hoofdstel, te groot maar is de kleinste maat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 20:53

ik had het hoofdstel al eens gepast en dacht dat het wel goed zat. maar nu ik het bit er aan vast maakte, zag ik dat hij toch wel groot was aangezien het bit in de helft van zijn mond zat. (losjes dus)
Maar het hoofdstel zit op zijn kleinst en echt verkleinen gaan geloof ik niet. maar zijn frontriem en oogklepjes en zo zitten wel goed. Het schijnt ook het kleinste hoofdstelletje te zijn, Wat nu?? Iemand ideeën?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 21:03

lijkt me stug dat het de kleinste is. Die minipaardjes hebben ook hoofdstelletjes.
Misschien eens ergens informeren wat gespecialiceerd is in kleine maatjes?
En, als het echt niet lukt neem je toche en normaal "rij" hoofdstel?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 00:07

Ool bij welshes is het vaak een zaak van passen, meten, combineren en improviseren. Verlies hierbij niet de funktie van de verschillende onderdelen uit het oog, en ook niet de "volgorde" van passen en aanpassen.
Eerst zorgen dat het kopstuk en frondeel goed past en de oogkleppen op de goede hoogte zitten. (ogen ongeveer 1/3 van de bovenkant; in elk geval in de bovenste helft.
Daarna pas met het bakstuk het bit op de goede hoogte brengen en kijken of de neusriem niet te groot is. (ook vaak een probleem)
Als het echt niet lukt (met extra gaatjes of zo of riempjes van een ander hoofdstel) kan natuurlijk een tuigmaker uitkomst bieden.
Wanneer je echt zelf goed weet wat er moet veranderen, kan een goede schoenhersteller ook uitkomst bieden.