[VD] kan ze het dan?

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EngeltjeS

[VD] kan ze het dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 12:21

Felicia, daar rij ik alleen op. Toen ze hoefbevangen had, moesten we het weer na genezing op bouwen. Maar met het longeren, ging ze voor je neus staan, en ze ging steigeren.

Ik las net een topic [vhd] steigeren.
En ineens dacht ik, waarom felicia bij longeren gaat steigeren. Misschien denkt ze dat het een commando is om te steigeren.... dus dat ze ook vhd kent. maar hoe kan ik haar steigeren afleren? Want ik wil wel voor haar soms afwisseling

xxxxdevica

ps bedankt voor het lezen en ik hoop dat ik (veel) reactie's krijg

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:20

Ik denk niet dat jouw paard het als trukje heeft geleerd. Of diegene moet echt stom zijn geweest om het op zo een manier aan te leren, maar die kans is toch bijzonder klein, als ze gewoon steigert als je er een longeerlijn aanzet.

Ik denk eerder aan verzet of dominantie. Ben je er ten eerste al zeker van dat ze geen pijn meer heeft, als ze nog last heeft van haar hoeven en ze moet werken, kan ze misschien gaan steigeren om aan te tonen dat ze pijn heeft.
Ofwel snapt ze het misschien niet, is het verwarrend voor haar en probeerd ze er onder uit te komen door te steigeren.
Ofwel een vorm van dominantie, gewoon niet willen luisteren en vervelend doen om onder het werk uit te komen.

Nu een paard dat bij mij toe steigert aan de longe krijgt een flinke opdonder waar ie de eerste dagen niet goed van is Schijnheilig , dat leert ook heel snel Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 19:48

in de omgang is e heel lief! Helemaal niet dominant. Ze heeft nog helemaal niks gedaan met rijden en poetsen enzo. Maar aan de longeerlijn er aan klikken nog niks aan de hand. Maar zo dra ik haar op de volt wil hebben gaat ze tegen je over staan en stijgeren..... Ik weet niet wat ik verkeerd doe, ik doe het zoals ik het geleerd heb. Maar ik doe het altijd met halster, maar dat maakt toch niet zo veel uit? * of wel? *
Maar hoe geef je een paard een flinke opdonder ??? :S
met de shet gaat het heel goed!
xxxdevica

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:03

Ik heb toch ergens de indruk dat ze het ofwel niet snapt en in verzet gaat ofwel pijn heeft en niet wil lopen. Als je iemand(ervaren) kan vinden die jouw kan helpen met longeren zou het misschien wat makkelijker gaan Lachen . Btw bedoel ik met een flinke opdonder gewoon een paard als hij tegen je steigert eens goed op zijn plaats te zetten, densoods een flinke schop onder dr r**t, er zijn subtielere manieren om aan te tonen dat je iets niet stapt Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 08:24

Ik heb ook een pony gekend die bij het minst geringste zonder aanleiding ineens omhoog kwam, had het ook op commando geleerd.
Hoe af leren? Uitzoeken wat zij als commando ziet en dan het commando niet meer geven

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 09:30

dus het kan wel, dat ze dat heeft geleerd?

enne ze doet het niet onder het zadel, en e haalt ook niet uit. Ze gaat gewoon op de achterbenen staan en dr voorbenen een beetje naar voren brengen (maar niet dat ze me raakt)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie