2wielers bij tandems

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

2wielers bij tandems

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:17

Een aantal weken geleden had ik een vraag geplaatst over het wedstrijdrijden met een tweewieler in plaats van een vierwieler. Ik weet niet meer precies waarom dat niet mocht, maar er was een reden voor. Waarom mag een tandemcombinatie dan wel (en alleen maar!) met tweewieler aan alle soorten wedstrijden meedoen? En waarom staan tandems niet voor vierwielers (want in feite verschilt de aanspanning weinig van een 4span.


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

2wielers bij tandems

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 01:56

xyzutu2 schreef:
Waarom mag een tandemcombinatie dan wel (en alleen maar!) met tweewieler aan alle soorten wedstrijden meedoen? En waarom staan tandems niet voor vierwielers (want in feite verschilt de aanspanning weinig van een 4span.


Geen idee, maar wat jij schrijft dat een tandemaanspanning enkel met een twee-wieler mag starten is imo niet waar. Ik had een indoor-marathon-wedstrijd vandaag met mijn monstertje en er reed een tandemaanspanning mee en wel degelijk met een 4-wieler.

Ik weet wel dat een voorwaarde van marathon rijden is dat je wagen 4-wielig is! Simpelweg omdat je met een 4-wieler veel wendbaarder bent. (Zijn nog meer redenen, maar zal ik achterwege laten....)

Als je echt wil weten hoe het zit, zou je het eens aan Ilindra kunnen vragen, zij rijdt tandem!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 11:39

Tandems mogen ook niet meer met een 2 wieler starten.
Ik heb mijn mooie van de Heuvel tandemwagen ook in moeten ruilen voor een 4 wieler.
De reden is de verandering in de internationale regels.
Met een 2 wieler kun je sneller omslaan, met alle gevaren van dien.
Vooral in de VS heeft dit geleid tot hoge schadevergoedingen voor bokrechters.
Internationaal wil men nu eigenlijk ook van de bokrechters af, persoonlijk vindt ik dit een slechte zaak.
Er zijn nu al plannen om de trajecten helemaal af te schaffen, dus allen nog maar inrijden en dan hup de hindernissen in Verward Verward
Wat blijft er dan nog over van de samengestelde mensport.
Het wordt er niet leuker op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 20:30

Wat zonde dat de tweewielers er dan echt helemaal uit gaan... Ik vind dat juist altijd zo'n sjiek gezicht, vooral omdat er ook veel lelijke viervielers zijn en zo'n mooi klein bakje het dan voor het oog ook wel leuk doet. Haha!
Dat van die marathon-veranderplannen had ik ook al ergens gelezen en ik vond het plan eerlijk gezegd wel tamelijk vreemd. Het wegtraject is toch juist zo'n belangrijk onderdeel? Het is natuurlijk wel voordelig voor de shet-menners onder ons, die zitten dan niet meer aan die trajecten met minimumsnelheden vast en kunnen dan gewoon strak door de bocht in de marathon... Want dat kunnen ze! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers

cron