[ vd ] spaanse pas

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Peachy

[ vd ] spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 09:12

Ik ben mijn pony spaanse pas aan het leren en hij doet het super.
Alleen zijn achterbenen blijven netjes op zijn plek staan met als gevolg dat hij na een tijdje bijna in de spagaat staat *LOL*
Wat zou ik hieraan kunnen doen?

01-02-08 Lotte!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:25

Als je gewoon door vraagt (en hij dus verder gaat spagaten haha) zal hij na een tijd toch wel bedenken dat het niet gemakkelijk is zo?
Op het moment dat hij zijn andere been bij zet beloon je hem.

Ik neem dus aan dat de spaansepas lopend je bedoeling is, of niet? Want Pinky zet ook geen voeten bij voor zover ik weet en die blijft ook gewoon vierkant staan?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 14:10

Nou hij zet steeds als ik pas aan hem vraag een voorvoet vooruit dus hij komt steeds verder naar voren met zijn voorbenen. Behalve dus zijn achterbenen. Als ik dan stop met vragen dan pas zet hij zijn achterbenen naar voren. Dus dat ziet er dan eigenlijk niet uit.
Zou hij dan na verloop van tijd wel snappen dat hij gelijk zijn achterbenen erbij moet zetten?

01-02-08 Lotte!

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:26

Het zou inderdaad kunnen dat je paard het vanzelf doorkrijgt. Om het stappen er bewust in te trainen zonder te wachten tot je paar dhet zelf door krijgt kun je verschillende methodes gebruiken. De meest gebruikte (steeds een paar passen stappen en dan in het halthouden het uitslaan van het voorbeen vragen, dan de stappauzes steeds korter en steeds vaker het been laten uitslaan) methode heb ik uitgebreider beschreven op http://members.home.nl/vrijheidsdressuu ... sepas.html .

Veel succes ermee (en dit is inderdaad een wat moeilijke fase, bij Blacky duurde het ook een tijdje voor hij hem door had, maar nu kan hij het wel dus wees niet bang.. Knipoog )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie