[nh][kfh] rijden op de neus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rustyyy34

Berichten: 55
Geregistreerd: 22-05-04

[nh][kfh] rijden op de neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 15:01

hallo luitjes,
om gelijk maar met de deur in huis te vallen... op de laatste blz. in het boek natuurlijk paardrijden van klaus ferdinand hempfling staan 3 plaatjes van verschillende hoofdstellen. op het eerste plaatje zie je een hoofdstel met dubbele teugels waarvan een naar de neusriem gaat en de ander naar het bit. Nu vroeg ik me af of iemand met dit hoofdstel rijdt of heeft gereden en wat jullie mening over dit hoofdstel is. Ik zelf denk er namelijk over om over een tijdje dit hoofdstel uit te proberen en ik ben daarom erg nieuwschierig naar jullie mening en ervaringen met dit hoofdstel. Ook negatief commentaar wil ik graag weten.
nou alvast bedankt voor het lezen en xxx van moi en hoefjes van rusty Haha! Tong uitsteken Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:29

Hoofdstel in combinatie met een neusriem waar een teugel aanvast zit, en de combi dat KFH in zijn boeken veel met anda's werkt doet me denken aan een serreta achtig iets. Niet echt vriendelijk naar mijn idee

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:36

Dat hoofdstel ben ik nog nergens tegen gekomen. Het is zeker geen serreta, maar lijkt op een soort side pole. Waarschijnlijk kun je zelfs je eigen hoofdstel ombouwen.