[LO] Longeergevecht met jong paard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SummerLover

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: sint maarten (schagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:44

DendroFleur schreef:
Als jij aan de hand stap zegt moet hij toch gaan stappen. Als je dat aan de longe zegt moet dat geen verschil maken. Begin anders eerst op een iets kleinere circel zodat je goed kan corrigeren. Naar binnen vallen is zweep tegen haar schouder prikken en "buiten" zeggen. Als ze niet voorwaarts wil, eerst een klikje, dan een zwiep met de zweep. Maar als ze dan echt niet gaat zal je toch een keer haar met de slag moeten raken. Anders blijf je bezig. Mijn jong beestje reageerde ook niet als ik draf zei. Dan kwam er toch echt een correctie aan. Ik denk dat als ik hem nu al vlot aan de hulpen maak ik daar later profijt van heb.
Wat zou je doen als je paard aan de hand overeind komt, ook alleen maar braaf toespreken dat hij naar beneden moet komen?


Heel erg bedankt! ik ga me best doen! en me paardje hopelijk ook *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 00:00

Heb je haar bijgezet? Gewoon doen, daar moet ze toch aan wennen.

Ik longeer vrijwel altijd alleen met de jonge paarden. Truc is om zelf net een slagje sneller te zijn en daardoor je drijvende positie te houden

Steigeren en dat soort onzin moet je onder geen beding tolereren. Ik ben daar vrij hard in, maar sta meestal 3-jarige baldadige hengsten te longeren. Daar beland er echt wel eens eentje van op de grond. (en dat zoekt ie dan maar fijn zelf uit...)

je kunt evt proberen je helper het paard aan te laten drijven, zodat je dus met zijn tweeën op de cirkel staat en ze de kans niet krijgt om om te draaien. Zelf snel blijven.

SummerLover

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: sint maarten (schagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 07:26

Zep schreef:
Heb je haar bijgezet? Gewoon doen, daar moet ze toch aan wennen.

Ik longeer vrijwel altijd alleen met de jonge paarden. Truc is om zelf net een slagje sneller te zijn en daardoor je drijvende positie te houden

Steigeren en dat soort onzin moet je onder geen beding tolereren. Ik ben daar vrij hard in, maar sta meestal 3-jarige baldadige hengsten te longeren. Daar beland er echt wel eens eentje van op de grond. (en dat zoekt ie dan maar fijn zelf uit...)

je kunt evt proberen je helper het paard aan te laten drijven, zodat je dus met zijn tweeën op de cirkel staat en ze de kans niet krijgt om om te draaien. Zelf snel blijven.


Hier heb ik wat aan! *LOL* OK dan! Thanks!! Tong uitsteken

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:06

Je zou ook een longeercursus kunnen doen, er worden er in het hele land een heleboel aangeboden.

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:12

ik heb een 3 jarige en heb hetzelfde gehad... rechtsom alleen super en linksom omdraaien en tegen het hek op stijgeren. Ik heb samen met iemand gelongeerd.. iemand de zweep en iemand de pony, dat gaat nu echt super! Succes!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:49

monya schreef:
Je zou ook een longeercursus kunnen doen, er worden er in het hele land een heleboel aangeboden.


Ik dacht dat er dit weekend een longeerclinic door Lammert Haanstra wordt gegeven bij de Wieringermeerruiters in Middenmeer. Kost maar 5 euro, deze kans moet je niet laten lopen.

SummerLover

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: sint maarten (schagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:52

khad ut geprobeerd en het is met in 15 minuten gelukt om het haar te leren. de keer erna dat ik haar longerde deed ze het opnieuw en vervolgens heeft ze het nooit meer gedaan. ik had er blijkbaar gewoon niet genoeg gestraft Knipoog nou is ze echt superlief Haha!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:34

Gefeliciteerd, dit is een hele grote stap vooruit Haha! .

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:47

gefeliciteerd Haha!:D echt super!

SummerLover

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: sint maarten (schagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:55

iedereen heel erg bedankt OK dan! *LOL*