[NH] Equi Libre van Pieter Baalbergen?

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

cissie

[NH] Equi Libre van Pieter Baalbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 10:47

Wie heeft er bij hem eens een Curus/Clinic/Trektocht gevolgd?

en wat zijn je ervaringen?

Spreekt zijn visie en werkwijze je aan en komt het overeen met wat je in de curcus terug krijgt?

Ik wil misschien een curcus of trektocht bij hem gaan maken, maar op de 1 of andere manier vind ik hem net zo overkomen als al die andere "fluisteraars" en daar heb ik over het algemeen niet zo heel veel mee, wel heb ik en hoge pet op van Linda Tellington-Jones en aangezien hij met haar theorieen het een en andere doet, dacht ik dat deze man wellicht beter in mijn straatje past dan al die andere???

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:10

er is al veel geschreven hier over PB, kijk maar eens met de zoekfunctie.

Als je met Pieter niet door 1 deur kan, kan je misschien wel overweg met zijn vriendin Thyrza, die doet die cursussen ook.

Wil je vlinders in je buik? Duw dan een rups in je kont!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 12:11

Oh, okee dank je wel!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:28

ik ben ook bij een cursus met mijn paard geweest bij pieter baalbergen. opzich hartstikke leuk en goed, ik heb er zeker wat aan gehad. maar hij zei van ieder paard dat die getraumatiseerd was, en dat we begeleiding daarna moesten hebben, jah geld vangen he. soms heb ik de indruk dat het meer om geld gaat dan om iemand te helpen.

Gediplomeerd ORUN-Instructrice

EbbyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:30

Ik ken hem niet, vind zijn training wel erg interesant maar wil even reageren op wat Zelke schreef.
Dat getraumatiseerd, ik weet niet of dat geld vangen is.
Veel dingen die wij paarden aan doen hebben een diepe psygische indruk op hen. Ik wil niet zo ver gaan om het traumas te noemen maar ik denk dat de meeste (jammer genoeg bijna allemaal) wel erg diep gewond zijn, in hun geest. Als je een paard ziet wat nog neit zo veel verschrikkenlijke dingen met mensen heeft mee gemaakt, een jong dier bijvoorbeeld of een heel enkele keertje een wat ouder paard, dan wil je het liefste dat elk paard weer zo word. En dat is erg moeilijk dus zal hij dat het liefste zelfs willen doen. Maar goed, ik ken hem niet en het kàn natuurlijk zo zijn dat het om het geld gaat maar heb zelf de indruk dat dat niet zo is.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:58

Ik heb een 2 daagse cursus gevolgd (communiceren met paarden) bij PB, en ik moet zeggen, zijn vriendin Thyrza heeft ie goed afgericht Haha! ik dacht dat slavernij afgeschaft was Verward
PB dult geen discussie of kritische vragen...dus als je net zo'n rot-karakter hebt als ik...zou ik je geen cursus aanraden Schijnheilig
Tuurlijk waren er leerzame dingen...hij heeft zich erin verdiept ik (destijds nog) niet. Inmiddels heb ik ook (live) Emiel Voest en Monty Roberts gezien en een P Parelli volgeling. Ik pik er dingen uit, die je als paardemens kunt gebruiken, maar er zit ook veel onzin tussen ! Toen Monty bv met een fohn in de oor van een paard wilde zitten omdat deze kopschuw was...ging me dat 1 station te ver...
Als ik jou was zou ik (als je in de buurt woont) eerst eens kennismaken met de zakenman (want dat is ie !) PB, en dan beslissen of je er tegen kunt Knipoog

In the real world as in dreams, nothing is quite what it seems. (the book of counted sorrows)

Jeep Cherokee 2.8CRD grijs kenteken te koop : http://www.bokt.nl/markt/ad/430015/jeep ... s-kenteken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie