[VD] Ballonnen pletten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

[VD] Ballonnen pletten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 20:59

Ik ga zo'n 2X per week s"avonds (om 11 uur Bloos ) bij Lowara in de stal om wat VD te doen, gewoon puur als ontspanning. nu was ik gisteren nog gauw de stal aan het doen, en dus pleurde ik zo'n baal zaagsel erin, plasic eraf etc.
De baal zelf zat natuurlijk nog stevig vast, pas na flink hakken en schoppen krijg ik de boel altijd los.

Nu kreeg ik ineens een ingeving baal-->lowara--> Spaanse pas=een idee! dus ik paard ervoor gezet, en maar flink pas,pas,pas roepen. en ja hoor! ze heeft de complete baal netjes dmv de Spaanse Pas "vermoord" het viel mij op dat ze erg gericht te werk ging, echt netjes alleen de hogere stukken pakken en wegmaaien.

Nu zat ik te denken,: Lowara snapte dit erg goed, en nam zelf slimme initiatieven qua mikken, en ze vond het helemaal geweldig. Nu wil ik dus eigenlijk zoiets proberen met een ballon op de grond, en dat ze deze dan plet. (en kapot maakt)

Ik was nooit goed in natuurkunde vroeger, maar de combinatie losse ballon, en kracht van boven snap ik wel, de ballon schiet weg. waar kan ik deze (veilig) aan vast maken? en wat voor ballon is het beste? en hoe groot? en hoeveel lucht erin voor ehm.. optimaal pletgenot? Tong uitsteken

Want ik denk dat ze dit erg leuk gaat vinden, en het erg snel onder de knie gaat krijgen! iemand ervaring in ballonnen pletten met paarden? qua knal zal ze niet schrikken ze krijgt namelijk ook "geluiden"training van mij, en dat gaat erg goed.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:00

Haha, ja dit doe ik ook aan het eind van een training met balonnen. Het makkelijkste is om in het begin de balonnen niet zo hard op te blazen en dan aan een touwtje dicht bij de grond vast te maken. Ga dan zelf op het touwtje staan om hem stil te houden en vraag pas.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 22:11

heej dat is slim! (wat stom dat ik daar niet zelf op kwam.....) gewoon er zelf met het touwtje op gaan staat Haha! ik zat al moeilijk te denken met balkjes en plankjes etc. zucht, waarom makkelijk als je moeilijk kan denken?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:16

Tja dat is mens eigen hé.

Waar ik zelf nog wel over na zit te denken aan een ballonnen deken te maken of van die klappertjes plastic.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

gemske

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:21

Leuk idee zeg! Ik zie het al helemaal voor me! Cheese!

Misschien kun je lusjes maken aan een kleedje ofzo? Dus dat je het "tuutje" van de ballon door het lusje steekt.
Dan kun je het hergebruiken en meerdere ballonnen achter elkaar vastmaken.

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

gemske

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:23

Oh sorry ik ben nog niet wakker, Josien zei het ook al Bloos

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 10:43

jup, dat zal nog veiliger zijn, ik zat al door te denken met het korte touwtje met de voet vasthouden, wat als Lowara net een stukje mist, en op m'n voet gaat staan? (AU!!!) ook niet lekker....

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:35

Leuk idee hoor! Maar kan je dan niet beter buiten de stal gaan staan, in een weiland of in een bak ofzo. Want als die balon stuk gaat komt er natuurlijk een knal. Misschien schrikt ze daarvan. Maar daar zou je vast al aan gedacht hebben. En jij kan je paard natuurlijk beter inschatten Tong uitsteken

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 19:40

Vandaag voor het eerst geoefend in het weiland (jup ik had er al aan gedacht Haha!) en heb de ballon aan een kleine baksteen gebonden (werkt erg veilig!) en gewoon Lowara ervoor gezet en commando pas gegeven. Het lukte! gelijk bij de 1ste pas had ze de ballon al kapot. ze schrok een klein beetje van de knal, maar bleef netjes staan (en ik maar als een gek klikken met de klikker) dus ze snapt het! Nu gewoon lekker dooroefenen zodat ze het steeds beter kan. Het verbaast mij echt hoe makkelijk ze dingen oppakt!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Mariska_28

Berichten: 10491
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:45

Ik heb het Katinka ook geleerd.. Haha! En wat ik deed was een beetje zand in de balon voordat je hem opblaast en dan blijft hij ook goed liggen. Ik had verwacht dat Katinka ook zou schrikken van de knal, maar ze gaf echt geen krimp (ik wel.. Haha!). Ik had het van een shireshow, waar ze met een clydesdale (met ijzers onder) even korte mette maakten met een aantal ballonnen.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:49

wat leuk dattie het zo snel oppakt. Dat zand erin is ook een optie, maar das wel een gedoe met dat zand erin krijgen. misschien een zeiltje met met haringen/bakstenen vastzetten en daar balonnen onder doen?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 19:42

oei, je zult terwijl je de ballon opblaast,maar per ongeluk een stoot lucht (inclusief zand) terug in je mond krijgen ielg.. kuch kuch Haha!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers