[VD] wanneer weet je of je paard geschikt is voor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

[VD] wanneer weet je of je paard geschikt is voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 00:44

de titel veraad het al een beetje.
wanneer is een paard nu geschikt voor vd. momenteel heb ik een 8/jarige fries en die ozu ik graag wat trucjes leren (niet voor de schow, maar puur voor mezelf).

redne hiervoor is dat ik op rijgebied zelden op mijn paard kan door fysieke dingen van mijn kant en ik toch graag dingen met hem wil doen, die voor ons beiden leuk zijn.

zijn er mensen met tips (of envtueel hulp aanbieden (eis, wel ervaring op dit gebied) die eens naar mijn paard zou willen kijken en wie weet meer (eventuele kleine vergoeding bespreekbaar.

heb je tips etc... dan graag.

p.s. het gaat ook om de oefeningen waar mijn paard baat bij heeft (soeplere worden, etc)

zelf heb ik me redelijk verdipet hierhien en ook gelezen, maar kom er zelf niet uit dus.

elke hulp is megenomen.... (mag via topic, maar ook prive, iemand in de omgeving is en pre).

foto´s van mijn kanjers staan in mijn profiel (is ook toemkost voor abu, maar die vind ik nog te jong)

*sorry voor de taalfouten, maar heb lichte vorm van dyslectie

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:02

naar mijn mening kan je met elk GEZOND paard VD doen, alleen het ene paard is slimmer dan de ander, sneller, maar het ene paard kan ook baldadiger zijn dan de ander. Hier dien je in je training rekening mee te houden.
En het karakter is toch een belangrijke schakel

spyro
Berichten: 293
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:49

Hoi Lachen
Ik sluit me aan bij Stef. Het is voor ieder gezond paard geschikt.
Het is ook erg leuk om met je paard te doen. Het is weer eens iets anders als het gewone rijden. Tevens houd je je paard hier mee mentaal ook aktief en levert het je een leuke band op met je paard.
Alleen kan het voorkomen dat je paard een beetje te fanatiek wordt en je moet uitkijken voor een rondzwaaiend hoefje.
Het is alleen jammer dat er weinig info over te vinden is. Via het internet kun je wel via google hele leuke en leerzame sites vinden. Alleen zijn er dus bijna geen nederlandse boeken over te vinden.
Succes