[VD]Spaanse pas

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Goldie

[VD]Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 20:02

Ik ben al een tijdje aan het oefenen met spaanse pas, hij tilt z'n been wel op en gooit hem naar voren. Maar hij gaat dus steeds door, dus hij staat gewoon te schrapen. Weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij niet meer gaat schrapen?

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:48

Op het moment dat je de beweging voorwaarts maakt is dit schapen over en kun je in stilstand rustig aan beginnen met het blijven gesterkt houden van het voorbeen. Let wel dat de achterhand er goed onderzit anders kan hij die houding maar heel even volhouden en zou dan weer snel gaan schapen. Dus eerst een paar stppen achteruit en dan pas het been vragen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:00

Zoals Josien al zegt is het dan inderdaad tijd om het hem in stap te leren. Daarbij moet je er wel heel goed op letten dat je niet beloont voor het stampen op de grond tijdens het stappen, omdat je anders geen opgegooid been krijgt, maar een soort stamp-pas. Een paar jaar geleden beging ik bij Blacky die fout en nu heeft hij pas eindelijk de goede versie onder de knie... Die zwarte bladzijde uit onze trainingsgeschiedenis kun je op mijn site vinden bij het hoofdstukje Spaanse pas . Haha!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:44

Ik heb ook al een tijd problemen met de spaanse pas, ik zit nu al voor de tweede keer vast met Eli. Een tijdje geleden had ik het weer opgepakt en leek hij het nu toch te snappen, maar nu gaat het weer niet meer, tewijl hij alle andere oefeningen vaak heel snel door heeft. Dat targetten wat je op je site beschrijft lijkt me wel de oplossing voor Eli, ga ik zeker proberen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie