[ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:30

Nou ja zeg waar slaat dat nou op dan.Dat zeg ik toch niet. Ik ben het notabene bijna de hele tijd met jullie eens. Ik heb gewoon altijd paarden voor andere mensen dus heel veel verschillende. En ik doe helemaal niet uit de hoogte of, ik zeg alleen wat ik mee gemaakt heb ik zeg neit eens dat het zo is.

jacky2

Berichten: 2854
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: stellendam

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:07

Sjonniej schreef:
Pauk; Zoals al gezegt; Verzekering stelt niets voor.


hoe bedoel je dat ?

ik heb terug gelezen maar kan geen uitleg vinden !
ik heb privemenlessen met mijn tinker, en dat gaat heel goed.
ik wil graag volgend jaar mijn menbewijs gaan halen !

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:25

Jacky; Je gewone WA verzekering keert makkelijker wat uit dan het koetsiersbewijs. Dus voor die verzekering hoef je het écht niet te doen, via je WA ben je net zo goed verzekerd.

jacky2

Berichten: 2854
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: stellendam

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:43

Sjonniej schreef:
Jacky; Je gewone WA verzekering keert makkelijker wat uit dan het koetsiersbewijs. Dus voor die verzekering hoef je het écht niet te doen, via je WA ben je net zo goed verzekerd.


oke dank je wel,
dat was toch wel een belangerijke reden om het menbewijs te gaan halen !
dan denk ik ernog over na.
ga ik eerst verder met lessen !

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:44

Als je al aan het lessen bent, dan heb je daar veel meer aan dan het koetsiersbewijs. Je zou hooguit kunnen kijken of je dat theorieboek ergens op de kop kan tikken.

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:18

Ik heb mijn koetsiersbewijs gehaald, gewoon omdat de man waar ik op stal sta ze geeft Ik wist al een hoop, doordat ik al eens gemend had, maar ik vond het iig heel gezellig om te doen.

Over heet gesproken, ik heb in mijn ponytijd en nu ook nog op van alles en nog wat gereden. Het valt mij op dat arabieren en NRPS-ers wel heet zijn, maar dat er eigenlijk nooit heel veel gebeurd. Ze springen opzij staan op de plek te dribbelen, blazen door hun neus, hoop bombarie, maar ik heb nog nooit iets gevaarlijks met ze meegemaakt.
Terwijl ik met de warm en koudbloeden,die idd minder snel schrikken, maar als er dan is wat gebeurde, veel minder snel te corrigeren waren.

Vorige week nog ontplofte er een haflinger, omdat we met vliegenspray hem in wilde spuiten,de arabier slaapt dan gewoon door.
Niet dat alle haflingers zo doen natuurlijk, maar het was wel frappant

Sokkebok
Berichten: 1267
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: brabant

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:13

Dat is denk ik wel waar ja, ik denk ook dat dat komt omdat koudbloeden erg sterk zijn, dus als die weg willen zijn ze moeilijker te corrigeren.

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:03

Tsja, is er ook niet een spreekwoord dat zegt dat de grootste ongelukken gebeuren met de makste paarden? Daar zit wel wat in denk ik, als je een mak paard voor de kar hebt dan verslapt je aandacht gemakkelijker dan met een heethoofd.

Ben het wel eens met de mening dat het koetsiersbewijs een goed ding is voor beginnende menners, met name om de basisdingen te leren. Voor de verzekering hoef je het inderdaad niet te doen, ze zullen in principe altijd naar je eigen wa-verzekering verwijzen. Heb zelf begin dit jaar examen gedaan en heb er naar mijn idee niet veel aan gehad, de meeste dingen wist ik al.

Shetjes worden niet serieus genomen? Totdat de prijzen uitgereikt worden zeker hahaha....

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:35

Shetjes worden inderdaad niet serieus genomen. Veel mensen vinden het beginners pony's en ik krijg regelmatig de vraag waar ik later mee wil gaan mennen (met nog meer shetten!, zeg ik dan). Op mijn vereniging moest ik voorrijden voor dat ik met lessen mocht beginnen terwijl dat nooit gebeurt. Ik rij altijd wel eerste of tweede bij de dressuur. Shetlanders kunnen heel gemakkelijk zijn maar ik zou toch niet zomaar iemand met mijn span op stap sturen. Een onervaren menner kan er niks mee.

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:42

Ik weet niet of het de shetjes zijn die niet sereus genomen woren, maar meer de menners. Ik denk dat de shetlandmenners die hier in dit topic schrijven idd serieus met hun pony's bezeig zijn, maar er zijn legio mensen met een karretje en een shet. Dat noemen ze dan zelf mennen, maar het heeft er niks mee te maken.

Dan is men al gauw geneigd alles en iedereen dat met een shet rijdt over een kam te scheren.

Maar zeg nou zelf, wat de Aartjes doen met hun pony's is toch gewoon topsport? Voorlopig kan niemand Aart sr nog voorbij

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:06

Ik vind ze superstoer hoor, bikkels! Ben dit jaar een aantal keren bij samengestelde wedstrijden geweest, en regelmatig gaat er een span shets met de prijzen aan de haal.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:15

Ik heb ook mijn koetsiersbewijs. Bij ons op de manege werd een cursus gegeven voor het koetsiersbewijs, dus dat heb ik gedaan.
Sinds dien heb ik er nog nooit iets mee gedaan, maar dat ben ik wel van plan.
Het is toch wel handig om de basis van het mennen te leren, ik heb er iig veel aan gehad

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:49

Albertine; Hier in Nederland In het buitenland moet hij nog hard trainen op zijn dressuur. En vergeet daarbij niet dat deze shetten 1.10 hoog zijn!!

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:37

sjonniej, hij had een individuele bronzen medaille,ondanks zijn dressuur, en zilver met het team.

Hij is op dit moment de nr 3 van de wereld met ponymennen, dat noem ik topsport. Wij zijn met onze sportpony's iig nog niet in een wijde omtrek van het WK-podium.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:05

Haha, dat is waar
Maar toch blijft het raar dat hij hier in Tilburg weer bovenaan staat en in Catton Hall onderaan.

laura2span

Berichten: 2058
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 22:29

albertine, hij logeerde een tijd terug bij ons omdat hij onze oefenmarathon mee reed. hij vertelde dat hij, in zijn span en dat van jr. precies 1 shet met papieren heeft. daarbij zijn het echt reuzen van shetten. zeker 10 cm verschil met de mijne als het niet meer is dus zowieso 1.15 m.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:48

ik wil ook mijn koetsiersbewijs gaan halen,ik rijd al 21 jaar paard(onder het zadel) maar door lich. klachten gaat dit niet of nauwelijks meer.
heb nu een fjord gekocht,en wil daar graag mee gaan mennen.
onder het zadel,ben ik goed ervaren,maar op de bok,weet ik helemaal niks.
ik vind het dan gewoon onverstandig om op eigen houtje te gaan proberen.
ik ben zoiezo iemand van :"ik doe het goed of helemaal niet!"
heb er helemaal zin in!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 10:48

Verstandig Mexx!!
Je zal merken dat het je toch een stuk gemakkelijker afgaat, omdat je al een lange tijd ohz. rijdt.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 11:09

Sjonniej schreef:
Verstandig Mexx!!
Je zal merken dat het je toch een stuk gemakkelijker afgaat, omdat je al een lange tijd ohz. rijdt.

Nou dat hoeft ook niet hoor. Er waren bij mijn cursus toen ook mensen bij die al jaren onder het zadel reden waarvan er toch een aantal het een stuk moeilijker hadden dan mij (die nog nooit onder het zadel gereden heeft)

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 11:44

Jaaaaa dat klopt, bij mij op de cursus reed een zo'n vrouwtje Z dr ohz,nou mooi bliven zakken ze heeft t nog steeds niet haha.

En ze kwam heel stoer met haar dressuurhoedje en Petri-rijlaarzen en kon die haflinger, waar iedereen t op moet leren, niet fatsoenlijk door t verkeer krijgen (ja hij is zo anders afgericht dan de Z-paarden die ik normaal gesproken rijd!) echt om te gillen. Ze was meer paarden met bloed gewend, ik heb haar toch maar niet met die van mij laten rijden

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:18

oh wacht. Ik bedoelde eigenlijk, meer de dressuurkant van het mennen... (het is nog vroeg op de dag)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:35

MoniqueT schreef:
Ik heb pas langspan gereden (tandem) met de aanspanning van onze wagenbouwer, Hans van der Mee. Dat was gaaf!
Afbeelding


Dat voorste paard doet helemaal niets

tja, ik doe altijd alles andersom in mijn leven. Ik men al een tijdje met onze Welsh. Lekker veilig . Ook gewoon op straat. Dus of ik hem ooit haal weet ik niet. Denk dat ik het leuker zou vinden een keer bij een doorgewinterde menbokker op de bok te kruipen en daar de leuke dingen van te leren

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:57

De voorste hoort ook niks te doen, die moet fris blijven om nog een jacht te kunnen lopen.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:08

Hi, ik had van mijn leven nog geen langspan gereden. 't Plaatje staat er ook niet om te laten zien hoe geweldig ik kan rijden, maar gewoon omdat het weleens fun is om ook eens vijf minuten die leidsels vast te mogen houden.

Eh, wat heeft dat trouwens met het wel of niet halen van een koetsiersbewijs te maken?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:00

Albertine_N schreef:
De voorste hoort ook niks te doen, die moet fris blijven om nog een jacht te kunnen lopen.


Dat snap ik niet. Waarom loopt ie er dan