regels voor zichtbaarheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 17:12

Op de weg bedoel ik dan he.
Mijn vriend heeft de kar zelf gemaakt en we hebben nu een paar keer proef gereden maar zonder lichten, reflectors e.d.
Maar ja het wordt nu sneller donker, als het bewolkt is is het soms al donker.
Mijn vriend heeft nu 2 grote driehoeken als reflectoren gekocht voor achterop en 4 kleine oranje voor op de zijkanten.
Verder hebben we reflecterend band gekocht voor om Polly haar benen heen (de 'beenbeschermers' die reflecterend zijn zijn te groot) en hij heeft bij de Makro 2 driehoekjes gekocht (klein) die 140 rode knippers (sorry weet niet hoe ik het anders moet zeggen) geven per minuut.
Wat moet ik nu nog meer aanschaffen? Het is niet de bedoeling om in het donker te gaan rijden maar als je bijvoorbeeld een keer met schemering terugkomt, maandag en vrijdag moet ik 's avonds wel in het donker naar buiten en dan doe ik ook de reflecterende beenbandjes om en misschien die driekhoekjes.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 03:01

denk in elk geval ook aan de grote gevarendriehoek met afgeknotte hoeken, zoals je die ook achterop trekkers ziet. Het ziet er niet uit, maar is wel verplicht achterop... ook overdag.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 09:32

Is ook zo, maar ik heb m nog steeds niet Bloos
Moet ik toch nog eens doen Haha!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 21:03

Achterop heb ik 2 reflectoren en verder eigenlijk niets....Een gevaren driehoek moet ik nog kopen, weet eigenlijk pas sinds vorige week dat dat verplicht is.....
Vrijdag op p & k heb ik wel 4 lampjes gekocht, 2 rooie en 2 witte om aan de kar te maken...
Vooral in de wintertijd heb je gewoon veel en veel minder zicht, het is vaak mistig, snel donker, daarom wilde ik die lampjes hebben, het is mischien niet mooi maar wel zo veilig denk ik!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 01:08

Denk ook eens aan een refelecterend hemd. Als ik in de schemering (of donker) buiten rij, draag ik zo'n hemd, mijn pony refelecterende bandages, lichtjes, een armverlichting en achterop de kar reflectors en op de kar natuurlijk ook lichtjes.

Aangezien ik ook een rijbewijs heb en dus wel eens in het (bijna) donker een ruiter ben tegengekomen zonder licht weet ik dat een automoblist je zonder verlichting -of slechte verlichting- dus absoluut NIET ziet! Het gaat om allebei jullie veiligheid. Dus dan er maar uitzien als een kerstboom, maar je valt wel op!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 04:25

Volledig mee eens buitenzorg !! ik woon buitenaf en hou af en toe mijn hart vast als ik zie hoe sommige combinaties nog langs de weg durven. Wanneer ik in de auto in het donker naar huis rijd voel ik me af en toe een speurhond, omdat ik weet wat er langs en in de berm kan rijden. Ik weet zeker dat 99 % van de autorijders dit niet voelt.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 11:39

ik heb 2 lichtjes, voor wit en achter rood. ook heb ik van die reflecterende driehoekjes. mijn bijrijder heeft altijd een geel hesje aan. die driehoek heb ik wel, maar zit er nog niet op Haha!

gr linda Lachen

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 18:12

wij hadden koetslampen, aangesloten op een accu van een auto, dit ging best wel goed, maar de lampen waren niet opgewassen tegen een cross door het bos Huilen , we werken nu ook met gewone losse lampjes, voor wit, en achter rood.