[AR] Zijn jullie die-hard menners?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:52

Ik zou het een beetje van het weer laten afhangen. Bij plensregen, hagel of echt koude wind is het natuurlijk niet zo'n genoegen (zou Marjolein blij zijn met dit antwoord?). Ik heb vroeger met onze Welsh ook in de winter wel buiten gereden (tweewielig karretje) als het weer redelijk was. Met name in het weekend zit je niet zo met de donkerte te tobben. Als er verse sneeuw lag, vond hij dat prachtig (maar hij mocht dan niet zo hard als hij wel zou willen Haha! . Hij liep overigens nooit op ijzers maar ik ging ook vaak niet zo lang, een uurtje en deels over zandpaden. Maar ja, als jullie gaan emigreren, zie je waarschijnlijk niet zo veel sneeuw meer, dan moet je zo'n koelvest mee....

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:58

Kunnen jullie je nog wel bewegen met al die dikke kleding aan?
Ik heb m'n paardjes nog steeds niet voor de kar gehad, alleen geoefend zonder kar. "s Winters kan het ook heel erg lekker weer zijn, wel koud maar met zonnetje, komt alleen te weinig voor.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:46

Er hoeft niet zoveel te bewegen als je aan het mennen bent Haha! Dat is het grote voordeel van mennen.
Tijdens regen mennen vind ik ook helemaal niets alhoewel die rit in Breda toen best gezellig was ondanks de regen nietwaar Liberty?
Maar vandaag zijn de paarden toch maar onder het zadel in de binnenbak gereden Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:07

idd ondanks de regen toen viel het best mee in het bos Lachen

Maar ik hem liever kou, scheelt tuig schoonmaken Tong uitsteken

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:38

Ik hou altijd winterstop *schaam* Bloos
Ik verrek het om met die wind/regen en wat dan ook op de kar te gaan verkleumen. Sorry ik ben dus geen die-hard. En Timon houd ook niet van regen dus ja Schijnheilig

MarjoleinP
Berichten: 87
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:26

Ik rij in de winter ook gewoon door. Dikke jas, warme trui, twee paar sokken en hopen dat je warm blijft. Als het echt heel koud wordt, komt de skibroek nog uit de kast.
Mijn wedstrijd pony krijgt van het winter rust, maar niet getreurd, we hebben nog een jong tweespan dat ook aan het werk moet, dus genoeg te rijden in deze winter.
Ik ben ook aangewezen op de avond uren, maar met goede verlichting op de wagen, en de pony bekleed met reflecterenende spullen kun je in het donker ook rijden.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:09

ski broek... das ook een idee... ik zal al aan mijn lange chaps te denken die zijn ook warm... maar ja je zit nou eenmaal stil op de kar... en daar krijg je het juist koud van... en nog een vraagje... hoe verlicht je je kar en je paard... ik bedoel wat heb je allemaal waar hangen... mischien kan ik ideetjes van je overnemen marjolein p.....