sulky vs 4 wieler

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LadyMadonna

sulky vs 4 wieler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 20:06

even het een en ander naast elkaar.
Waarom zou ik een sulke nemen?
-Het lijkt me machtig om hon hiervoor te trainen, en zo de polder door te crossen (it's a bird, it's a plane, no it's super honey!!!!! Haha!)
- Ik zal 9 van de 10 x toch alleen rijden
- Het showteam heeft al 3 4 wielers, lijkt me erg gaaf om met hon met een sulky door de baan te gaan

Waarom een 4 wieler:
- Ligt stabieler op de weg
- Als ik wel een keer met iemand wil rijden, kan dat, met de sulky kan dat niet
- Is mooier (sjieker)
- Je kan eventueel in de toekomst concoursen starten....

Help!!??!!??!!? Haha!

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 20:58

De dingen die je zegt botsen nogal Lachen
Je gaat vaak alleen weg, maar wil wel met zn 2e weg kunnen. Oke das dus of een 2 persoons sulky (heet geen sulky geloof ik maar ach, een 2 wieler) of een 4 wieler.
Tja, ik had ook de keuze en wou perse een 4 wieler. Vooral omdat ik meestal met Inge of Paul (en moontje uiteraard, voordat ze beledigd is :p) ga. en Tja, die houden alle 3 niet zo van lopen Haha!
verder vind ik een 4 wieler gewoon veel en veel mooier..
Enige nadeel van 4 wielige kar (behalve als je een rem hebt) is dat als je paard achteruit loopt je kar scharniert en je onderuit gaat Clown
En als je dan alleen bent kun je niet zoveel inbrengen als hon echt wil.......

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:23

Het hele grote nadeel wat voor mij alleen al DE reden is om geen sulky te nemen, is dat je asociaal last krijgt vanje rug.... (ikke iig!)
Misschien zijn er ook wel sulkies met vering? Maar door dat je paardje op en neer gaat houd je die beweging.

Maar aan de andere kant, het ziet er wel gaaf uit, zo'n kleine sulky met Hon ervoor.
Je kan dan natuurlijk alleen drafwedstrijdjes (zijn die er voor shets Verward ) rijden en verder niet.
Misschien een idee om door te sparen en een 2 EN een 4 wieler te kopen Haha!
Probleem opgelost *LOL*

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 18:32

is dit niks voor jou en hon?

Afbeelding

Afbeelding

of wat dacht je van de mini huifkar Lovers
Afbeelding

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:28

jantina schreef:
Je kan dan natuurlijk alleen drafwedstrijdjes (zijn die er voor shets Verward ) rijden en verder niet.

Yep, die zijn er. Ik weet dat de drafbaan Alkmaar er minstens 1 organiseert en binnen onze vereniging willen we het ook nog wel eens doen, kortebaanwedstrijd met shetjes!

Dit bovenstaande geheel off-topic, maar een nadeel van een tweewieler is dat je 'scharniert' op je wielen, dus moeilijker een korte draai kan maken dan met een 4-wieler. En ik sluit me aan bij de rugpijn, mits je een rugsteun hebt, welke op echte sulky's errug vaak ontbreekt!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 16:31

even een aanvulling op het vorige berichtje: Wolvega organiseert meerdere keren per jaar minidraverijen.

Verder: ik stem toch ook voor de sulky, goed je krijgt misschien last van je rug, maar je hoeft niet perse met je benen uit elkaar te zitten; wij hebben een trainingssulky waarbij je gewoon kunt zitten: Ideaal!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 14:20

Ik had vroeger bij mijn shetje een tweewielig karretje. Heel niet verkeerd, ware het niet dat het bankje onbekleed was waardoor je een eikenhouten achterste kreeg maar hij was bladgeveerd. En dat onbekleed zijn van de zitting was uit knieperigheid mijnerzjids. Je kon er met z'n tweeen ruim op zitten.

Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 11:03

Ik heb bewust voor een 4-wieler gekozen omdat bij een 2 wieler komt eigenlijk het meeste gewicht op de rug van de pony. Polly hoeft nu alleen maar eventjes moeite te doen, tuurlijk blijft ze trekken maar als ie eenmaal gaat gaat ie ook, ja dat scharnieren is een probleem....

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie