[AR] Wie heeft er ervaring met een nylon tuig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorel

Berichten: 673
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Haarlem

[AR] Wie heeft er ervaring met een nylon tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 17:26

Heeft er iemand ervaring met een Nylon tuig zoals deze:

Afbeelding.

Ik wil ws mijn pony gaan beleren, maar weet dus nog niet of hij het wat vindt. het is dus vooral als startset bedoeld en om daarna af en toe te gaan mennen.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Groetjes ilse

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:38

Die tuigjes zijn hartstikke stevig, makkelijk in onderhoud en niet zo duur.
Alleen ga ik liever voor leer, omdat ik het mooier vindt.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:18

Heb ook aan deze zitten te denken voor het beleren enzo, ze zijn niet duur iets van 99,-, maar ik vind die zilvere knopjes/ringetjes wat zijn het zo onwijs lelijk, ik weet dat het eigenlijk niet uit moet maken.

Hij heeft ze ook in verschillende shetmaten toch? mini shet en gewone shet dacht ik?

Ik zou bij die man langs gaan om te kiken of je het wat vind dan, zo ja dan is het echt niet duur en redelijk makkelijk weer te verkopen

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:51

Deze vind ik erg lelijk. Wij hebben er één van Ideal, die is wel mooi. Verder hebben we alleen leren tuigen.

Maar als je het zelf niet lelijk vind, waarom dan niet? Stevig zal het wel zijn en als startset is het denk ik een heel fijn tuig.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:08

PB Stef eens, die heeft volgens mij nog een shetland maat liggen van dit tuig.

Yorel

Berichten: 673
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:32

Bedankt voor de reacties. Het tuig is bedoelt voor een haflinger dus een shetlandtuig zal niet echt passen Haha!. Ik denk dat die gespen zo opvallen omdat dit dus een shetlander is. Het lijkt mij dat ze bij een groter tuig een stuk minder zullen opvallen.

Groetjes

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:39

Ow sorry, ik zat naar het antwoord van Cissie te kijken, die had het over maat shet.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:44

Ik heb het combi web tech tuig van ideal, gedeelte nylon en gedeelte leer.....
Heb net vorige week een nieuw tuig gekocht.... Het combi web tuig blijft niet goed, begint te rafelen op de plaatsen die je veel gebruikt, zoals bv de broekriemen ed. Het grootste nadeel vond ik de "slappe singel", de buiten singel schuift namelijk naar voren, voor de binnensingel en daardoor kreeg ET elke keer singelwondjes....
Heb nu een leren tuig gekocht.. Vond dat het combi web tuig erg snel stukgaat /minder wordt, heb er een half jaar mee gereden, ongeveer 3 x keer in de week.....

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:28

Oh sorry, ik dacht gelijk aan een shet vanwege de foto Bloos

Ik denk sowieso gelijk aan een shet *LOL* Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:51

Mika schreef:
Het grootste nadeel vond ik de "slappe singel", de buiten singel schuift namelijk naar voren, voor de binnensingel en daardoor kreeg ET elke keer singelwondjes....
Heb nu een leren tuig gekocht..

Met dat leren tuig heb je dus precies hetzelfde probleem, tenminste ik (en Nouvel). Was het eindelijk opgelost, begon het weer. Nu met een bontje is dat eindelijk pas over.

laura2span

Berichten: 2058
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:07

ik heb dat tuig ook hoewel het nu wel begint te slijten! zeker als je wil beginnen is het een leuk tuig!! alleen het jammere vind ik dat de riempjes niet breder worden naar mate ze langer worden... dus je krijgt vrij smalle riempjes op je haf! maar de prijs/kwaliteit verhouden is goed naar mijn mening!!
ik heb trouwens de singel van dit tuig aan mijn leren dubbelspantuig gezet omdat ik 1 pony door reed en deze zo lekker zacht en soepel is!

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:49

ik denk dat als het vrij snel kapot gaat en je wilt ermee verder, dat je beter kan door sparen voor een iets duurder leertuig, anders moet je ze allebeide kopen, is duurder!

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:32

Wij hebben zo'n tuig met half nylon half leer. Wij waren er niet tevreden over. Het ging heel snel kapot en binnen een maand moesten we alweer een nieuwe schoft bestellen.

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 02:52

ik had een gecombineerd tuig met leer en nylon voor mijn verzorgshet, beviel wel goed!!

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:10

Ik heb ook zo'n tuig heb hem nu ongeveer een jaar en gebruik hem met trainen en inrijden ongeveer 4 a 5 keer per week en het is een goed sterk tuig alleen de rondjes van de riempjes vallen er snel uit als je het veel gebruikt. Voor net (ringsteken e.d) heb ik een leer tuig. Maar deze is ideaal om door de modder te scheuren even afspuiten met een slang en hij is weer helemaal mooi, zou er wel een borst en schoftbeschermer bij kopen anders loopt je pony zich kapot.

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:43

Ik heb zo'n tuig(voor Shet) als op de foto en ik vind het echt bagger . Het borsttuig zakt af, de ringetjes vallen eruit, het 'ijzerwerk' roest en hij krijgt er schuurplekken van.
Heb nu een leren Idealtuig en dat bevalt super
Het is natuurlijk wel zo dat een kunststof tuig stukken makkelijker is in onderhoud Tong uitsteken

Tarron

Berichten: 184
Geregistreerd: 19-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:43

Ik dacht ook dat het een goed tuig zou zijn vooral het makkelijke onderhoudt maar als ik dit hier lees denk ik toch anders goedkoop is dan duurkoop

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:10

Die hebben wij nou wij eigenaar van verzorg net gekocht maar ik vind het zelf niet zo heeel mooi! Maar dat is mijn meening toch??

amigootje

Berichten: 2394
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:51

ik heb het tuig ook.. in shet maat voor mijn welsh...ik vind hem groot vallen.. veder iedeaal tuig om te beginnen !!

DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:19

Heb je dat tuig ook in grote maten?

lindavd
Berichten: 529
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:49

voor die paar keer dat ik babbel voor het karretje heb staan vind k het een goed tuigje!!alleen die ringetjes gaan snel kapot maar dat is nie zo'n probleem.
van scheurproblemen heb k nog geen last gehad.


babbel:
Afbeelding
Afbeelding

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:00

Ik ben toevallig van plan om zo'n soort tuig te kopen! Het schijnt heel sterk te zijn, en je hebt er niet of nauwelijks invetwerk aan.. Schijnheilig

DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:09

Waar kun je nylon tuig kopen?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:50

Als Ideal ook nylon-tuigen produceert kan je ze bij van Rijs kopen; www.vanrijs.nl

Albert

Berichten: 5734
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:55

Ik heb zelf een kunststof tuig gemaakt, alleen de hoofdstellen, binnnensingels en culerons zijn van leer. Om de borst zitten borst-(voor het paard)-beschermers.
Het is zeker geen mooi tuig, maar wel zeer praktisch en onverwoestbaar.
De onderdelen zijn gemaakt van:
-brandweerslang
-spanbanden in legergroen (met dank aan Ministerie van Defensie Haha! )
-varkensbanden met de gespen

Verder zijn alle D-ringen, leidselsleutels van staal.
Elke verbinding met de kar gaat d.m.v. snelsluitingen.

Foto's vind je in de onderstaande link.

[HAW] De Boktvossen in het tandem