Laatst liep ze ook achter niet goed en is daarvoor ook behandelt (staat ook in profiel)
Diegene die Nike behandelt heeft heeft mij dus geadvizeert om opnieuw met haar te beginnen.
Eerst met disipline bijbrengen en eigelijk als het ware de baas over haar gaan spelen op een diervriendelijke manier(vooral door te belonen en helemaal niet door te slaan)
Nu ben ik dus gisteren met haar begonnen. Mijn moeder meegenomen en die vertelde dus dat ik Nike naar me toe moest laten komen.
Toen ben ik naast haar gaan lopen en dan commando's gebruiken. Voor te stappen:Stap. voor stil te staan:Halt. En voor wat achteruit te gaan Achteruit
Dit ging gisteren al heel goed en Nike begreep het erg snel. Ik heb dit ook maar ongeveer 5/10 min. gedaan en vandaag weer.
Ook zou ik haar in de stal aan 2 kanten vast moeten zetten, de staldeur open doen en dan haar rustig poetsen of gewoon aan haar komen. Dus dat ze stil moet staan als ik dat wil/zeg.
Dit lukt allemaal al aardig. Maar nadat ik dit ongeveer een week gedaan heb mag ik rustig gaan longeren. Eerst bijv. alleen 5 min. in stap. Maar eerst met longeren drukte ze haar lichaam naar binnen en haar hoofd naar buiten(trok de rug vast)
Nu zou ze dat waarschijnlijk niet meer doen omdat de rug nu los is en ze loopt zo al veel ontspannender in de wei.
Daarna kan ik het longeren wat langer doen en een een half rondje draven en dat ook weer uitbreiden.
Maar met longeren moet ze ook in mijn tempo gaan. Ik weet niet hoe ik daar voor zou kunnen zorgen want ik moest wel moet longeerzweep longeren. Om de richting aan te kunnen geven maar Nike gaat dan alleen maar harder lopen enz.
Misschien weet iemand van jullie ook nog hoe ik ervoor zou kunnen zorgen dat ze evengoed rustig blijft.
Rustig tegen haar praten enz. helpt ook niet veel(en dat doe ik al)
Als het longeren allemaal goed gaat en we zijn weer een hele tijd verder kan ik voor het eerst weer eens op haar gaan zitten. En dan daarna ook een rondje stappen. Dat ook weer uitbreiden enz.
Hierbij ga ik waarschijnlijk ook les krijgen als het mag van mijn ouders en de mensen daar. (Met een vriendin samen die al prive les krijgt en dan dus met z'n 2en 1 keer in de 2 weken. Waar de les dan is is ongeveer 20 meter lopen)
Ik ga dit dus niet alleen doen dus reacties met iets van haal er iemand bij die er meer van weet enz. zijn overbodig omdat ik zelf ook allang weet dat ik het gewoon niet alleen kan

Groetjes patty (sorry voor het lange verhaal maar zo is het misschien duidelijker)