[VD] Compliment aan welke kant?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

[VD] Compliment aan welke kant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 20:22

Ik ben bezig met een beetje VD met Sting, en nu wil het compliment gaan leren (aan voetjes etc begin ik niet). Maar nu til ik 1 been op, doe aan dezelfde kant een snoepje onder/naast zijn buik en dan lijkt het dus wel een beetje ergens op. Maar raakt hij zo uit evenwicht? En als ik aan de andere kant moet staan, hoe kan ik dan zijn voeteje optillen?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:37

Ik heb het Zhanna aan de rechterkant geleerd. Met mijn gezicht naar haar toe het been opgepakt (zoals als je de hoef uitkrabt) Haar het snoepje laten zien en eerst gezorgd dat ze het snoepje pakt terwijl er 1 been in de lucht hangt. Daarna het snoepje naar achter halen als ze het wil pakken, iedere keer iets verder tot het been op de grond ligt. Overigens nooit het snoepje onder haar buik aanbieden, want dan kan ze zeker uit evenwicht raken en vallen met alle gevolgen van dien. Kent ze de buiging al? Want het is zoiezo het makkelijkste om haar eerst de buiging aan te leren en dan pas het compliment. Dat is toch best een complexe oefening om mee te beginnen...

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 20:41

Ok, dan zal ik eerst de buiging doen. Haha! Zoveel heb ik toch nog niet gedaan aan het compliment. Ik weet dat het niet onder de buik moet, want dan raakt ie idd uit evenwicht.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:43

precies, en het voordeel van de buiging is; ze leren eerst de hand volgen op 2 benen staand, dus meer in evenwicht. Het is makkelijker. Lachen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:17

je mag het niet onder de buik aanbieden, en toch zie ik vaak foto's hier op bokt dat die paarden hun hoofd onder hun buik tussen de voorbenen houden, is dat dan ook niet goed? (gewoon een inhaakvraagje!)

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:34

Soms lijkt het ook zo, Zhanna volgt namelijk steeds mijn hand, en soms help ik haar voet nog naar achteren, dus dan volgt ze helemaal langs haar voorbeen of naar haar hoef en mijn hand. Dus dan heeft ze het hoofd wel helemaal naar achteren, maar niet tussen de benen. Als ze het hoofd echt tussen de benen houden en ze komen ten val dan kunnen ze de nek breken.

Ik ben nu nogmaals aan het lezen wat je schrijft, bedoel je de buiging? Dus met 2 gestrekte voorbenen? Want daar raken ze niet zo snel uit evenwicht en mocht dat gebeuren dan zitten de benen niet in de weg om het hoofd naar boven te brengen. Wel schijnt het bij de buiging zo te zijn dat als ze te diep in 1 x buigen het buikvlies kan scheuren. Daarom dus altijd rustig opbouwen...

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:09

mm dat klinkt niet zo lekker, dat de buikvlies scheurt...

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 20:57

Nee,. ik bedoel wel het compliment (heb speciaal nog in dagamis profiel gekeken Lachen ).