[LO] Hulpteugels? Hoe werkt dat?

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

levendige

[LO] Hulpteugels? Hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 10:50

Hoi allemaal,

Wie kan mij eens even wat tips en info geven over het longeren met hulpteugels...hoe doe je dat, wat heb je nodig en hoe begin je met een jong paard?

Groetjes,

Vivian

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:51

tja, er zijn nogal wat hulpteugels, dus moeilijk om daar zo wat over te zeggen.
Wat wil je ermee bereiken? Ik denk dat de bokkers dan beter hun antwoord kunnen onderbouwen

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:04

Een jong paard kan je het beste de eerste periode zonder hulpteugels laten lopen. Hij moet nog leren hoe hij zijn lichaam moet gebruiken en zal nog moeten uitvonden welke spieren hij allemaal wel niet heeft.
Als het paardje dit goed doet, hij kan goed zijn evenwicht en balans houden, en hij komt al stukken naar beneden met zijn hoofd. Dan ga ik hem met dubbele longe longeren. Hiermee kan je op een eerlijke manier aan je paard vertellen waar jij graag zijn koppie zou willen hebben. Je kan hiermee inspelen op de situatie: toestaan en opnemen. En het belangrijkste, hij kan zich niet vastzetten in een houding. Wat het grootste nadeel is van hulpteugels. Ze dwingen je paard in een houding, waarop het paard zich gaat vastzetten in die houding en gaat hangen op je hulpteugel.

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:47

hul teugels het word zegt het al dat zijn hulpen als sommige dingen niet aan of afgeleerd kunnen worden na intensieve training.
bij een jong paard begin je net er zijn nog geen problemen alleen maar dingen die geleerd moeten woden
ik zou het eerst zo proberen en dan niet na een week zeggen het lukt niet nee echt proberen en misschien wat hulp inroepen van mensen die er weet van hebben?
zie het als leren rekenen .... rekenmachien = hulpmiddel maar je moet het toch ook (een beetje )zo uit je hoofd kunnen?
logish nadenken en vragen wat je niet weet en niet zomaar opgeven
suc6

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie