[AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

[AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 13:43

Hoi,

Ik heb een vraag over het verkennen van de hindernissen in het E-traject. Sinds kort groom ik bij een rolstoel-gebonden menner. Eén van de problemen waar we tegen aanlopen is het verkennen van de hindernissen. Zoals je je kunt voorstellen is dat met een rolstoel vaak niet of zeer moeilijk te doen, vandaar dat we dat gemotoriseerd (met een quad) willen gaan doen.

Nou heb ik begrepen dat dat in principe niet mag. Ik lees net in het reglement dat het op wedstrijddagen niet toegestaan is om gemotoriseerd te verkennen (art. 64.3.2). Betekent dit dat het buiten de wedstrijddagen wél toegestaan is (bijv. op vrijdagmiddag als de wedstrijd op zaterdag is/begint)?

Alvast bedankt!

Groeten Arjan

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:46

Nopes.
Je mag de vaardigheid en hindernissen alleen lopend verkennen.

Het e-traject is nog wel eens verschillend per wedstrijd. Maar als het het niet mag, mag het ook niet op vrijdag. Het gaat er voornamlijk om dat het terrein heel blijft, vandaar.

Maar ik denk dat hiervoor dispensatie aan te vragen is.

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 13:53

Okee, maar waarom staat er in de reglementen dan de toevoeging "op wedstrijddagen"?

We zijn inderdaad bezig met dispensatie, maar die dingen gaan niet heeeel snel........ Dus nu vragen we per wedstrijd toestemming van de organisatie, in de regel is dat geen enkel probleem (gelukkig).

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:00

Ja omdat er wel meer domme dingen in staan

"In een hindernis mogen geen voorwerpen voorkomen waaraan een paard zich kan verwonden."
Hoe wil jij dan een hindernis maken? Van lucht?

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 14:25

Hahaha, opblaasbare hindernissen???? Of van pluche????

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:27

Ja daarom
Maar blijf het gewoon vragen, neem het risico niet. Het is gewoon zonde van je wedstrijd.

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 14:56

Nee weet ik, overtreding=uitsluiting...... Thanx!

Jeroentje
Berichten: 1231
Geregistreerd: 08-02-05

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:40

Arretje schreef:
Hoi,

Ik heb een vraag over het verkennen van de hindernissen in het E-traject. Sinds kort groom ik bij een rolstoel-gebonden menner. Eén van de problemen waar we tegen aanlopen is het verkennen van de hindernissen. Zoals je je kunt voorstellen is dat met een rolstoel vaak niet of zeer moeilijk te doen, vandaar dat we dat gemotoriseerd (met een quad) willen gaan doen.

Nou heb ik begrepen dat dat in principe niet mag. Ik lees net in het reglement dat het op wedstrijddagen niet toegestaan is om gemotoriseerd te verkennen (art. 64.3.2). Betekent dit dat het buiten de wedstrijddagen wél toegestaan is (bijv. op vrijdagmiddag als de wedstrijd op zaterdag is/begint)?

Alvast bedankt!

Groeten Arjan

FF heerlij OFF-topic... grooom jij dan bij "die jongen" met die fries... jullie waren geloof ik in Delfzijl en deden ook mee in Middelstum aan de wedstrijd of niet...

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 09:00

Ja die ja, Jacques Poppen uit Kolham. Ja klopt, in Delfzijl deden we mee, en Middelstum was denk ik dressuur/vaardigheid, was ik zelf niet bij. En afgelopen zondag hebben we in Hellendoorn een oefenmarathon gereden met een andere fries, was leuk, prachtige hindernissen. Waren er nog meer lui van hier die daar hebben gereden? Zag ook een flitsende knaloranje koets........

Jeroentje
Berichten: 1231
Geregistreerd: 08-02-05

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:03

Nou ik heb in Delfzijl de paarden verzorgd van Robert Roel van der Bos en in Middelstum moest ik zelf rijdne met mn New-Forester in de L Dressuur en L vaardigheid en ik zag toen dat Jacques ook moeite had om de vaardigheid te verkennen zo in dat gras... maar wel goed dat ie aan de sport blijft meedoen!

pietpiraat

Berichten: 1093
Geregistreerd: 25-07-05

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:20

nee dat mag niet

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 13:28

Ach kijk, Robert Roel kennen we wel hoor :-D, zat je bij hem op de kar dan?

Verkennen is altijd een probleem, Delfzijl was ook drama, door de regen was het veel te modderig...... In Leek dus met een quad gedaan en dat is gewoon super!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:19

Arretje; Volgens mij heeft Schapendonk (klasse 4 4span paarden) ook ontheffing om met quad te verkennen. Tenminste paar jaar terug dacht ik, anders was het iemand anders

Maar die knaloranje kar in Hellendoorn was BaudyH hier op bokt !

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 14:24

Okee, we zijn bezig met de KNHS voor dispensatie, maar eens zien hoe het afloopt.

Ja kwam me al bekend voor idd, flitsende combinatie hoor!

Jeroentje
Berichten: 1231
Geregistreerd: 08-02-05

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:55

Arretje schreef:
Ach kijk, Robert Roel kennen we wel hoor :-D, zat je bij hem op de kar dan?

Verkennen is altijd een probleem, Delfzijl was ook drama, door de regen was het veel te modderig...... In Leek dus met een quad gedaan en dat is gewoon super!

Nee... zat neit bij hem op de kar dat deed Harry Koning maar ik was mee paarden verzorgen en coolen en alles erom heen... vond t super gezellig en ik ga t weekend van 6 en 7 augustus met Rudolf Pestman en Esther Klok (jullie vast ook goed bekend ) mee naar Ommen... echt heel gezellig (denk ik )... komen jullie daar ook? Misschien tot dan!

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:13

hee ik wordt genoemd.Ik reed inderdaad met mijn knaloranje creatie in hellendoorn.hi hi

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:16

Ehm ik weet niet meer waar ik het gelezen had, maar er zijn ook van die wedstrijden voor menners met een handicap en zelfs daar (!) was het verboden gemotoriseerd te verkennen. Belachelijk als je het mij vraagt O ja ze maakten er ook een probleem van dat menners perse hun hoed moesten afnemen, ook al waren ze daar fysiek niet toe in staat.


Geloof dat het in de mensport stond

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 08:41

Ja, daar zijn inderdaad wedstrijden voor, het is zelfs de bedoeling om volgend jaar het wereldkampioenschap naar Nederland (Hellendoorn) te halen! In de laatste mensport stond een artikel over gehandicapte wedstrijdmenners. In Hellendoorn was zaterdag een centrale training voor menners die aan dit WK mee willen doen, vandaar dat we zondag in de oefenmarathon meereden. Prachtige hindernissen hoor, en we gingen lekker, behalve de waterbak hahaha.....

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:19

He Arretje!!!!
Best lastig he als je steeds moet vragen. Hopelijk krijgen jullie snel toestemming! Ik ga even een foto jatten hoor!
Afbeelding
Jac en Arretje! Stoer he!
Afbeelding
Arretje doet wel gevaarlijk hoor!
Sorry erg offtopic!
groetjes Cindy en Spetter

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 14:42

Ja man, gedoe steeds........

@Jeroentje: Geloof wel dat we die kennen (maar niet zo goed als RR hoor), die rijden toch met een haflinger? Volgens mij heeft Esther in Delfzijl nog een prachtige hengstenvlecht voor ons gemaakt....... Maar Ommen staat niet op ons programma, de eerste is Ameland (maar das een wilde....), daarna Noordwolde en nog een oefenmarathon in Zuidlaarderveen.

Jeroentje
Berichten: 1231
Geregistreerd: 08-02-05

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:28

Arretje schreef:
Ja man, gedoe steeds........

@Jeroentje: Geloof wel dat we die kennen (maar niet zo goed als RR hoor), die rijden toch met een haflinger? Volgens mij heeft Esther in Delfzijl nog een prachtige hengstenvlecht voor ons gemaakt....... Maar Ommen staat niet op ons programma, de eerste is Ameland (maar das een wilde....), daarna Noordwolde en nog een oefenmarathon in Zuidlaarderveen.

Klopt helemaal! heb t gezien die hengstenvlecht haha... en eeuh.. die in Zuidlaarderveen wil ik ook graag heen maar moet eerst mn oude marathognwagen nog verkopen en dan nog weer een geschikte ervoor trugkopen dus denk dat t niet eerder word als komend seizoen haha...

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 08:38

Hahaha, dat moeten we toch zelf nog eens leren...... Kun je niet met je oude wagen meedoen dan? Heb zelf vorig jaar ook meegedaan, leuke hindernissen hoor, alleen jammer genoeg eindigde mijn avontuur tegen een spoorbiels in Robert's achtertuin hahaha, dat moet dit jaar anders.......

Jeroentje
Berichten: 1231
Geregistreerd: 08-02-05

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:29

Haha... dat moet je ook s meegemaakt hebben haha
maar mijn oude wagen is eigenlijk te zwaar voor mijn pony om een marathon mee te lopen. is namelijk meer geschikt voor paard of dubbelspan ponys (of haflinger enzo). En dat gaat niet met mijn forester

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:48

Hoe zwaar is je wagen dan Tonnie?

Jeroentje
Berichten: 1231
Geregistreerd: 08-02-05

Re: [AR] Gemotoriseerd verkennen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:09

Eeuh... tussen de 260 en 280 ofzo... met lamoen erbij natuurlijk ... hij kan t wel volhouden maar t heeft zo weinig zin in de marathons... we hebben deze wagen ook gekocht voor dubbelspan paard maar dat wordt eerst toch niet door andere bezigheden en dan kan ik beter dat geld anders investeren...