Hoe moet dit hoedje op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Hoe moet dit hoedje op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 19:40

Ik heb ergens via via een leren westernhoedje op gesnord. Volgens mij past ie mij best, maar hoe hoor je zo'n ding te dragen. Ik heb ook een dergelijk bericht op western gezet, maar aangezien ik daar maar geen antwoord krijg, plaats ik hier ook een bericht (foei he?). Moet de rand ongeveer horizontaal lopen? (dan zit ie het best).
Er zitten geen veters aan (om hem onder je hoofd vast te knopen), die moeten er nog wel aan. hoe kan ik da het beste doen? Anders ga ik gewoon naar de schoenmaker. Wat voor sluiting is daar het handigst op?

Alvast bedankt voor de tips, ik hoop hem dinsdag op te kunnen op menles...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 20:27

Ik heb geen flauw idee hoor, maar zou het iets uitmaken? Je kunt hem natuurlijk gewoon opdoen zoals hij jouw het leukste staat Knipoog

Ze zijn trouwens wel prettig die hoeden. Mijn vriend heeft er een voor het vliegeren, ze zitten als een huis, waaien niet af, geen randen ed die irriteren en het water loopt niet in je nek! Maar ik moet maar niet eentje, ik zie er niet uit met zo'n ding op mijn koppie!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 21:05

Deze zit niet echt als een huis, maar het is een leren en ik neem aan dat ie op een gegeven moment (net als een zadel) naar je hoofd vormt....

Heb hem gister al flink in de zadelzeep gehad en in met leercreme behandeld. Is ie al iets soepeler van geworden....

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:47

Ik denk dat een leren hoed eerder australisch is dan amerikaans, but who cares.. Haha!

Over de manier van dragen: ik denk dat hij horizontaal hoort te staan. Schuin naar achteren is een teken van nonchalance en daar zijn wij westernrijders te serieus voor... Party!!

Overigens slaat de wind er minder snel onder als hij recht staat en worden je ogen beter beschermd tegen de zon.

Als hij te groot is dan is het misschien een idee om in de binnenkant een strookje raamisolatie te plakken. Dit is stroef maar zacht materiaal en is ook weer makkelijk te verwijderen.
Bij mij werkt het iig...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 16:27

sugermiss, ik dacht er zelf aan om iets van een leren bandje eraan te fabrieken (of de schoenmaker dat te laten doen) zodat je hem onder je kin kunt vast knopen. Dan mag het helemaal stormen!