[AR] drukverlies

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

[AR] drukverlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 21:56

Ik heb sinds een week of 3 een 6-jarig kwpn- tuigpaardje in training.
Ze loopt nu 2.5 jaar voor de kar, t laatste jaar wordt ze vooral door een aantal (samengestelde) marathonwedstrijden gejaagd, veel rennen met de kop omhoog.
Ik heb dr eerst een aantal keer aan de pessoa gehad, daar loopt ze nu super op, ook in de kar begint ze nu redelijk na te geven. T enige waar ik tegenaan loop is dat wanneer ze afbuigt, ik de druk op mn leidsels verlies. Ook aan de pessoa laat ze eigenlijk teveel los. Hoe los ik dit op, is dat gewoon n kwestie van vooruit blijven rijden (als ze achter de teugel kruipt verliest ze geen tempo en houdt ze haar achterhand er wel goed onder) of zit daar iets anders achter?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:28

Ze loopt ook goed over de rug neem ik aan?
Als ik het goed begrijp gaat ze in de wendingen achter de teugel lopen. Probeer voldoende druk op je buitenhand te houden, geef een kneepje als ze achter de teugel wil duiken en drijf haar eventueel even iets meer voorwaarts. Ik vind dit soort dingen wel altijd moeilijk op te lossen, het is meer een kwestie van trukjes uitproberen en kijken waar ze op reageert.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:52

Wanneer jou paard afbuigt/nageeft is ze achter de teugel en er niet aan, anders heb je wel contact in je handen.
Los dit altijd op met naar voren rijden, zodra je paard er van achteren bij is komt de druk weer in je handen terug, nooit tegen werken met je hand.
Succes!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:10

Zoals Fresco ook al zegt, naar voren, heel rustig tegen je hand aan laten lopen. Maar weet je zeker dat ze geen zere/kapotte mond heeft door de vorige rijder, en dat ze daarom je hand een soot van ontwijkt??

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 22:22

Ja, heb ik nagekeken. Geen blauwe plekken of littekenweefsel oid. De baas heeft wel n zachte hand, hij rijdt r alleen verkeerd.