opjagen.... slecht??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:24

Ik jaag mijn paarden nooit op. Puur door het simpele feit dat opjagen in een door prikkeldraad omheinde weide niet verstandig is.
Ik heb geen bak oid waar ik ze in kan laten. Het is ook niet nodig in mijn situatie. Isolda en Berber staan over het algemeen de hele dag in de wei. Willen ze spelen, dan spelen ze. Willen ze niet, dan doen ze het niet.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik tegen "opjagen" ben. Ik heb er alleen niet de mogelijkheid toe.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:43

Ik jaag ze wel eens op hoor, en vaak komen er dan nog andere paarden bij.
Wel ben ik iets voorzichtiger en jaag ze niet zo wild meer op omdat we nu best een kleine bak hebben.
Als andere erbij komen staan '' helpen'' dan waarschuw ik altijd dat ze niet te wild moeten doen.
Die paarden vinden het de ene keer prachtig en de andere keer hebben ze geen zin.
En ja mijn paard is wel eens onderuit gegaan(in het land bij een stoei partij), dan staat ie op en gaat weer vrolijk verder.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 20:26

gomir schreef:
Mijn paardjes gaan uit zichzelf meestal wel spelen, maar als ik weinig tijd heb en ze willen niet lopen dan jaag ik ze ook wel eens op. (Dat lijkt wel altijd voor te komen als je weinig tijd hebt Haha! )
Ik heb nog nooit problemen of ongelukken daardoor meegemaakt...Maar het kan natuurlijk wel
(welke paardjes waren dat eigenlijk Flair?)


dat waren Zadinia en Boris, Boris (van Nicolien) is toen afgemaakt