[AR] ik snap het niet meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

[AR] ik snap het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 21:15

Ik heb al eerder een topic geopend over dat ik wil gaan mennen met mijn shetje. Ik weet nu zeker dat ik dat wil gaan doen. Het lijkt me gewoon geweldig . Maar ik kan maar geen wegwijs worden in men-land.
Wat ik niet snap:
-Hoe oud moet je zijn om te mogen mennen ('k ben 14)
-heb je een menbrevet nodig
-heb je een ruiterbewijs nodig
-wat zijn de voor-en na -delen van een 2 en-4-wielig karretje
-waar kan ik mijn ruiter/men-bewijs halen

Wie kan me antwoord geven op mijn vragen? Verward

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:03

1 is volgens mij geen speciale leeftijd voor vastgesteld, vraag even bij je ouders ivm de WA verzekering
2 ligt aan de omgeving waar je gaat rijden, op de Veluwe heb je wel een bewijs nodig en in Brabant weer niet.
3 idem
4 twee wielig kan niet scharen, moet je uitbalanceren, kunnen over het algemeen maar twee personen op.
vierwielig kan dus wel scharen als je pony zich helemaal omdraait staat ie jou aan te kijken...
dendert wat minder achter de pony
stuurt wat prettiger en zit gewoon fijner.
5 ruiter/menbewijs kun je halen bij de meeste fnrs maneges, kijk even in de zoeffunctie.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:47

1: Voor wedstrijden staat het in de regelementen (zie KNHS.nl) Ik dacht dat enkelspan pony 14 jaar was. Maar voor buitenritten kan elk kind van 2 met een pony gaan rijden.

2: Nee, dit is alleen handig ivm. verzekering. En je leert natuurlijk de belangrijkste dingen van het mennen!

3: Nee

4: 2 wieler is lichter, en smaller. Ook heb je vaak voor een shet geen grotere wagen nodig, aangezien je dan alleen maar extra gewicht hebt voor niets. op een 4-wieler kan je wel met meerdere personen mee en je kan meer spullen meenemen.

5: Informeer eens bij manege's en verenigingen in de buurt. Ook op de site van de KNHS staan (volgens mij) een aantal manege's/verenigingen die de mencurses organiseren.

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 17:12

Oke bedankt, ik zal eens informeren bij een manege in de buurt.