[vd]met shetten beter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

[vd]met shetten beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 18:17

je ziet dat de meeste mensen vrijheidsdressuur met shetten doen.Leren die makkelijker ofzow? of is dat omdat je er niet op kan rijden?

Stal De Monte Maisons


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:20

Isabellover schreef:
je ziet dat de meeste mensen vrijheidsdressuur met shetten doen.Leren die makkelijker ofzow? of is dat omdat je er niet op kan rijden?



mensen met een shet zijn meestal tegroot om er op te rijden, dus moet je andere dingen gaan doen om lekker bezig te zijn.. denk dat dat het is..

daarbij zijn shetten makkelijker "op te tillen" en "om te gooien" Schijnheilig Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:03

Het probleem van shetten is dat ze teveel hersens hebben en dat als je daar niets mee doet, ze hele enge dingen gaan verzinnen. Haha!

Helaas valt het omduwen en optrekken van shetlanders nogal vies tegen, bovendien weten ze van zichzelf vaak dondersgoed waar ze precies hun 250 kilotjes hebben zitten en hoe ze die het best kunnen inzetten om hun zin door te drijven.. En dan geldt voor de trainer al gauw: wie nog minder sterk is, moet nog slimmer zijn.

(en ja, ik doe het ook met shetlanders Lachen )

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:20

Debo schreef:
daarbij zijn shetten makkelijker "op te tillen" en "om te gooien" Schijnheilig Haha! Knipoog


Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:50

xyzutu2 schreef:
(en ja, ik doe het ook met shetlanders Lachen )


he bah Schijnheilig Knipoog

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:59

Ik denk idd dat het voornaamste is dat shetlanders meestal niet of weinig bereden worden en de meeste shetlandruiters trainen hun shet niet voor wedstrijden ofzo, die zijn toch al recreatief bezig. En ik geloof eigenlijk dat de recreatieruiters ook van afwisseling houden, omdat er niet een bepaald doel bereikt dient te worden. Snappie? En daarom dus meer tijd steken in extra dingen zoals vd. Je ziet bijv. dressuur ruiters meestal ook maar weinig buitenrijden...

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:50

Idd. wat Debo al zei, veel mensen zijn te groot voor shet om er op te kunnen rijden en om dan toch leuk bezig te zijn kun je voor VD kiezen.

Het is niet zo dat ze makkelijker of sneller leren, dat gaat net zo snel of langzaam Tong uitsteken als bij ieder andere paard of pony, nadeel is wel dat ze soms eigenwijzer zijn en dat maakt het in veel gevallen niet gemakkelijker.

Ik zie ook dat veel mensen de veelzijdigeheid van een shet steeds meer gaan inzien en dat het niet alleen een leuke gezeldschapspony of grasmaaier is.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:33

Zoals al gezegt; VD word emt shetten gedaan omdat de sommige er niet op kan rijden. Zoals ik dus Schijnheilig Maar het ligt volkomen aan eht paard of het makkelijker leerd. Als een belgisch trekpaard leergierig is kan het veel sneller leren dan een shet.

Debo"]
daarbij zijn shetten makkelijker "op te tillen" en "om te gooien" Schijnheilig Haha! Knipoog
[/quote]

Van mij mag je komen proberen Knipoog


[quote="xyzutu2"]
Helaas valt het omduwen en optrekken van shetlanders nogal vies tegen
[/quote]

Ervaring? Schijnheilig


[quote="cissie schreef:
Ik zie ook dat veel mensen de veelzijdigeheid van een shet steeds meer gaan inzien en dat het niet alleen een leuke gezeldschapspony of grasmaaier is.


iid *LOL*

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:35

Volgens mij omdat ze te klein zijn om op te rijden vaak. Dan zoek je een andere manier van met je pony werken. Shetten zijn super slim en willen zich over het algemeen overal mee bemoeien Lachen.


Dat omgooien en optillen is zeker niet zo te doen. Dat dat bij Dennis wel ooit geprobeerd is is ook meteen de rede waarom hij niet plat druft te gaan liggen. Iedereen kan hem op welke plek dan ook netjes op z'n buik neerleggen(door een 'ongelukje' dat beloont werd heeft hij dit geleerd), maar helemaal plat, dat lukt je echt niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:55

het hoeft bij shetten niet per se makkelijker te zijn als bij andere paarden.

Het ligt wel aan de intelligentie van het paard, als hij het sneller begrijpt doet hij het ook sneller....

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:54

Ik zie het ook veel bij Fjorden maar volgensmij ligt dat niet aan het gewicht voor omgooien Tong uitsteken.
Misschien ook omdat je daar niet echt op kan rijden? Haha grapje natuurlijk Knipoog

Ik denk inderdaad dat veel mensen het met hun shet doen omdat rijden niet/nouwelijks gaat. Hoewel er toch steeds meer mensen vd gaan doen. ook met grotere paarden.
Wat me wel opvalt is dat Nh weer vooral voor de grotere generatie is. of ligt dat aan mij? Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:13

Pinky_girl schreef:
Ik zie het ook veel bij Fjorden maar volgensmij ligt dat niet aan het gewicht voor omgooien Tong uitsteken.
Misschien ook omdat je daar niet echt op kan rijden? Haha grapje natuurlijk Knipoog

Ik denk inderdaad dat veel mensen het met hun shet doen omdat rijden niet/nouwelijks gaat. Hoewel er toch steeds meer mensen vd gaan doen. ook met grotere paarden.
Wat me wel opvalt is dat Nh weer vooral voor de grotere generatie is. of ligt dat aan mij? Haha!



nee fjorden omgooien is niet aan te raden Haha!

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:42

Maar ik denk wel weer dat fjorden, en ook haflingers, weer echte recreatie paarden zijn. En natuurlijk behoorlijk cool in het koppie. Staan niet meteen bij alles te panieken.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:43

Amable schreef:
Maar ik denk wel weer dat fjorden, en ook haflingers, weer echte recreatie paarden zijn. En natuurlijk behoorlijk cool in het koppie. Staan niet meteen bij alles te panieken.


hoeft niet per se aan het ras te liggen hoor. Meer aan de band tussen paard en baasje.

Ik heb een arab, toen ik hem kreeg schrok hij overal van, nu heb ik hem een jaar istie 95% zo mak als een lammetje.... Haha!

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:01

ik stem in met Assiej

gemske

Berichten: 3546
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:00

Debo schreef:
daarbij zijn shetten makkelijker "op te tillen" en "om te gooien" Schijnheilig Haha! Knipoog


Kan makkelijk Knipoog

Afbeelding

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:55

hahaha, zo woog ik Myst idd ook voor haar 1e wormenkuur Haha!
Ik "ken" diverse mensen die niet met shets werken. Haflingers, fjorden, tinkers, maar ook shires of warmbloeden

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:17

En friezen Haha! Zie profiel... (maar die zijn niet makkelijk om te gooien hoor! Knipoog )

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:41

Ik denk dat je veel shets ziet die VD kunnen, omdat mensen snel te groot ervoor zijn. (net als ik met Gate)

Over dat omgooien en tillen ben ik het niet helemaal eens.
Bij Gate heb ik alleen bij het leren steigeren een voordeel gehad dat ze klein, en dus niet zo zwaar, is.
Bij het aanleren van de rest van de kunstjes heb ik hier geen voordeel mee gehad.

Maris_Winner

Berichten: 426
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:39

stef schreef:
hahaha, zo woog ik Myst idd ook voor haar 1e wormenkuur Haha!


Hahhaha,zie het al voor me Steef!! Haha!

Bokkende Schimmelrijder # 1 Party!!
Shandy...ik zal je nooit vergeten lieve meid!! 02-05-1976 - 28-01-2005
Winner: L1 + 7

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:36

heey,

ik werk heel veel samen met shetjuhs en die beestjuhs vinden het heel erg leuk om iets teleren of iets nieuws tedoen.
en als ju er niet op kan rijden is het natuurlijk extra leuk om vrijheidsdresuur tedoen!!!!!


xxies romy Pling

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:00

Romytjuuh schreef:
heey,

ik werk heel veel samen met shetjuhs en die beestjuhs vinden het heel erg leuk om iets teleren of iets nieuws tedoen.
en als ju er niet op kan rijden is het natuurlijk extra leuk om vrijheidsdresuur tedoen!!!!!


xxies romy Pling


Kan juh musschien ook un beetjuh nedurlans pratuh? Dit leest nochal lastug! En ut mag niej

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:46

Amable schreef:
En friezen (maar die zijn niet makkelijk om te gooien hoor! Knipoog )


Ninke is 1.72 meter en weegt 583 kg. haha, niet makkelijk om te gooien inderdaad.. kan et wellicht es proberen! Haha! Haha!

Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:12

*haha* misschien kunnen jullie een wedstrijdje shetwerpen organiseren *LOL*
Ik doe VD met een Noriker, een zwaar gebouwde koudbloed van een kilootje of 700, die gooi je niet zomaar ff om Tong uitsteken , het is wel handig als ie ff meewerkt Haha!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:33

smurf schreef:
*haha* misschien kunnen jullie een wedstrijdje shetwerpen organiseren *LOL*
Ik doe VD met een Noriker, een zwaar gebouwde koudbloed van een kilootje of 700, die gooi je niet zomaar ff om Tong uitsteken , het is wel handig als ie ff meewerkt Haha!


Haha.. NIKE-AIR-hoefijzers onder en *JAHOEOE*.....sorry liet me ff gaan..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers