[VD] vrijheidsdressuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
R_oOsZ

Berichten: 16
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Vlaardingen

[VD] vrijheidsdressuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 21:18

hallo iedereen

ik ga vaak vrijheidsdressuren maar op blok kent moonlight al maar ik ben nu bezig met nuigen. Ik ben er al lang mee bezig maar hij doet het alleen maar als ik een snoepje tussen ze benen hou en nog noiet op commando terwijl hij al heel makkelijk leerde met op het blok gaan. heeft iemand tips van mij om het hem sneller te leren?

groetjes en alvast bedankt OK dan!
rochelle

-*)(*- K HouW Fan Muh Sgatjuh MoonLight -*)(*-


daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:22

mijn paard deed het in 2 dagen haha.. ik gaf hem eerst een snoepje als hij zn hoefd tussen ze benen deed en later lokte ik hem wel daar naar toe met biks.. en als hij dan zn hoofd weer normaal deed krag hij het biks.. nu hoef ik alleen maar met een hand met een snoepje te wijzen tussen zn benen zegmaar en zeggen buig.. en dan buigt ie al(H)

I'm not expecting your sympathy.. but its al been to much for me.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:47

kijk eens op www.pink-horizon.nl (site van Pinky_girl) , daar heb je veel tips ook over buigen. En ook voornaam is gedult, het ene paard leert het sneller als het andere paard Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Inez
Berichten: 102
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Lelystad / Ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:45


R_oOsZ

Berichten: 16
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 12:54

daylee schreef:
mijn paard deed het in 2 dagen haha.. ik gaf hem eerst een snoepje als hij zn hoefd tussen ze benen deed en later lokte ik hem wel daar naar toe met biks.. en als hij dan zn hoofd weer normaal deed krag hij het biks.. nu hoef ik alleen maar met een hand met een snoepje te wijzen tussen zn benen zegmaar en zeggen buig.. en dan buigt ie al(H)


ja ik doe het snoepje al geven tussen ze benen maar ik wil dat ik kan zeggen buig en dat hij het doet want dan deot hij het pas echt op commando...

maar ik zal even op die site van pink-horizon kijken
bedankt OK dan!

-*)(*- K HouW Fan Muh Sgatjuh MoonLight -*)(*-

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:03

jaa.. het is gewoon een kwestie van oefenen. mijn paard doet het alleen als ik wijs en zeg buig, maar als ik het gewoon 4 keer op een dag doe zegmaar dan leert hij het vanzelf wel alleen op mijn commando.

I'm not expecting your sympathy.. but its al been to much for me.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:47

Het ene paard leert sneller dan het andere. Het kan ook zijn dat je nu te intensief oefent omdat je het er zo graag in wilt hebben, waardoot je paard zegt van, ja daahaaaaag.
Optie: Laat het eens een paar weken liggen, en pak het daarna weer op. Ik garandeer je niks, maar ik heb er toen ik mijn pony leerde zitten heel erg veel baat bij gehad!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:56

Ik ben mijn pony nu ook aan het leren om te buigen. Heb de basis er al aardig inzitten en hij kan al buigen met snoepje tussen de benen. Moet ik nu voortaan daarna het snoepje geven ipv tussen de benen?

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:58

ja je moet proberen om nu het snoepje niet meer tussen zijn benen te geven maar daarna

I'm not expecting your sympathy.. but its al been to much for me.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:44

2 dingen: geduld en oefenen, oefenen en nog eens oefenen Haha!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers