan je meteen overleggen welke cursus voor jou geschikt is.

Groetjes, Jacqueline

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 16:32

essiedepessie schreef:
nou veel meer weet ik er ook niet van, maar ik weet wel dat zij helemaal overstuur thuis kwam, want emiel had even gezegd dat het met dat paardje toch nooi twat zou worden!

En dat vind ik geen goede manier van omgaan met mensen.......


Sorry ik heb al heeeel wat dingen meegemaakt op NH gebied maar dit echt niet ?? Je moet aan een ding denken mensen kopen tegenwoordig een paard voor de status hij moet namelijk 1,80 zijn stoer en jong (3 a 4jr) en liefst nog hengst. Die persoon had weinig ervaring had met haar vorieg paard L gereden en meer niet. Gevolg dat Emiel vaak de vraag terug stelt waarom ze zo´n paard koopt ?? En vooral waarom hengst.
Daar wist ze dus geen antwoord op te geven. Tja gevolg was dus wel dat Emiel een oplossing moest geven aan iets wat gewoon niet klopt.

Ik heb hier al eerder overgeschreven op bokt. De mensen zoals Emiel Voest zijn ontstaan omdat mensen een paard kopen en denken daar zo Z me te kunnen rijden. Nee je moet een team zijn en samenwerken.Tja en dar wordt niet over nagedacht. Ze krijgen problemen en denken dat Emiel dat wel even oplost. Helaas zo werkt het niet.

Emiel heeft mijn paard een keer gebruikt het gaf geen toevoeging aan wat ik als wist maar voor een hoop dresssuurprikkers helaas wel. Voor sommige ging er een wereld op *zucht*.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 16:36

nou heb je het toch wel vrij fout......

Dit paardje is inderdaad wat jong ze is 4, maar het is een merrie en ze is 1.60!!

Superlief en schattig!!!
Helemaal geen paard voor de statud, ze werden gewoon verliefd op mekaar, en nu gaat het heel goed, maar om nou even in de grond te worden getrapt door emiel voest ga ik niet zoveel geld betalen!!!!! Maar das mijn mening,

Wie het breed heeft laat het breed hangen!!!!

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 17:15

essiedepessie schreef:
nou veel meer weet ik er ook niet van, maar ik weet wel dat zij helemaal overstuur thuis kwam, want emiel had even gezegd dat het met dat paardje toch nooi twat zou worden!

En dat vind ik geen goede manier van omgaan met mensen.......


Tsja Emiel is kei en kei hard en eerlijk. Ligt eraan wat dat meisje betreft wat er tijdens die cursus allemaal gebeurd is. Denk niet dat wij daar over kunnen oordelen en zo'n reactie van hem komt echt niet uit het niks (meetsl reactie op betwetertjes).
Je hebt nu alleen haar kant van het verhaal gehoord (van wat je er van gehoord hebt dan, want kennelijk weet je zelf ook niet het hele verhaal) en velt daarmee meteen een oordeel over iemand die je niet kent.

Als je er niet voor open staat moet je zeker niet naar zo'n cursus gaan, want dan kom je idd van een koude kermis thuis.

Ik heb een dagcursus gedaan bij een steunpunt en heb er wel veel aan gehad. Verder is NH gewoon een manier van omgaan met je paard en dat zit in je of niet, je kunt niet faken.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Re: re

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 17:23

manzano schreef:
Een hengst en die had dus de hele dag naast een hengstige merrie gestaan, dus helemaal gek en krijgt ie het toch voor elkaar om hem rustig te krijgen en dan zonder zadel en h.stel met volledige controle te rijden.


Ja, maar hij vergeet erbij te vertellen dat ie z'n shows al jaren met hetzelfde paard geeft... Jammer dan, elk jaar tijdens paard had ie z'n paard nog maar net, terwijl dat beest al jaren in de wei voor z'n huis rondhuppelt. Ik geloof er niet zo in. Je moet het ook toe kunnen passen. Op je wedstrijd ben je verplicht om Met zadel en hoofdstel te rijden.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 17:49

Ik heb zelf 3 cursussen gedaan bij het steunpunt in Rockanje. Ik vind zelf het rijden op de freestyle manier niet zo leuk, maar de oefeningen naast je paard wel. De freestyle basiscursus behandelt het grondwerk. Ik zie het gewoon als afwisseling voor mijn paard. Daarnaast ben ik door de cursus veel zekerder geworden in mijn omgang met paarden omdat er veel wordt gesproken over hoe een paard bepaalde dingen opvat. Voor mensen die al van kinds af aan in de paarden zitten zijn die zaken vaak niet nieuw (zoals Prisca ook zegt). Ik heb er wel van geleerd omdat ik pas 3 jaar met paarden bezig ben.

Als je meer wilt weten kun je altijd pben.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: re

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 17:55

Ludo"]
[quote="manzano schreef:
Een hengst en die had dus de hele dag naast een hengstige merrie gestaan, dus helemaal gek en krijgt ie het toch voor elkaar om hem rustig te krijgen en dan zonder zadel en h.stel met volledige controle te rijden.


Ja, maar hij vergeet erbij te vertellen dat ie z'n shows al jaren met hetzelfde paard geeft... Jammer dan, elk jaar tijdens paard had ie z'n paard nog maar net, terwijl dat beest al jaren in de wei voor z'n huis rondhuppelt.
[/quote]

Ja, ik maar das meestal, maar in dit geval zal het wel zo zijn. Ik krijg namelijk elke keer de nieuwsbrief. Daarin stond dus dat ze dit paard net gekocht hadden en dat ze hem gingen trainen voor de shows en verder allerlei dingen over de cursussen enzo. Dit zullen ze er echt niet zomaar inzetten En deze show was dus een paar maanden later. Dit was een paard dat van de renbaan afkwam. Het andere deel van de show deed hij met een van zijn paarden die hij al jaren heeft. Dat was ook te zien, want ze liep meteen als een hondje achter hem aan. Was wel grappig. Hij moest haar eerste echt "wegjagen". Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers