[ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:52

Ik ben het met je eens, bij ons op de cursus zijn ook mesne geslaagd, die nog niks kunnen. Ja met die brave pony waaar iedereen het mee kan en met iemand er naast. Aan de verkeersveiligheid voegt het helemaal niks toe.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:20

We hebben best veel en goed les gehad, ook erg veel in het verkeer.
Alleen met Friezen, met verschillend temperament. Les van Yto Werkman.

Maar als je dan thuis de enige bent die er een beetje van af weet en zelf het tuig van je pony op maat moet maken en dan al begint te twijfelen ....
Tja dat is geen goed begin natuurlijk.
Dat ligt waarschijnlijk ook niet aan die Koetsiersopleiding, maar meer aan mijn eigen onzekerheid.

Ik ben nu al heel lang ziek en heb al bijna 2 jaar niet meer gemend.
Als ik weer begin ben ik ook zeker van plan opnieuw hulp te vragen.
Aan ongelukken heeft niemand iets tenslotte.

Vinden jullie het wijs dat ik mijn Koetsiersbewijs maar laat verlopen?
Het is natuurlijk mooi dat ik verzekerd ben, maar als ik nu opnieuw examen zou moeten doen zou ik zakken als een baksteen.
Op dit moment ben ik het papiertje zeker niet waard.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:30

Citaat:
Vinden jullie het wijs dat ik mijn Koetsiersbewijs maar laat verlopen?


Niet laten verlopen joh, je weet maar nooit ... Is net zoiets als je rijbewijs laten verlopen, toch?

Ik zou dan eerder gewoon een aantal lessen nemen weer en vooral kijken of je met iemand sámen dat kan doen. Dat is goud, gewoon iemand achter de hand hebben waar je op terug kan vallen in je onzekerheid.

Jammer dat je door ziekte eruit ligt, daar kan niemand iets aan doen. Maar wie weet krijg je toch nog eens heel veel plezier in mennen!

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:18

Albertine_N schreef:
Ik ben het met je eens, bij ons op de cursus zijn ook mesne geslaagd, die nog niks kunnen. Ja met die brave pony waaar iedereen het mee kan en met iemand er naast. Aan de verkeersveiligheid voegt het helemaal niks toe.


zo wordt het, hopelijk voor die mensen ook, weer duidelijk dat het koetsiersbewijs ook maar een basis is. de ene heeft natuurlijk meer aanleg dan de andere, maar mennen is iedereen te leren.

las gister in de hoefslag een stukje van riny over bram chardon senior, zaten zeker wel goede dingen in. voor degene die dit niet hebben zal ik het vanmiddag even opzoeken, moet nu even weg.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:09

Dat stuk wil ik ook wel lezen Palousa_boy! Zeker nadat ik de kinders van Chardon een paar keer heb zien rijden.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30662
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:14

Ik heb hem wel gehaald.
Het kon in de buurt, dus de kans gepakt.
Ik ging al wat jaren mee op de kar, maar kende het aachenbach niet, en op meer punten mocht ik nog wel wat bijleren.
Ik vind het wel handig dat ik het gehaald heb.
Ik weet alles nu zoals het hoort. en ook de ziekten enzo vond ik interessant. De antieke rijtuigen heb ik niet zo geleerd, maar wist wel de goede. Al ben ik ze nu weer vergeten.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:16

Ik heb mn koetsiersbewijs enkel en dubbelspan, maar ik kan voor geen meter mennen
Ik heb het gehaald omdat mij opleiding het aanbood, dus wat ik mee kan nemen doe ik.
Ik kan leuk een paardje over de weg sturen, maar zet mij geen menparcours voor mn neus, dat gaat niet goedkomen

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:08

oefenen oefenen en nog eens oefenen, als je het wil tenminste, er zijn zat mensen die alleen recreatief rijden, deze hoeven natuurlijk niet door een poortje te kunnen rijden of een heel vaardigheidsparcours afleggen, al zou dat denk wel beter zijn.

hmm ga net op mn b*k over de equishine dat gister over de vloer ging hier toen ik de fles om schopte :S

maar nu dus dat stukje van chardon....

(..) riny rutjens heeft zich veel vakkennis eigen gemaakt. hij spreekt met veel ontzag over zijn grote voorbeeld, bram chardon, de inmiddels overleden vader van ijsbrand. 'een heel groot vakman. ik koester de momenten dat ik bij hem thuis in de beste kamer, zoals hij die zelf noemde, over ons vak mocht praten. dat waren voor mij fantastische uren', zegt riny. de gesprekken gingen over paarden, africhting, mennen, problemen oplossen. in die gesprekken leerde riny oog krijgen voor detail. 'iedereen kan mennen voor 80 procent onder de knie krijgen. zo moeilijk is dat niet. slechts een klein deel komt tot de 90 procent. dan spreek ik over de rijders in de klasse 4 van de nationale competitie. om een nog hoger percentage van de menkunst onder de knie te krijgen, moet je vakman zijn en alles tot in detail beheersen. dan praat je niet meer over meedoen op internationaal niveau maar over de beste van de wereld worden.

tot zover dus het stukje waar ik het dus ook super in kon vinden.

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:09

Sjonniej schreef:
Dat stuk wil ik ook wel lezen Palousa_boy! Zeker nadat ik de kinders van Chardon een paar keer heb zien rijden.


is dit trouwens positief of negatief ?

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: [ar] discussie wel of geen koetsiersbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:37

Nee. En ik heb nooit echt menles gehad.

Ja de eigenaar, die een beetje wat zei. Die zit nu wel op menles. Hij heeft een Fries, een Shetlander en een Welsh pony met een beetje hackney. Hij rijd met die Fries vaak voor de kar en ik nu met die Welsh pony.

Die eigenaar zei van ga maar rijden, en al snel ging ik ook zonder de eigenaar. De eigenaar zit nu sinds kort op menles. Ik ben nu bezig mezelf de handgrepen aan het leren, uit een boek. Ik heb het me allemaal eigenlijk zelf geleerd.

Nu ben ik ook een beetje aan het dressuren op het grote land. Dat leer ik mezelf ook een beetje. Beetje verzamelen, beetje wegrijden, beetje verruimen. Ik ben er echt helemaal gek van aan het woorden.

Vroeger toen ik heel klein was wilde ik altijd menner worden. En nu opeens vind ik het geweldig, gek he. Maar, ik dus geen bewijs.