Mika overactief + ijzer kwijt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 15:31

Vanmorgen echt heerlijk gereden, het is echt nog nooit zo goed gegaan!
Dit was de eerste keer dat ik echt het idee had dat Mika er echt heel veel lol in had. Ze was superactief terwijl ze normaal eigenlijk liever lui dan moe is.... Haha!
Met optuigen was ze al heel druk, en omdat ik alleen ben valt het dan zeker niet mee om het allemaal goed voor elkaar te krijgen, maar het is goed gelukt! Gewoon in de garage, met de deur dicht, dan kan ze geen kant op en heb ik rustig de tijd om 'r in te spannen.... Cool Cool
Dan loop ik altijd met haar aan de hand de weg over om vervolgens daar pas op het wagentje te gaan zitten, hier rijden ze heel erg hard en ik wil zeker het risico niet nemen dat ze bv niet goed stilstaat en me voor een auto loopt....

We zijn best wel heel ver geweest, ze had er echt zin in, als ik normaal zeg "stappen" ben ik nog niet uitgesproken of ze staat bij wijze van al stil, maar nu niet, ze had er de sokken goed in.... Voor het eerst onder het tunneltje door terwijl ze aangespannen is, dat vond ze wel eng en ze ging nog wel veel harder draven, maar ze was zo braaf!
Dat tunneltje zijn we 1 keer eerder onderdoor geweest en dat was met de fiets, maar ze doet het echt geweldig....

Na hat tunneltje gedraaid en weer terug naar huis, al met al zit je dan toch al gauw op zo'n 7 a 8 km in totaal als je weer thuis bent en dat vind ik eigenlijk meer dan zat voor zo'n jonge kleine pony.
Ik had me echt voorgenomen om lekker rustig aan te doen, maar Mika dacht daar duidelijk anders over... Haha! Haha! Zelfs de hele terugweg wilde ze alleen maar lekker doordraven, oortjes strak naar voren, echt super, en ik had zoiets van laat maar gaan, straks lekker uitstappen en dan onder de deken op stal.....

Het laatste stuk zijn we lekker rustig naar huis gestapt en toen pas merkte ik dat ze een ijzer kwijt was....thuis had ik alles nog gecontroleerd en was er niets aan de hand....Rechtsvoor is ze een ijzer kwijt, ik hoop nu maar dat ze niet kreupel raakt ofzoiets...Het hoefje is wel behoorlijk afgesleten, dus ze is em al ergens aan het begin van de rit verloren denk ik, en ik voel me best wel banketstaaflig dat ik niets heb gemerkt.....Maar ze liep gewoon supergoed...

Nou ja, zo snel mogelijk kontakt opnemen met de hoefsmid, ik heb em net al een mailtje gestuurd, wie weet leest ie zn mail op zondag.... Verward En maar hopen dat er verder niets aan de hand is...
Ik heb haar benen goed afgespoten, en alles goed gecontroleerd en het lijkt er niet op dat er bv nog een nagel inzit ofzo en ze liep verder goed.
Ze staat nu innnig tevreden op stal met een plakje hooi en lekker onder de deken, want ze was echt behoorlijk nat....
En ik zit innig tevreden te bokken.... Haha!

Dit is echt de eerste keer dat het supergoed was met het rijden, en dat het ook echt leuk was omdat ze zo goed voorwaarts was...Het moet allemaal nog wennen, ze is nog hartstikke jong en moet nog veel leren, maar ze doet echt haar best en als ze bang wordt kan ik merken dat ze echt op me vertrouwd en op mijn stem, dan haalt ze geenkuren uit, maar gaat gewoon door ook al vindt ze het eng....
Het is zo'n poepie!! Lovers Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 15:59

Wat ontzettend gaaf, zo'n enthousiast verhaal van jou!!! Het komt echt wel goed, zoals je al zegt...ze moet nog veel leren. Geef haar de tijd en dat doe je ook wel. Ik ken nog zo'n figuur dat keihard langs iets engs raced haha. Jurga heeft er ook echt zo'n handje van dat ze dan gaat sprinten, dan mikt ze die benen een eind de lucht in! *LOL*
Ik vind het ook altijd gaaf als ze zo graag willen. je weet dan meteen dat ze er zin in hebben en je hoeft ze niet achterna te zitten. Je krijgt er dan zelf ook meteen zin in... Pling
Ach en over dat ijzer zou ik me niet al te druk maken. Dat gebeurt ons ook zo vaak...
Heel veel plezier de volgende keer. Party!!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 16:31

Het klopt idd, als ik steeds maar moet drijven om een beetje vooruit te gaan is het rijden lang niet zo leuk, dan wanneer je merkt dat je paardje er echt zin in heeft!
Vanmorgen was ze zo lekker fris en voorwaarts, dat heb ik al heel lang niet meer meegemaakt met 'r en dan is het zo leuk! Veel leuker dan zo'n sjokkende pony die geen zin heeft....

Raar eigenlijk, maar ik voel me wel een beetje schuldig over dat ijzer, terwijl ik zeker weet dat het thuis nog goed zat, maar toch blijft het in mijn hoofd gaan van "je had het moeten merken".....
Terwijl ik ook wel weet dat het gewoon kan gebeuren..... Verward Stomme schuldgevoelens ook altijd....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:58

Sja.. kan gebeuren met dat ijzer. Meestal merk je het wel, dat ie kleppert ofzo. Maar als Mika erop gestapt is en hij is direct eraf gegaan....
Gelukkig dat ze niet kreupel loopt!

Fijn is dat he, zo'n pittig ding voor de wagen. Lekker de oortjes erop en gaan met die banaan!
Heb je gelijk een zekerheid dat ze het leuk vind! Lekker gevoel!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:21

grinnik, ze is dus toch niet zo'n dooie dodo zoals we van de week over hadden.
Komt Ric nu haar beslaan? Of iemand anders/

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 22:53

Hoi Stef,

Het is idd de bedoeling dat Ric haar komt beslaan, ik had em al een mailtje gestuurd want ik wilde zeker niet op zondag bellen, maar nog geen reactie gehad, dus ik bel hem sowieso morgenvroeg gelijk even....
Eens kijken of we nu eens wat "positieve hoefsmid ervaringen" op kunnen doen... Haha! Maar dat zal vast wel lukken denk ik, toen ik em aan de telefoon had klonk het hartstikke goed, dus ik ben zeer benieuwd....
Nu maar hopen dat hij snel een keer in de buurt komt want ik kan nu ook niet rijden met 'r.....

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 21:57

Fijn dat het zo goed gaat met haar!

Ik heb Olly al een tijdje niet ingespannen, vies weer en weinig tijd.........

Ga zo door......en dat ijzer, logisch als Mika zo vrolijk door blijft draven, een "normaal"paardje laat direct merken dat het ijzer eraf is, loopt onregelmatig ofzo!

Nou men ze!

Groetjes Anke

p.s. die van Mylano heeft bij mij het merrieveulen van Niels gekocht (Rayka) ze heeft haar inmiddels omgedoopt tot Mikah! (toevallig he?!)

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 00:41

Goh wat leuk!!
Nog een Mika die bij jou vandaan komt.... Haha!

Het gaat hier echt goed, ze staat nu dus stil totdat ze nieuwe ijzertjes heeft, maar woensdag komt de hoefsmid, jammergenoeg duurt het nog een week, maar ik krijg nu in ieder geval een hoefsmid waarvan ik weet dat hij niet gaat slaan en alles op gaat lossen op basis van vertrouwen....

Ik hou je wel op de hoogte!

Groetjes Sonja

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 22:21

Welk tunneltje?? Helemaal naar Pesse?????? Das idd ver! Knap hoor!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 19:17

Hoi Merel,

Ik bedoel niet het tunneltje in Pesse, maar het tunneltje vlak voor Pesse waarlangs je naar de bossen van Gijselte gaat...Maar vanaf mijn huis heb ik het eens met de auto gereden om te kijken hoe ver het nou precies is, en dan is het zo'n kleine 8 km, iets minder denk ik....
Maar ze deed het supergoed!

Greetz Sonja