[NH] Natural Horsemanship dag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:37

Ja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het aantal mensen wat op komt dagen. Verdorie, ik wilde die demo van aqua8horse zo graag zien, maar de vroegste trein vertrekt hier pas om 08:00 en ik moet ongeveer 2 uur reizen voordat ik op stal mansour ben. Baal er wel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:29

helaas wij zijn er morgen niet.... mijn vriend en ik liggen allebij met koorts op bed.. Verdrietig

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:58

ik kan dus helaas ook niet komen. aangezien debo ziek is(sterkte debo en john!!)
vind het wel heel erg jammer, had me er echt op verheugd. maar helaas wil mijn vader niet met de trailer rijden(die we ook niet hebben Tong uitsteken) maar goed, ik snap ook wel dat debo niet gaat(denk dat die evenveel baalt als ik...)

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 08:25

Wij komen ook niet omdat we kaartjes hebben gekregen voor The Lion King! Vorige week waren we 12,5 jaar getrouwd en dit was een surprise van mijn ouders goed heh.........maar ook jammer van vandaag. Veel plezier allemaal.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:38

wel foto's plaatsen he mensen!!! :p

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:54

Ik ben al thuis.. fototoestel vergeten helaas..
Was leuk! Een paar leuke Parelli-dressuur-proeven gezien van Calippo en Memory. Ik vond de demo's een beetje tegenvallen, had er meer van verwacht. Ik heb niet meegedaan aan workshops, omdat ik op tijd weer naar huis moest. Maar ik heb wel een beetje meegekeken bij enkelen.
Het parcours was ook erg leuk om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:43

baal zo dat wij niet konden komen... lig echt erg ziek in bed (wel met mijn laptop natuurlijk Knipoog ) was er nog iets voor ons in de plaats gezet Verward hoop dat ik niet al te veel mensen teleur heb gesteld..aangezien mijn clinic vol zat.....

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:25

Clinic is zover ik weet niet vervangen. De demo wel, door een meisje van pieter baalbergen, maar toen was ik al naar huis.
Ik vond het een gezellige dag
En super georganiseerd, echt top OK dan!

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:20

Ik vond het ook super geslaagd, het niveau was alleen wel een beetje kiele-kiele...
Dat meisje was trouwens Yvonne Bijleveld en ze heeft het erg leuk gedaan! De clinics zijn idd niet vervangen..

En het risico lopend veel kritiek te krijgen, wat had aqua8horse eigenlijk met NH te maken??
Laatst bijgewerkt door navaja op 26-09-04 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:21

was een leuk dagje ja, boel mensen gemeet,
kennis van mij kwam 2 uur rijden voor je clinic debo, de organisatie had haar nit kunnen berijken dus kwam ze voor niks eigenlijk,
toen heeft ze gelukkig tussendoor ergens aan mee mogen doen, was ook wel leuk,

demo van die yvonne van pieter baalbergen vond ik echt geweldig,
lekker helder, normale taal dus geen moeilijke termen, (die de niet nh-ende mensen dus nog niet begrijpen) en was gewoon keigaaf om naar te kijken en ook motiverend voor mij,
vind het altijd gaaf om zo'n combi aan het werk te zien, word ik zelf enthousiast van

marina, heb jou niet gezien volgens mij, ff in je prof kijken Tong uitsteken

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:21

blossom, helemaal met jou eens, echt waar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:41

jeetje roos 2 uur.. sorry Scheve mond helaas is ziekte iest waar je niets aan kan doen had t echt niet willen missen maar helaas... Verdrietig

dat het nivou 'kiele-kiele' was zal komen doordat niemand ervoor betaald werd.. de echte profs zoals bij VD Marianne Scherps enz komen niet voor niets,,,, en dan komt de 'B'-rang .. zoals ik Tong uitsteken

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:47

och, dat snap ik ook best hoor, is absoluut ook geen probleem! Ik heb een geweldige dag gehad, zowiezo beter dan die van jou Debo Knipoog

Ik vond de organisatie top en mijn petje af voor de twee organisatoressen!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:00

debo, daar kan jij niks aan doen toch, en t was wel een goede oefening voor het paardje

je reden voor het nivaeu snap ik wel maar aan de andere kant zou iemand misschien ook kunnen denken van hey, dit is echt toegankelijk voor iedereen en om nou eens echt duidelijk te laten zien wat nh en vd enzo inhoudt dacht ik toch jammer,
nie dat de 'b-rang' minder is maar ik weet niet of er vandaag veel mensen hebben gedacht, hey, dit wil ik ook met mn paard,
ik werd zelf dus ook alleen enthousiast bij die yvonnen, bij de rest had ik zoiets van ja, t zal allemaal wel, beetje banketstaaf instelling misschien (en heb dan ook niet alles gezien, dus daar heb ik dan geen mening over) maarja, het was niet spectaculair zeg maar, en ik denk dat dat toch nummer 1 is wat je nodig hebt, niet dat je allemaal de gaafste dingen moet laten zien ofzo ofdat je paard heel hard moet maar gewoon, dat wat je laat zien allemaal heel licht is, en in een makkelijke taal, etc... kan het nie zo goed uitleggen, haha

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:06

Ik heb jou profiel bekeken, maar ik heb jou volgens mij ook niet gezien SuperRoos en Marina heeft geen foto bij haar profiel staan.

Ik hoop wel dat het nu een jaarlijks iets wordt! En dat ze er misschien wel een weekend van kunnen maken...
Een aantal jaar geleden waren er de NH-dagen onder leiding van Maarten Ablen, dat was echt giga groots en er waren ook mensen vanuit de Verenigde Staten e.d. Heel jammer dat dat financieel gezien niet haalbaar was, misschien kan dit wel net zo groot worden!

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:48

Even ons verslagje van de dag Haha!

Vanaf donderdag honderd lijsten gemaakt, rooster van mensen ingevuld, afmeldingen behandeld, weer veranderd in het rooster, 'we willen iets anders', weer veranderd in het rooster etc etc.

Vrijdag en zaterdag nog meer lijsten gemaakt uitgedraaid en geplastificeerd. Parcours opgebouwd, tent opgezet (de mannen dan Knipoog), de binnenbak verbouwd, paddocks in elkaar geknutseld, bewegwijzering opgehangen en ga zo nog maar even door.

Alle voorbereidingsdagen regende het, nu regend het weer maar ZONdag deed zijn naam eer aan!!! Prachtig weer, dank u God/Allah/ Boedda/Zeus/ Moeder aarde etc etc.

De opstart ging met horten en stoten door wat miscommunicatie, deelnemers die te laat waren en wat foutjes in het rooster. Maargoed rond 11 uur was alles weer op de rails en liep het. Daarbij erg veel dank aan onze enorme groep met geweldige vrijwilligers!!!!

Zelf hadden we rond 12 uur een kleine pauze waarin we de dressuurproef reden met onze eigen paarden. Frieno (de KWPNer van Elise) ging braaf in de drukke hoek in de rechter galop (zijn moeilijke kant), mijn knollie (de fjord voor de mensen die geweest Knipoog) keek één keer geïnteresseerd naar de drankenstand, besloot dat het niks was en liep braaf (en een beetje sullig Tong uitsteken ) zijn rondjes. De jury vond het ontzettend leuk om een keer te doen. Wat haar vooral opviel was dat als je met halster rijd je houding en zit beter zijn, je je paard niet hinderd en beter meegaat met de bewegingen van je paard. Er was meer harmonie. Kijk das leuk om te horen Haha!!

'S middags werd het lekker druk, we schatten (naar aanleiding van geparkeerde auto's) dat er zo'n 700 mensen zijn geweest. Door het lekkere weer liep iedereen rond om bij alle workshops, demo's en stands te kijken. Hoewel niet elke deelnemer veel ervaring had vonden ze ook het grondwerkparcours allemaal erg geslaagd.
Volgende keer veranderen hier wel een aantal dingetjes aan maar het grondwerkparcours blijft er zeker in!

De workshops liepen allemaal lekker, alles netjes op tijd. Paarden die gehuurd waren stonden klaar voor mensen. De bak was aan die kant wat te zwaar maar dat probleem was na het slepen van de bak ook opgelost.

Er waren veel positieve reactie, mensen willen graag een herhaling dus daar zullen we maar voor zorgen dan Knipoog. Wij hebben in ieder geval een geweldige dag gehad. Wie zou dat niet hebben als ze een knuffelpaard krijgen Haha!. Natuurlijk zijn er altijd een hoop dingen die anders en beter kunnen en daar we voor proberen te zorgen volgend jaar!

Hieronder een kleine impressie, de rest van de foto's worden vrijdag op de site gezet en zelf hebben we ook nog foto's die ontwikkeld moeten worden.

Afbeelding
Het grondwerkparcours

Afbeelding
Het publiek

Afbeelding
De demo vrijheidsdressuur van Yvonne Bijleveld

Hier zijn nog wat foto's te vinden:
http://www.mansour.nl/

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:04

Met wat stunt en vliegwerk gelukkig een dik uur vrij kunnen maken om even te komen kijken, het zag er super uit allemaal, echt knap georganiseerd hoor! We vielen net in het begin van de equi-libre demo binnen en vond ik leuk om te zien. Zeker toen Rik ons vertelde dat het voor haar onbekende paard nou niet echt een makkelijke dame was Haha!
Het grondwerkparcours ook nog even bekeken, geweldig hoor!
Ik had me wel een dag kunnen vermaken... maar helaas, moest ook nog een beetje werken Cool

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:19

blossomm en marina, heb jullie niet gezien volgens mij ney, en zo groot was het niet eens, raar haha, misschien volgend jaar, dan doe ik ook wel mee denk ik,

leuke foto's trouwens
op welke site komen later alle foto's te staan?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:36

Ik heb gezecht dat ik volgend jaar met de rijproef meedoe, als het dan weer is, dus daar kunnen jullie me aan houden Haha!

als ik tegen die tijd op regiel kan rijden Tong uitsteken

Ik heb wel wat mensen gezien die ik ken, maar niet veel bokkers, zover ik weet.
Blossom: in mijn onderschrift staan foto's mss dat je me daar op herkent. Zal zo eens in jouw profiel neuzen of ik je gezien heb.

Ik vond die clinic van yvonne nou niet echt geweldig ofzo. Helaas niet de clinic bosal rijden kunnen zien, omdat ik toen met centered riding meedeed.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:39

Nee blossom niet gezien volgens mij

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:43

Citaat:
leuke foto's trouwens
op welke site komen later alle foto's te staan?


op www.mansour.nl
De rest komt er pas vrijdag op...

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:45

Wow! Wat was Yvonne Bijleveld gaaf om te zien! DAT is nou Natural Horsemanship (vind ik). Al dat andere (parelli e.d.) vind ik niet NH, want dat is je paard mensentaal leren ipv zélf paardentaal leren. Kritisch naar jezelf leren kijken daar gaat het om ipv het paard de schuld geven als ie iets niet doet. Yvonne had volkomen gelijk toen ze zei dat wij mensen in de paardenwereld moeten stappen ipv paarden in de mensenwereld te laten komen.

Ik vond Yvonne haar clinic zeer leerzaam. Hopelijk zijn er meer mensen die haar ook geweldig vonden.

Yvonne kent de taal van de paarden echt. Ik vond het prachtig!!!! En haar paardje vond ik ook erg leuk.

En mijn complimenten voor de organisatie! Ik heb een ontzettend leuke dag gehad!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:00

*roos* ben het helemaal met jou eens,
maar met je parellideel, weet niet of je de videobanden van parelli enzo wel eens hebt gezien maar die gebruikt ook de paardentaal, de 4 fases die je paarden zelf ook ziet gebruiken,
bv:
1=oren in de nek
2=pas versnellen
3=dreigen
4=trappen

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:36

*Roos* schreef:
Wow! Wat was Yvonne Bijleveld gaaf om te zien! DAT is nou Natural Horsemanship (vind ik). Al dat andere (parelli e.d.) vind ik niet NH, want dat is je paard mensentaal leren ipv zélf paardentaal leren.


Jammer dat je daar zo over denkt, getuigt ook wel van weinig kennis van ander methodes hoor...

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:22

Hoi , fijn dat alles naar jullie zin verlopen is , is toch altijd spannend

Slaapt wel lekker zeker nu het achter de rug is Haha!

Die draaiende cementmolen is wel een leuke in dat parcours !!

Zie ik daar op een foto nou ook een Randolls / Trekker boomloos zadel hangen op 1 van de standjes ?

En is het er nog van gekomen om op de Western te rijden ? Lachen