Sulky voor shetlanders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 14:01

Eigenlijk hoort het bij links thuis, maar ik zet het hier toch maar neer Haha!

Afbeelding

[

Grappig he, een echte sulky voor een shet.

Ik vond hem op een duitse site

Die zou ik best voor mijn shetje willen hebben en dan lekker scheuren met 'r.


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 16:32

hihi stoer! Mooi ook nog.
Oke voor deze keer laat ik hem gewoonhier staan Knipoog }>

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 21:58

Wow, telepathie! Dat karretje zoek ik!!! Waar heb je dat gevonden? Het is namelijk niet erg duur en erg licht, dus als je mij aan het internetadres kunt helpen ben ik weer een stapje verder met het zoeken naar een (niet al te dure, tweepersoons, lichte, geremde, ben helemaaaal niet veeleisend! Haha! ) tweewieler.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 01:07

hehe, zo'n soort wagentje (maar dan wat ouder) heb ik juist van de zomer aan merilyn verkocht
[img]../upload/4/honeywagen.jpg[/img]

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 01:14

leuk karretje irene, maar als ik jou was zou ik de kar er toch achter spannen en niet ervoor Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:54

Citaat:
Dat karretje zoek ik!!! Het is namelijk niet erg duur en erg licht, dus als je mij aan het internetadres kunt helpen ben ik weer een stapje verder met het zoeken naar een (niet al te dure, tweepersoons, lichte, geremde, ben helemaaaal niet veeleisend! Haha! ) tweewieler.


Even ter extra info, een tweewielig wagentje is NOOIT geremd.
En voor de insiders, dit is meer een afrijwagentje dan een sulky. Een echte sulky (worden ook voor shetlanders gemaakt) zijn lager en hebben geen dichte instap. Zien er net zo uit als de sulky's die voor de grote dravers worden gebruikt. Er is nl (ik dacht 1x per jaar) op Alkmaar een Shetland draverij!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:19

Wij hebben een shet bij ons op stal en die heeft ook een sulky, 1 van alluminium. Heel mooi karretje en lekker licht. Cool Die worden gemaakt ergens in Zeeland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:57

Quote:

" Even ter extra info, een tweewielig wagentje is NOOIT geremd. En voor de insiders, dit is meer een afrijwagentje dan een sulky. "

Niet helemaal juist. Het wagentje is inderdaad meer een trainingswagentje dan een sulky maar op de site waar de foto staat wordt dit een 'shetty-sulky' genoemd. Bovendien is het koetsje ook met rem te bestellen dus het kan wel. Wel zal de rem minder werking hebben omdat het wagentje nauwelijks iets weegt.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 22:29

Nu ik dit zo zit te lezen, schiet me in een keer te binnen dat er in Utrecht ook nog een bedrijfje is dat sulky's maakt.
Die waren speciaal voor IJslanders, maar werden op bestelling voor elk paard/ponie gemaakt.
Zal ff kijken of ik de URL nog kan vinden, dan zet ik hem neer.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 22:45

Yes, gevonden!
Ze hebben dus geen website, maar hier wat informatie:

FLUGA koetsenbouw is een nieuwe naam op het gebied van ontwerpen en bouwen van alles wat met aangespannen rijden te maken heeft.
Wij bouwen uitsluitend op maat voor onze klanten. U kunt dus al Uw wensen uit laten voeren.
Technisch zijn onze produkten goed doordacht en beproefd door diverse rijders. Natuurlijk kunt U referenties bij ons opvragen. Wij leveren bij voorkeur koetsen met een onafhankelijke wielophanging voorzien van schokdempers met schroefveren. Deze vering is voor alle omstandigheden ideaal in te stellen en geeft zodoende een ongekend rijcomfort.


Doordat wij op maat bouwen is het mogelijk om bijna alles aan te passen aan Uw wensen. Of dat nu gaat om de soort of maat wielen of om de zithoogte, U kunt echt alle kanten op. Tevens leveren we ook achteraf nog onderdelen op maat. Als U bijvoorbeeld wilt overstappen van pony's op paarden, of als u meer paarden in wilt spannen. Alle rijtuigen zijn indien mogelijk al voorbereid op 2- of meerspannen.

Ook in materiaal keuze bent U volledig vrij. Wij kunnen alle soorten staal en roestvrij staal leveren en bewerken. Voor de echte liefhebber kunnen we zelfs roestvrijstalen marathonwagens maken. Ook voor de afwerking zijn vele variaties mogelijk. Poedercoating en galvaniseren zijn thans de meest gebruikte systemen. Als afwerking voor de houten panelen raden we lijnolie aan. Overigens zijn FLUGA produkten nagenoeg onderhoudsvrij.


--------------------------------------------------------------------------------

Speciale Rijtuigen voor IJslanders

Dit betekent dat de rijtuigen altijd de juiste afmeting hebben.
Onze Speedy is een fantastische trainingssulky voor Uw IJslander.
De speciale wielophanging is verstelbaar en erg comfortabel.
Bovendien is de Speedy zo licht dat Uw IJslander nauwelijks iets voelt.
Dit alles maakt de Speedy erg geschikt voor jonge paarden en paarden met gangenproblemen.


Fluga carriage builders
Th. van Nijkerckenstraat 2
3515 XH Utrecht
The Netherlands

Tel. [31] 30 2712879
Tel. [31] 30 2445110


Fax [31] 30 2444552
Gsm 06-53.342.969
E-mail fluga@freemail.nl

Dit zijn wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:01

Afbeelding

Deze vind ik zoo coool! Ik ga voor zo'n karretje sparen, en dan ook voor mij verjaardag vragen!! Zooo vet vind ik deze Cool Cool Cool Party!! Party!! Party!! Lachen Lachen Lachen

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:51

New-Forest,
Deze foto heb ik al eens gezien. Zou dit kunnen dat die foto uit een boek uit de paardenwinkel komt?
Groetjes Pouskintje Party!! Party!!

. . .
. . .
. . .

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:43

Citaat:
Op 2001-12-03 12:51, schreef Pouskintje:
New-Forest,
Deze foto heb ik al eens gezien. Zou dit kunnen dat die foto uit een boek uit de paardenwinkel komt?
Groetjes Pouskintje Party!! Party!!



Ja, juistem! Komt uit de cataloges van Mountain Horses Sigaar Maar hij is en blijft super cooool!!

_________________
Ik wil mijn pony's voor geen goud kwijt!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: New-Forest op 2001-12-04 19:44 ]</font>

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 21:23

Hoi New-Forest,

Ik heb dat boekje ook. heb je de nieuwste rijlaarzen uit dat boekje al eens goed gezien? Ik wel. Ik vind ze een beetje raar. Mar ik kan daar natuulijk niet over oordelen want ik heb ze nog niet gepast. Het kan natuurlijk zijn dat het super goede zijn.

Groetjes Celine en Pouskin Party!! : *LOL*

. . .
. . .
. . .

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 08:51

ik heb zo'n 7 jaar terug met een shetlander gereden met een sulky we hebben best wel veel getraind voor onze dag op de draf baan. ik kwam wel in de finale. dat vond ik al heel wat. ik heb er echt een hele leuke dag gehad. deze shet staat nu ergens in de buurt van bergen (nh) waar weet ik niet jammer genoeg.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:23

Coool zeg!! Wat voorn Sulky was dat? Hoe zag die er uit??

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:28

Echt stoere wagentjes! Cool

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 14:15

ik vind het echt zo stoer: een shetland voor een sulky! zou ik zelf ook wel een keer willen doen, maar ik denk dat ik te groot ben voor de sulky!

mc
Berichten: 82
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: dr8888888

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:26

jaja een sulky voor een shet is echt vet cool, ik heb ook een shet met sulky en heb ook met drafwedstrijdjes meegedaan, ik probeer ff een foto op bokt te zetten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Relserk en 26 bezoekers