[VD] Zit "probleem"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

[VD] Zit "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 16:43

Bij Honey is het kwartje gevallen hoe ze moet zitten, alleen het probleem is dat ze met haar voorbenen weg glijdt in het zand van de bak.
Daarom lukt het dus niet echt dat ze helemaal netjes omhoog zit zeg maar.
Gister heb ik het (zwaar tegen mijn principes in, maar vooruit) op een stukje gras naast de bak geprobeert, en toen zat ze keurig.
Iemand tips dat ze niet of minder weg glijdt?


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:50

Dennis glijd in gras ook meer weg dan op gras of een kaal stukje land. Ik oefen dus het liefst op een kaal stukje land ivm het wegglijden.

Als ze echt mooi zitten en het vaker doen word het ook wel wat makkelijker hoor. Ze ook snel helemaal 'hoog' en mooi laten zitten helpt soms ook wel.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:50

in het zand heb je dat probleem inderdaad wat vaker, maar het ligt er soms ook maar net aan welk zand je hebt. Ik heb in mijn bak grof zand liggen, het voordeel is dat als het geregend heeft ik een super bak heb en IN HOLLAND REGENT HET BIJNA 80% hahhaha dus ik heb een idiale bak om hem te laten zitten. Maar bij droog weer is het net een 7 laags maatras waar je niet meer door heen komt. Dit is idiaal om je paard te leren neer vallen van uit de stap of draf een plof en hij zakt 7 cm naar beneden.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 05:38

Spikes onder doen Haha!


Misschien moet je het zand wat nat maken zodat het wat stroefer is.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 33 bezoekers