hoe leer je vrijheids dressuur ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

hoe leer je vrijheids dressuur ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 13:13

welke kunsjes kan je makkelijk leren aan een pony (ijslander) die graag wil leren en heel erg nieuw schierig is /.......

ik heb hem nu anderhalfe week als ik zeg kusje doet hij zijn neus tegen mijn mond ,wang of neus en krijgt hij een belonig .........(is hij ook blij) hij is egt heel blij als ik er ben en loopt overan achter mij aan egt overal .....

weeten jullie kunsjes die ik makkelijkk kan aan leren ?? (hij is 3 ong iets ouder)

ik snap hoe je moed belone aleen belone als hij het goed doet en dan aleen belone als hij het nog beter doet (natuurlijk klopjes en met sten en brokjes) maar weet geen komandos of hoed het moet

weet iemand iets ??? OF EEN SITE (is ook welkom:D) Doei, doei danke

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:15

Je moet eventjes kijken op UZ. Daar zal dit topic ook naar toe verplaatst gaan worden.

Begin eerst met de basis, blijven staan, volgen, achter waards enzo.
In de Sticky boven aan bij UZ vind je een aantal links met tips.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:08


evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 17:24

jah maar gewoon de makkelijke kunsjes ??

zo als kusje .......

en de bazis kan hij al een beetje volgen en mee draffen en kusje en stappen ... maar ik kan niet egt veel doen hij snapt er namelijk niet veel van en dan mmoet ik naar de bak (omdat hij anders het land kapot loopt) en ik kan daar niet heen omdat ik een drukke weg moet over stekken en mag het nog niet van mijn ouders ....... wat kan ik wel in het land doen ?? in het weekend kan ik wel daar heen .....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:49

Ik ben geen voorstander van in het land trainen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Vind gras een te grote afleiding (zeker in het begin)

Over makkelijke kunstjes, tja, wat voor het ene paard makkelijk is, is voor het andere paard moeilijk, maar ik zou eerst gewoon even met de basis aan de gang gaan. Het is wel handig dat je paard op een bepaalde plaats blijft staan als jij dat gezegd hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:45

Ook de basis en de basisoefeningen staan gewoon op de websites uit de sticky beschreven, dus ga daar vooral nog eens langs. Als je pony eenmaal geparkeerd kan staan (dus stil terwijl jij van hem wegloopt), stapt, halthoudt en achterwaarts gaat op alleen een stem- of wijzende hulp, dan kun ook gaat targetten (voorwerpen aanraken op commando) en vervolgens de gemakkelijkere oefeningen zoals het apporteren en het buigen gaan instuderen.

Voor de basisoefeningen, het targetten en het hand aanraken op commando zou je eens op http://members.home.nl/vrijheidsdressuu ... ining.html kunnen kijken.

Veel succes!

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 21:48

jah op het land is inderdaad een afleiding maar zo als kusje doet ie nu al blijven staan oooo help daar ben ik 3 jaar mee besig ik denk egt niet dat hij dat doet maar ga het probeeren hij achtervolgt me overal (jah hij is jong en vind het een spelletje)

dingen aan raken hahahah leuk hihi ga het ook probeeren ......

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:17

Wij geven ook workshops vrijheidsdressuur, bij ons kun je dus ook wat leren. Verder zit er in Zuid Holland de Black Riders, volgens mij heeft ze een eigen website, daar kun je ook wat leren over vrijheidsdressuur.