kleding mennen

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

favourite

kleding mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 08:32

Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met het koetsiersbewijs en moet begin mei examen doen, nu moeten we in tenue. Ik heb daar enkele vragen over.
Ik moet een hoedje op en handschoenen aan, kan ik gewone dressuurhandschoenen aan, heeftiemand hier tips over zonder dat ik meteen erg veel geld kwijt ben?
Hetzelfde geldt eigenlijk voor een hoedje, ik ben alleen in bezit van een cap, wat voor hoedje kan ik het beste opdoen??
Wie kan mij advies geven??

Gast546

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 10:18

Je mag ook in je gewone wedstrijd teneu rijden, dus witte rijbroek, rijjasje, witte handschoenen en cap.
Als je dit al in de kast heb liggen zou ik dit gewoom aantrekken.

Succes met je examen Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:58

Nou, wij mochten dat echt niet. Wij moesten echt in nette kleren en dames in rok met hoedje op. Ik heb een rok van mijn moeder geleend en heel goedkoop een vilthoedje bij de V&D gekocht. Als je in mei af moet mennen, zou ik een leuke zomerjurk aan doen (dat mochten wij althans) en een leuk rieten hoedje, die zijn ook niet zo heel erg duur.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

odis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:21

Bij de stichting die het koetsiersbewijs regelt, kan je navragen welke kleding toegestaan is om mee te doen. Ik dacht dat je speciale men-handschoenen aan moest, maar dat weet ik niet zeker.

Wij mogen gelukkig in "normale'" kleding examen doen. nette broek, trui/jas, petje en menhandschoenen.
Moet er niet aan denken dat ik in een rok of jurk moet gaan lopen. geen gezicht. Knipoog (bij mij dan).

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:50

Ik had met mijn examen wel nette kleren aan, hoedje op (lekker goed koop bij de kruidvat) Als het waait is het misschien verstandig hem vast te zetten met speltjes (voor de zekerheid) Ik had ook een rok van me moeder geleend en daaronder me rijbroek met rijlaarzen (staat wel netjes en van die rijbroek zie je niks) Ik had ook gewoon mijn rijhandschoenen aan en dat was ook goed. Tijdens het rijden had ik ook een dikke jas en extra trui aan (reed in de winter) en dat was niet erg als je er binnen maar netjes uitzag. Ook moest ik mijn haar vast hebben.
Verder wens ik je heel veel succes met je examen!!!
XxxxXjes essie

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:10

odis schreef:
Wij mogen gelukkig in "normale'" kleding examen doen. nette broek, trui/jas, petje en menhandschoenen.
Moet er niet aan denken dat ik in een rok of jurk moet gaan lopen. geen gezicht. Knipoog (bij mij dan).

nu wij moeten in juni rijden en moeten wel een pet of hoe noem je zo'n ding met een klep voor op op je hoofd hebben koetsier handschoenen en een menschot voor en verder wat odis beschrijft normale nette kleren.
en een rok of jurk zal mij ook niet staan.

Roosje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:18

Een vriendin van mij heeft ook menbewijs gedaan en die had gewoon een pet op en dta mocht ook.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie