[NH] TTeam workshop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneR

Berichten: 42
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Dongen

[NH] TTeam workshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 11:38

21 november is er in Dongen een TTeam workshopdag met Nelleke Deen!
Lijkt me heel interessant.

TTeam heeft bewezen succesvol te zijn voor paarden bij:
* problemen bij poetsen, optuigen, toiletteren
* verzet bij dierenarts of hoefsmid
* angst en schrikachtigheid
* kreupelheid, onregelmatigheid
* pijn door rugklachten
* afwijkende lichaamshouding en staartdracht
* verzet, bokken en steigeren
* bijten en slaan
* laad problemen
* verminderde prestatie


Graag even jullie reactie, lijkt het jullie wat.
Ik heb zo'n dag nog niet eerder meegemaakt, nml.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:24

Het lijkt mij heel leuk! Heb je meer info over de workshopdag (waar, prijs e.d.)?

YvonneR

Berichten: 42
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 14:43

Het is in Dongen nabij Breda. De kosten als je je paard meebrengt zijn 89,=. Het is inclusief lunch en er is gelegenheid om tussendoor de paarden in de paddock of een wei te zetten. Dit in overleg, er zijn nml. 5 plaatsen om je paard te laten 'relaxen' tussendoor en er kunnen 12 deelnemers met paard mee doen.

Voor meer informatie kun je even op de site kijken:
www.dressuurstalroosenheuvel.nl

Bij cursussen/workshops kom je een link naar TTeam tegen.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:05

Even kijken of ik vervoer kan regelen. Ik wil nl graag meedoen.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:30

Altijd doen. Je weet na zo'n dag in ieder geval wat het inhoud. Ook zonder paard is het zinvol om te gaan. Het gaat in eerste instantie om hoe het moet en dat heeft eigenlijk niet zoveel met het paard te maken.
ik ga er zelf geen moeite voor doen om te komen. In november heb ik met de NVVR weer een Tteam-weekend in Kootwijkerbroek, van Nelleke Deen OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:32

toch lijkt het mij allemaal heel intressant om eens een kijkje te nemen, wellicht ga ik er heen Haha! Haha! Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:44

Mijn vorige verzorgpaard is behandeld door Nelleke Deen. Ze is echt heel erg goed. Ze ging elke keer zo vooruit. Ze heeft de eigenaresse ook betrokken in de behandeling, zodat zij het zelf ook kon doen.

Het is niet heel moeilijk en super voor je paard. Zo'n dag lijkt me heel erg leerzaam.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:07

Citaat:
In november heb ik met de NVVR weer een Tteam-weekend in Kootwijkerbroek, van Nelleke Deen


Daar wilde ik me ook voor opgeven maar het zat al vol! En helaas heb ik de maandag erna tentamens, dus kan ik maar beter thuisblijven en hard leren... Boos!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:43

Jits schreef:
Daar wilde ik me ook voor opgeven maar het zat al vol! En helaas heb ik de maandag erna tentamens, dus kan ik maar beter thuisblijven en hard leren... Boos!


Hetzelfde voor mij Boos! , alleen heb ik geen tentamens Haha! .

YvonneR

Berichten: 42
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 13:35

Misschien is Dongen 21 november dan toch een optie om in te schrijven. Het natuurlijk ook al vol bij 12 deelnemers! Er staan er al een aantal op de lijst die met paard willen deelnemen. Er zijn nog enkele plaatsen.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:50

Jits en Odi, je kunt je "boventallig" inschrijven en dan gewoon meekijken Lips are sealed heb ik ook gedaan. Daarnaast Jits, als jij op dat moment nog moet gaan leren voor je tentamens, dan ben je rijkelijk laat.
De basis van Tteam is mij wel bekend, maar af en toe de boel opfrissen is handig. Daarnaast ga ik met de video rondspoken, sta ik toch met m'n neus vooraan

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:15

Citaat:
Daarnaast Jits, als jij op dat moment nog moet gaan leren voor je tentamens, dan ben je rijkelijk laat.


Ik bedoelde ermee te zeggen dat het niet handig is om het hele weekend voor een tentamen weg te gaan. Ik leer mijn tentamens altijd in drie dagen (dat wil niet zeggen dat ik voor die tijd m'n boeken nooit ingekeken heb) Nerd

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:14

En wat zijn de kosten als toeschouwer??

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:28

ikke schreef:
Jits en Odi, je kunt je "boventallig" inschrijven en dan gewoon meekijken Lips are sealed heb ik ook gedaan. Daarnaast Jits, als jij op dat moment nog moet gaan leren voor je tentamens, dan ben je rijkelijk laat.
De basis van Tteam is mij wel bekend, maar af en toe de boel opfrissen is handig. Daarnaast ga ik met de video rondspoken, sta ik toch met m'n neus vooraan


Weet dat je ook als toeschouwer kunt mee doen, maar daar heb ik niet zoveel zin in. Theoretisch weet ik al het een en ander, maar de praktijk is toch vaak weer anders. Misschien dat ik wel kom met paard, maar dan gewoon lekker ga buitenrijden, dat was ook nog een optie.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:47

Is dit met eigen paard of niet?
Ik ben wel eens naar een demonstratie van TTeam geweest... ik heb nog nooit zoveel gelachen. Lips are sealed

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:32

Yep, dit is met eigen paarden. Ik doe al jaren met enige regelmaat aan het opfrissen van mijn Tteam-kennis en ja, daar kun je soms vreselijk lol om hebben. Theorie is nou eenmaal geen praktijk.
Odi, als je komt om te rijden, willen we je na het eten nog wel even bijspijkeren hoor, daar zijn we niks te beroerd voor, dat weet je....
Jits, er zijn best mogelijkheden bij COBO om je af te zonderen. Als jij zegt dat je gaat zitten leren, zal niemand je daarmee pesten, integendeel.

SPCB
Berichten: 162
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:36

ikke schreef:
Yep, dit is met eigen paarden. Ik doe al jaren met enige regelmaat aan het opfrissen van mijn Tteam-kennis en ja, daar kun je soms vreselijk lol om hebben. Theorie is nou eenmaal geen praktijk.
Odi, als je komt om te rijden, willen we je na het eten nog wel even bijspijkeren hoor, daar zijn we niks te beroerd voor, dat weet je....
Jits, er zijn best mogelijkheden bij COBO om je af te zonderen. Als jij zegt dat je gaat zitten leren, zal niemand je daarmee pesten, integendeel.

Mooi, dan mogen jullie Edith en mij savonds nog even bijspijkeren Lachen
Wij gaan overdags over de veluwe heen crossen. Ik ben benieuwd of je nog veranderingen aan Knowie ziet....