[AR] Achterwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

[AR] Achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 11:52

Hoi allemaal!

Ik heb sinds kort een eigen paardje om mee te mennen, hartstikke leuk beestje, superbraaf enzo. Nou ga ik zaterdag voor het eerst een wedstrijdje rijden, dus gisteravond het dressuurproefje geoefend. Ging best goed, behalve achterwaarts .... Ze kan het wel, later nog even los aan het halster geprobeerd en dat ging prima, maar voor de kar wilde ze niet. Van alles geprobeerd, kinketting losser en strakker, bit hoger, iemand ervoor laten staan en proberen haar achteruit te duwen, maar het werd allemaal niks.

Heeft iemand een idee wat het probleem is, en hoe op te lossen? Als het zaterdag niet gaat dan geeft dat niks hoor, alleen ze kan het wel en ik snap niet goed waarom ze het nu niet meer doet..... Wie weet het?

Alvast bedankt!

Groeten Arjan

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:37

Iemand de kar terug laten trekken en jij moet de goeie hulp geven. Zo leren wij het altijd aan. En als je het probeert krijg je meestal nog een 3 of 4 als je he tniet laat zien dat je t probeert krijg je een 0 of 1.

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 13:30

Okee, dat hebben we geprobeerd en dat werkte niet, het is volgens mij ook meer een kwestie van niet durven dan van niet kunnen. Zit te denken om het eerst gewoon met halster te proberen (dat doet ze wel), dan optuigen en nog eens proberen, en dan voor de kar zetten en weer proberen, zit daar wat in?

Ja precies, was ook niet van plan om het helemaal niet te proberen, maar als het niet lukt maak ik er geen drama van......

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:04

Tja, wij hebben er die het ook niet snappen hoor, wel op commando met halster of opgetuigd maar zodra die kar er achter hangt denk maar niet dat ze t niet snappen. Gewoon blijven proberen en al doet ze maar 1 stap, gelijk overdreven belonen, dan weet ze dat ze het goed doet.

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 14:11

Okee, we blijven het proberen, bedankt!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:50

Tuurlijk, gewoon blijven proberen, geduld is een schone zaak.

Uche uche, geduld komt bij mij dus echt niet voor in mijn woordenboek.

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 14:55

Hahaha, gaat wel lukken denk ik hoor, heb geen haast.....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:03

Je kan ook even op een schuin stuk gaan staan, bij Magpie helpt dat heel goed, want de kar rolt al wat naar achteren, nu doet ze het ook op een recht stuk Lachen

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:08

Heee Arretje! Jij ook hier? Tja lastig probleem. Ik weet ook niet goed hoe je dat moet doen. In ieder geval veel succes morgen! Maar dat zal wel lukken, zeker met al die routes in je hoofd!
groetjes Cindy en Spetter