met hoe oud voor de wagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

met hoe oud voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:04

misschien heeft er al een topic overgestaan, maar ik kan het in geen geval vinden Haha!
mijn vraag is; kan je een 2,5 jarige fjord/haflinger voor de wagen zetten, en dat ongeveer 3 keer in de week, een kort ritje maken. voor de rest word er met de pony gewandelt en alle andere dingen die je doet met een pony Haha! Het is namelijk zo, dat ik een erg leuke fjord heb gezien van 2,5 jaar, maar om er nu helemaal niks mee te doen vind ik ook zo jammer (helemaal niks bedoel ik rijden/mennen)

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:36

Wij beginnen pas met ruim 3 jaar te longeren om alle commando's te leren etc.
Als hij geen stap verkeerd doet en als wij bijna 100% zeker weten dat hij in elke situatie ho doet als wij ho zeggen, en voorwaarts gaat als dat word gezegt tegen hem. Dan pas zetten we hem voor de wagen.
Die leeftijd is dus per paard verschillend, de eene leert sneller als de ander.

Daarna bouwen we het rijden op, beginnen met 5 minuten, week daarna 10 minuten, daarna 15 minuten. Daarna het land op, alles laten bezinken en in het voorjaar weer oppakken en verder gaan. Dan voor conditie gaan rijden.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:06



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 10 bezoekers