[VD] spaanse pas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

[VD] spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 16:34

Mijn paard kan netjes een pas doen op commando.
Ik heb het hem zo geleerd dat als ik 'voetje' zeg, en 2 x op zijn knie tik, hij een flinke 'wat hoger dan horizontaal' pas doet.
Jack kan dit uit stilstand, maar ik merk dat we toe zijn aan wat vooruitgang, waardoor het logisch is om van hieruit de spaanse pas/polka in te studeren.

Het probleem is dat hij geen pas kan geven tijdens het lopen. of ik nou naast zijn schouder loop, wat erachter, het vanuit stilstand doe, of in stap. Hij snapt het niet, en gaat eerst stilstaan.

Wie heeft er tips voor mij...

Mischien wat info erbij: hij is 7 jaar(dus niet jong) en kan zowel rechts als links een pas maken, maar dan moet ik wel aan de desbetreffende kant staan.

Don't take life to serious, you never get out of it alive...


jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 14:16

Niemand?

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:15

dat hij eerst gaat stil staan is normaal. gewoon doorgaan, uiteindelijk zal hij het snappen. belonen, ook als hij gaat stilstyaan, maar er na wel gelijk weer doorlopen. uiteindelijk heeft hij zelf niet meer door dat hij niet meer stilstaat en loopt gewoon door. gewoon doorgaan zo!

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:04

Ik denk dat je hem eerst een ander commando aan moet leren. Je zegt dat hij het alleen kan als je aan goede kant staan, dus dat zal niet lukken of je moet als een gek om je paard heen gaan rennen Haha!

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:16

Probeer wanneer je hem een pas laat doen, voorzichtig naar voren te begeleiden aan het halster (wel met touw). Dus wanneer hij zijn voet naar voren optilt zet je druk op het halster zodat hij gaat stappen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker